Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1360730 Even Een Heel Ander Geen Leuk Onderwerp

• Auteur
  • dotjuh
    Bijdrager

hey meiden

ja, de titel zegt het al. even geen leuk onderwerp hier… overlijden.
    op dit moment zit ik vol met vraagtekens hihihi

hebben jullie alles op orde omtrent begravenis verzekering?
    weet jullie pratner hoe je begraven/gecremeerd wilt worden? laten jullie nog wat achter (iets speciaals zoals een ring ofzo) voor jullie kinderen?
    zijn jullie kinderen goed verzekerd?

wij hadden alles goed geregeld.
    zijn verzekerd bij dela.
    ieder heeft zn eigen polis (ook nathalia)
    allemaal zijn we verzekerd voor 10.000 euro.

nu kwam er van de week een mijnheer hier, die mij vertelde dat ik moest overstappen naar ardanta (fortis) want dat is veel goedkoper en dan is nathalia gratis mee verzekerd.
    nu kwam mijn moeder net weer met een site

Home

dat houd dus in dat ik voor 6.000 euro te veel verzekerd ben.
    dit steken zowel dela als ardanta dan gewoon in hun zak.
    mijn vraag dus (alle respect als jullie dit niet willen vertellen hoor) voor hoeveel jullie verzekerd zijn?

ook hebben wij een senarium. daar staat precies in hoe we begraven willen worden.
    zodat mocht het zo ver komen, de nabestaande geen keuzes hoeft te maken, maar zo alles kan oplezen.
    dat is allemaal dus wel goed geregeld.

nou, ik hoop jullie verhaal te mogen lezen 😀

liefs, do

#4116107 Quote

Hoi Do,

Allereerst wel goed van je dat jullie op dit ogenblik verzekerd zijn.
    Wij zijn hier namelijk nog aan het rondkijken en weten niet goed welke verzekering we moeten nemen.
    Er is hier voor de zomer een mannetje geweest die altijd alles voor ons heeft bemiddelt zoals hypotheek, verzekeringen voor het huis, auto, motor enz.
    Nu hebben we keuze tussen 2 opties, de een is een groot bedrag betalen in een keer en dan ben je vezekerd voor idd een bedrag voor 10.000 euro p.p en Daniel is gratis mee verzekerd en de andere is elke maand betalen, ook dan is Daniel gratis mee verzekerd.
    Nu hebben we 2 verzekeringen aangeboden gekregen via monuta en de andere is van agis.
    We weten het niet goed waar we goed aan doen.
    Zo en zo hebben we allebei na ons huwelijk geld apart gezet maar dit is voldoende voor 1 begrafenis.

Verder weten manlief en ik wel van elkaar wat onze wensen zijn omtrent de begrafenis en wat voor kleding (zo wil ik echt geen zwart bijv.) en hebben we ook dingetjes geregeld met mijn zwager en schoonzus onderling dat als we allebei plotseling wegvallen, Daniel dan naar hun toe gaat.
    Het vermogen wat we dan op dat moment hebben of beter gezegd na verkoop van huis en aftrek van resthypotheek is dan voor hun om Daniel van te onderhouden.

Dit zijn geen leuke dingetjes om te regelen maar jah je moet er, zeker nu we een kindje hebben, toch over na denken.

oh jah, mijn schoonvader is in 2003 overleden en alles bij elkaar, terwijl we alles toch simpel hebben gehouden zoals maar 1 volgauto, goedkope kist en condoleren aan huis, waren we met graf en al toch zeker 7000 euro kwijt en die prijzen stijgen alleen nog maar.
    Vandaar dat wij voor een bedrag van 10.000 euro gekozen hebben, het is wel zo dat dit bedrag van de verzekering bij deze offertes op onze rekening gestort word en we dus wel het hele bedrag krijgen en daar mee kunnen doen wat we zelf willen qua wensen voor de uitvaart.

Liefs Marina

dotjuh
    Bijdrager
    #4116123 Quote

heyhey

monuta zou ik afraden. zijn echt klootzakken (sorry) spreek uit ervaring helaas.
    kies wel voor een kapitaal verzekering.
    zo heb je om het zo even te zeggen: je geld in eigen handen en kan je er mee doen wat je wilt.
    bij een natura uitvaartverzekering wordt alles voor je verzorgd. je hebt nergens omkijk naar, maar daarin tegen kan je dan bv niet zelf de kist uitzoeken.
    want dat is gewoon standaard.

nathalia gaat naar mn ouders, mocht ons allebij wat overkomen.
    vermogen hebben we niet. (geen koop huis, geen auto enz)

mochten erwin en ik dan al getrouwd zijn (hoop t wel hihi) en ik ga dood, krijgt nathalia mn trouwring.
    (anders mn verlovingsring want die heb ik al wel)
    ik wil iets van haar bij mij houden in de kist. t zij een knuffel, een speeltje een tekening of wat dan ook)

ja, je kan je uitvaart zo duur maken als je zelf wilt, daar ben ik inmiddels wel achter gekomen.
    je kan een steen zelf samenstellen, of gewoon een gemeente steen.
    je kan in een gouden kist gaan liggen, of in een standaard kist.
    je kan volgauto’s huren, of ieder zn eigen auto.
    je kan 1000 mensen uitnodigen of 50.
    je kan een advertentie in de krant laten zetten, of niet.
    enz enz enz.
    bij ons is het trouwens allemaal t laatste hahahaha
    gewoon simpel, goedkoop en makkelijk.

bedankt voor je reactie!

liefs, do

#4116143 Quote

Hallo,

Tja er zijn toch ook een heleboel dingen die minder leuk zijn die geregeld moeten worden…….
    Wij hebben een koophuis en hebben dus een overlijdensrisico verzekering op beide levens afgesloten,we hebben wel voor een verzekering gekozen die uitkeert, dus degene die achterblijft ontvangt het geld en kan zelf bepalen wat daar mee gebeurt. Overkomt ons beiden wat, kan de hypotheek volledig afbetaald worden en blijft er nog zat geld over. We willen graag dat de kinderen bij mijn familie blijven, maar dat moeten we nog regelen, al verwacht ik daar geen problemen mee.

Uitvaartverzekering hebben we van het voorjaar pas afgesloten, vooral om een uitvaart van de kinderen te kunnen betalen, al hoop ik dat niet mee te maken.
    We zijn allemaal voor € 7500 verzekerd. Ik weet eigenlijk niet waar we verzekerd zijn, we betalen een klein bedrag per maand en bij overlijden ontvangen wij geld om alles te regelen.

Hoe we het willen bij overlijden weten we van elkaar en ook onze ouders weten van hoe of wat.

Groetjes Danielle

#4116210 Quote

We hebben idd wel offertes laten maken m.b.t. kapitaal verzekering, dus dat wij het geld krijgen en er zelf over beslissen.

Do, kan je misschien specifieker uitleggen waarom monuta niet zo goed is?
    Nu we nog wat af moeten sluiten, wil ik wel graag weten hoe of wat, anders gaan we misschien de boot in en dat wil ik met zoiets echt niet.

liefs Marina

#4116303 Quote

Hoi,
    nog even over monuta. Ook wij hebben hier de verzekering afgesloten, via internet, wij hebben de Wii wel ontvangen en onze premie is niet zo hoog. Wij betalen €20 per maand (Bart is 30 en ik 29), valt dus wel mee.
    Bart wil absoluut niet via Dela verzekert zijn, hij heeft daar slechte ervaringen mee, zo zie je dus maar.

Groetjes Danielle

dotjuh
    Bijdrager
    #4116411 Quote

ja ieder zn eigen ding natuurlijk 😀
    de een loopt er helemaal mee weg, de ander totaal niet. 😛 wij behoren dus tot de niet hahahaha
    dela ook niet want t is gewoon absuurt dat je als je iets wilt wijzigen dan gelijk administratie geld moet betalen :S maar verder geen problemen met hun.
    t weet allemaal wat, die dingen hihihi

#4116503 Quote

Hoi,

Wij hebben hier geen verzekering voor, geen van allen, ik weet wel dat je ook uitvaartverzekeringen hebt die geld uitbetalen, zodat je bij overlijden dat bepaalde geldbedrag krijgt uitgekeerd en zelf dus de rekeningen betaald, ´spaar´ je dus eigenlijk voor dat specifieke doel en bepaal jij of je partner zelf hoeveel daarvan echt word uitgegeven! Maar goed je kan het eigenlijk net zo goed wegzetten op een speciale rekening, levert uiteindelijk meer op denk ik, al weet je nooit hoeveel tijd je hebt,, hopelijk heel lang!!

Succes Gr MJ

#4116605 Quote

@ Danielle. Wat grappig, mijn vriend Bart ( wordt 30 ) wil ook absoluut niet naar de Dela! Ook hele slechte ervaring met gehad toen zijn moeder stierf…

Wij hebben ook een verzekering die geld uitkeerd, hebben die al 6 jaar terug afgesloten en we betalen er maar 10 jaar aan. Heb ik ook voor de kids afgesloten. Nu krijgen we een bepaald bedrag uitgekeerd en dat loopt na die 10 jaar elk jaar op.
    Dit is trouwens bij klaverblad verzekeringen, heeft onze verzekeringsman nagezocht voor ons. Dat was toen iets nieuws om je zo te verzekeren, kun je nagaan hoe snel ook dat veranderd.

@ MJ, klopt maar dat geld ga je vaak ook voor iets anders gebruiken. Tja als je net je auto stuk hebt ofzo en er moet iets nieuws komen….. Ik ken mezelf en spaar zo ‘veiliger’.( Of in elk geval zeker voor mijn begrafenis…..)
    Mijn vriend heeft nl de begrafenis van zijn moeder kunnen betalen ( Lang leve Dela ) en ik heb gezworen dat mijn kinderen dit nooit hoeven te doen.

Groetjes Wen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen