Hoi Do,
Allereerst wel goed van je dat jullie op dit ogenblik verzekerd zijn.
Wij zijn hier namelijk nog aan het rondkijken en weten niet goed welke verzekering we moeten nemen.
Er is hier voor de zomer een mannetje geweest die altijd alles voor ons heeft bemiddelt zoals hypotheek, verzekeringen voor het huis, auto, motor enz.
Nu hebben we keuze tussen 2 opties, de een is een groot bedrag betalen in een keer en dan ben je vezekerd voor idd een bedrag voor 10.000 euro p.p en Daniel is gratis mee verzekerd en de andere is elke maand betalen, ook dan is Daniel gratis mee verzekerd.
Nu hebben we 2 verzekeringen aangeboden gekregen via monuta en de andere is van agis.
We weten het niet goed waar we goed aan doen.
Zo en zo hebben we allebei na ons huwelijk geld apart gezet maar dit is voldoende voor 1 begrafenis.
Verder weten manlief en ik wel van elkaar wat onze wensen zijn omtrent de begrafenis en wat voor kleding (zo wil ik echt geen zwart bijv.) en hebben we ook dingetjes geregeld met mijn zwager en schoonzus onderling dat als we allebei plotseling wegvallen, Daniel dan naar hun toe gaat.
Het vermogen wat we dan op dat moment hebben of beter gezegd na verkoop van huis en aftrek van resthypotheek is dan voor hun om Daniel van te onderhouden.
Dit zijn geen leuke dingetjes om te regelen maar jah je moet er, zeker nu we een kindje hebben, toch over na denken.
oh jah, mijn schoonvader is in 2003 overleden en alles bij elkaar, terwijl we alles toch simpel hebben gehouden zoals maar 1 volgauto, goedkope kist en condoleren aan huis, waren we met graf en al toch zeker 7000 euro kwijt en die prijzen stijgen alleen nog maar.
Vandaar dat wij voor een bedrag van 10.000 euro gekozen hebben, het is wel zo dat dit bedrag van de verzekering bij deze offertes op onze rekening gestort word en we dus wel het hele bedrag krijgen en daar mee kunnen doen wat we zelf willen qua wensen voor de uitvaart.
Liefs Marina