Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1360695 Net Gestopt Met De Pil En Heel Kort Ongi Is Dat Wel Goed

• Auteur

Ik ben nu sinds 3 maanden gestopt met de pil en pas voor de 2e keer ongi geworden. Maar steeds maar uiterlijk 2 dagen bloedverlies en dan stopt het weer. Je zou toch denken dat het juist even goed door moet komen. Hebben meer dames hier last van? Of moet ik voor de zekerheid toch de dokter/gynaceloog raadplegen. Ik vind het namelijk niet zo gezond. Tijdens en voordat ik de pil gebruikte ben ik altijd 4-6 dagen ongi geweest…..

Alvast bedankt voor de reacties….

Liefs Vic

#4116113 Quote

Ik zou als ik er erg onzeker over zou zijn even een belletje wijde aan de huisarts (voor eventueel telefoonsch consult).

Ik denk dat hij zal zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken je lichaam moet erg wennen aan het ontpillen en iedereen reageerd er anders op.
    en wie weet is het heel misschien wel een innestelingsbloeding, je weet maar nooit.

Veel sterkte en bij onzekerheid is de huisarts en in de toekomst je verloskundige altijd een vraagbaak!!!

Gr. Quinta

#4116423 Quote

hey victory

Ik ben in augusts gestopt en 1 keer ongesteld geweest. Daar heb ik lang op moeten wachten en had verwacht dat hij heel hevig zou zijn. Voor ik met de pil begon was ik ook altijd 7 dagen en erg veel bloedverlies. Was dit keer dus niet zo. Stopte naar 2dagen. Ik ga ervan uit dat mijn lichaam nog moet ontpillen. We zullen zien hoe het verder gaat. Sterkte met je maag trouwens

groetjes Jolien

mariellaliza
    Bijdrager
    #4116567 Quote

hai victory,

Net als Jolien had ik voorheen veel bloedverlies. Nu kan ik het af met een inlegkruisje en duurt het maar een dag of 3. Het schijnt dat je cyclus om de zoveel jaar veranderd, dus het kan best kloppen dat deze nu anders is.

#4117272 Quote

Hoi Victory,

In eerste instantie moet je lichaam ontpillen. Een menstruatie van 1 dag of 2 dagen is niet erg, zolang je maar een regelmatige cyclus hebt. Dit vertelde de gynaecoloog en onlangs ook een fertiliteitsarts tegen ons. Dus zie de voordelen er gewoon lekker van.

Groetjes,
    Julia

Bloempje27
    Bijdrager
    #4117388 Quote

Sommige vrouwen zijn gewoon korter ongie…. lekker toch!

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen