Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1360746 Bril

• Auteur

Hoi Allemaal,

Misschien moet Djamila ook een bril gaan dragen. Al 3 wkn komt ze telkens bij mij en zegt: Mama ogen en dan gaat ze wrijven dus ik had een afspraak gemaakt bij de huisarts omdat ze klachte over haar oor en ogen met haar oor is niks mis maar met haar ogen kon de huisarts ook niks zeggen eerst wou hij geen verwijsbrief geven totdat ik hem vertelde dat ik 7jr. was toen ik een bril ging dragen dus maar toch brief gekregen voor de huisarts en vandaag was de afspraak bij de meting kon ze zien dat er iets was met de cylinder ze zei iets van sterk dus ze moest meer test doen dus ging ze wat druppelen in haar oog nou een herrie dat Djamila maakte daar want ze wou niet, maar toch geluk, dan moesten we een half uurtje wachten om weer te metem en dan kon ze pas met zekerheid zeggen maar Djamila liet het niet toe, ze ging huilen en hield haar ogen dicht, dus de meting was niet gelukt dus ze ging probereb met iets anders maar toch kon ze niet goed kijken want Djamila was aan het huilen. Ik moet over een half jaar terug komen en dan gaan ze weer druppelen, maar ze zei dat ik moet vanuit gaan dat ze een bril moet gaan dragen. Ik was er al bang voor, ik vind het echt niet leuk als ze al ouder was dan had ik er geen problemen mee, maar nu al een bril??

Ik draag zelfs al jaren een bril maar ik moest wel een traantje laten. Ik kan me haar niet voorstellen met een bril.

Nou weet ik dat er hier een paar zijn die hun kinderen ook een bril moeten of die al eentje hebben, hoe is jullie ervaring???? Moesten jullie ook een traantje laten of ben ik een beetje aan het overdreven hier??

Groetjes,
    Vanesca

dotjuh
    Bijdrager
    #4116130 Quote

hoihoi

nathalia moet ook een brilletje.
    helaas hebben we hem nog steeds niet binnen, dus kan nog niet uit ervaring spreken.
    maar weet wel hoe al die testjes en alles verliepen.
    ik moest zelf bij nathalia druppelen, 3 dagen van ter voren.
    ik lag nathalia op de grond en ik ging boven op haar zitten (houd greep) ligt dat kind helemaal in een deuk hahahaha ik dacht echt van: die gaat gillen, hulen en bleren maar nee hoor.
    3 dagen lang 2 keer per dag de grootste lol gehad omdat ik haar in de houdgreep lag hihihi
    nathalia vond het ook niet zo leuk toen de oogarts naar haar oogjes keek, maar toen kwam dat meet apparaat en die arts deed het eerst voor bij mama.
    dus mama zei: oooh wat mooi een beertje!
    en toen wilde nathalia dat natuurlijk ook wel even zien. en toen was het zo gebeurd.
    daarna liep ze zelfs nog een keer te roepen dat ze nog een keer de beer wilde zien.

wij waren er ook al op voorbereid dat ze een brilletje moest dragen.
    was dus voor mij ook geen schrik.
    nee, ik heb er geen traantje om gelaten. t is voor haar eigen bestwil.
    en ik denk juist andersom dan jij. liever nu dan later.
    dan heeft ze het maar gehad. dan kan ze weer goed kijken, en als ze dan naar school gaat, is alles als het goed is weer goed en kan ze dus ook niet gepest worden daarvoor.
    maar nee, ik vind het niet overdreven hoor, dat je een traantje wegpinkte 😀
    is toch weer even een schrik.
    ook ik zag nathalia echt niet met een brilletje op.
    totdat ik naar de opticien ging, en ze het brilletje op kreeg.
    t stond haar zo stoer gewoon. maf, maar toch heel erg leuk hihi
    t is heel nathalia niet meer met dat brilletje op, maar t is nog steeds o zo’n leuk kind.
    ik kan juist niet wachten totdat we haar bril hebben.

ja, ik zal vast en zeker politie agentje gaan spelen. nathalia bril oplaten, nathalia dit nathalia dat.
    maar goed, op den duur zal ze in de gaten hebben dat ze gewoon beter ziet met bril, en zal ze hem wel oplaten.
    en een beloningssysteem inschakelen.
    (weet ik ook alleen maar door reisa, moeder van renske :D)
    ik hoop dat dat hier ook gaat werken.

meid, alles komt goed. met of zonder brilletje!
    waarom wil ze je nu pas over een half jaar terug zien? waarom niet volgende week weer proberen te druppelen?
    vraag anders of je niet bij de apotheek zelf die druppeltjes kan halen, en toedienen, dan hoef ze inieder geval geen half uur meer in de wachtkamer te zitten. en vraag dan aan de arts of ze volgende keer eerst het apparaat bij jou wil voordoen en daarna aan je dochter.
    kinderen zijn slim hoor 😀
    volgens mij heb jij ook wel een heel pienter meisje. probeer haar uit te leggen dat het juist beter is voor haar oogjes. ze kan je immers ook al duidelijk maken dat ze er last van heeft.

nou, heel veel succes en we horen het wel!

liefs, do

reisa
    Bijdrager
    #4116135 Quote

Vanesca, ik schrok ook wel erg hoor. Vooral dat de ogen van Renske zooo slecht zijn. En dat ze daar de rest van haar leven last van zal hebben.
    En dan die bril, dat wilde ik helemaal niet. Echt tranen heb ik niet gehad, maar ik moest ze wel wegslikken.
    Na een paar dagen begon ik al een beetje aan het idee te wennen. Hoe erg is het dragen van een bril nou eigenlijk? Als dat het ergste is wat er aan de hand is, er zijn veel ergere dingen. En nu ze haar bril al een tijdje heeft moet ik zeggen dat het haar erg leuk staat. Heel eigenwijs. En ja opmerkingen als zo schattig, krijgen we vaak. Het went heel snel.
    Nog steeds wil ze hem niet altijd op. Vooral als ze moe is dan wil ze hem af. En dan kan ik hem beter aflaten, anders maakt ze hem kapot. En na ongeveer een kwartiertje zetten we hem weer op.
    Ik kreeg van de optometrist (ik dacht dat het zo heet) in het ziekenhuis zelf druppels mee, die ik een uur voor de afspraak moest geven en 10 min. later weer. Dat ging heel goed. En Renske vond het allemaal prima, het meten ging heel goed.
    Een half jaar wachten zou ik te lang vinden. Dat kan betekenen dat je dochter een half jaar lang slecht ziet.
    Maar het went vanzelf.
    Succes!!!

#4116213 Quote

Daniel heeft geen brilletje, maar snap wel dat je het zelf liever anders had gezien.
    Mijn man kreeg toen hij 3.5 was een brilletje maar hij is er nooit mee gepest en had er ook geen problemen mee.

Succes ermee!!
    Liefs Marina

#4116241 Quote

Bedankt voor jullie reacties!

Zelf druppelen vindt ik idd. een goed idee, want de eerste meting ging goed ze vondt het geweldig , maar het was bij het druppelen dat ze zo moeilijk ging doen en de meting erna wou ze helemaal niet meer.

En nu denk ik ook van dat er nog ergere dingen zijn in de wereld dan het dragen van een bril, ik weet niet of zij ook voor de rest van haar leven een bril moet gaan dragen want ik draag ook nog steeds een bril, ik weet ook niet hoe slecht zij ziet ik weet wel dat het aan haar rechteroog is.

Toen de optometrist zij kom maar over een half jaar terug vond ik het prima, maar achteraf heb ik nu iets van dat het wel te lang is want ik wil wel weten hoe slecht zij ziet, zelfs heb ik het idee dat het niet zo slecht is want zij ziet dingen die ik niet ziet, bewijs van spreken. Maar ik ga wel bellen om te vragen of het wat eerder kan want ik zit nu ook met vraagtekens en ik ga ook zeker vragen of ik zelf voor haar kan druppelen.

reisa heb je misschien een foto van Renske met haar bril op, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar.

En wat is de sterkte van jullie kids bril??

Groetjes,
    Vanesca

#4116242 Quote

Hoi mama’s,
    Nu ik jouw topic lees en je tot nu toe gekregen reacties weet ik het zeker dat ik overdrijf….
    Ben gister met Luka (5 wkn) voor ’t eerst naar het cd geweest.Moet van de arts naar de oogarts met hem.Zijn rechter oog kijkt teveel naar de neus.Ik vertelde de arts al dat ik zelf het ook heb en nu dus 3 van mijn 4 kindjes het ook hebben.Bij mij zie je het alleen op foto’s, als ik lach en mijn ogen samen ‘knijp’.En zo ook bij mijn 2e en 3e kindje.
    Wat ik nu begrepen heb is dat als het echt een oogafwijking is hij een brilletje moet zodra dat kan en dan 1 glas moet worden afgeplakt.Dus een soort lui oog..
    Pff, hij is 5 weken oud, weet ik veel of en wanneer hij een brilletje moet….Zie het dan wel.Maar kan me het helemaal voorstellen dat je toch enorm bent geschrokken.
    Vind de reactie van Do erg positief klinken.Maak er iets leuks van, want die kleintjes voelen het als jij er gespannen over doet.
    Wens je succes komende tijd, je red het wel!!!
    Groetjes Roos.

#4116244 Quote

Ja, idd. de reactie van Do, is erg positief en ik vind ook dat ik overdrijf. Ik zit nu al zelfs te denken wat voor kleur bril past bij haar want ze heeft een donkere huidskleur.

@ Roos: dragen jou andere kindjes ook een bril?? Djamila is bijna 20 maanden en ik vindt haar te jong, maar 5wkn??? Zijn er wel brillen voor een baby van 5wkn? Maar een baby van 5wkn ziet toch al niet scherp genoeg, hoe gaan ze de ogen meten dan?

Groetjes,
    Vanesca

dotjuh
    Bijdrager
    #4116257 Quote

hey meiden.

bij 5 weken kan het nog weg trekken he.
    bijna alle baby’s kijken dan scheel en of zien weinig.
    vanaf een maand of 3 kan je zeggen: dit gaat niet over, daar moet wat aan gedaan worden. vanaf een half jaar doen ze er meestal pas wat aan. vroeg zat.
    dan gaan ze afplakken, als hij een lui oog heeft.
    maar ik zou nu nog niet naar de oogarts gaan hoor, veelste vroeg. kijk het eerst even aan.
    ik heb zelf ook een lui oog, en nathalia ook. weet dus waar ik t over heb 😀 mocht je vragen hebben, hoor ik het wel.

nathalia heeft +5 en +5,75 van haar brilletje, haar ogen zijn +6 en +6,75.
    daarbij kijkt ze ook nog eens scheel, en zijn dus al vanaf dat ze 9 maanden is aan het afplakken.
    dit gaat ook heel erg goed.

nathalia heeft haar brilletje eigenlijk zelf uitgekozen.
    die meneer had een brilletje opgezet, en ze vond het helemaal goed. niet tegenstribbelen, helemaal niks. daarna wilde hij een andere opzetten en toen begon ze te huilen, want ze wilde die andere.
    nou, mijn keuze was snel gemaakt, die werd het!
    het is een heel klein bruin brilletje. past erg goed bij nathalia.
    bij djamilla zou ik voor iets kleurigs gaan. niet iets van bruijn of zwart. t mag best wel opvallen.
    laat haar ook zelf kiezen. deze of toch liever die.
    (zorg wel dat je er dan 2 in je hand heb die je zelf heel erg leuk vind hihihi)
    ook hebben wij de glazen extra dun laten maken, zodat ze geen jampot ogen krijgt.
    t moet wel leuk blijven en niet voor lul lopen zeg maar.

vanesca, alles komt goed. eerst maar die meting doen, kijken waar daar uit komt en daarna pas verder kijken 😀
    probeer zo snel mogenlijk die afspraak neer te zetten.
    beter voor djamilla, maar ook voor jezelf. anders blijf je er een half jaar mee zitten!
    en meestal maken ze hier toch wel een uitzondering voor, dat je er even snel tussendoor mag.
    laat t wel weten oke?

liefs, do

reisa
    Bijdrager
    #4116529 Quote

Een kind van 5 weken oud mag nog scheel kijken, heb ik gelezen tenminste. Tot een half jaar zover ik weet. Maar ze kunnen er maar zo snel mogelijk bij zijn. Al vind ik 5 weken wel erg vroeg. Ik ben erg benieuwd wat een oogarts daar van zegt.
    En Vanesca ik heb wel foto’s, maar die kan ik hier niet plaatsen. En ik zit niet op de hyves.
    Renske heeft + 7 en +8, maar haar bril is minder. Renske heeft een bril met verschillende kleuren met kleine witte stipjes erop.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen