Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1360962 Bang Voor Zelfde Namen Wie Heeft Dit Ook

• Auteur

hallo allemaal.
    Ben nu 17 weken zwanger en hebben de namen al een hele tijd vast staan nog voordat we zwanger raakte. het zijn wel aparte namen maar ben heel bang dat er andere in het dorp dezelfde naam kiezen… mn schoonzus is ook zwanger dus dat is al afwachten die is 4 weken verder en op het dorp zijn er alleen bij de voetbal al een stuk of 6 meiden voor mij uitgerekend.. vandaar mn angst straks heeft iemand dezelfde naam en dan wordt dat kind net paar weken eerder geboren.. wat zouden jullie dan doen? de namen toch houden omdat je ze al jaren in je hoofd heb.. en zeker de meisjesnaam willen we heel graag naar de overleden moeder van mn man noemen. zouden jullie de naam houden of ineens een andere naam kiezen???

#4116324 Quote

Ik zou de naam houden. Zeker als die al vast staat voor jullie… Mocht je het echt niet leuk vinden om eenzelfde naam te hebben, is er dan iets kleins aan te veranderen, de schrijfwijze (thijn / tijn) of een letter (linda / linde) of een dubbele naam? (anne / anne-sophie) Misschien iets om even na te denken?

Succes ermee!

Natasja

#4116331 Quote

Gewoon houden! Als die namen voor jullie een betekenis heeft, zeker aanhouden.

#4116350 Quote

hihihih nou die van mij is dus al wel gegeven. Maar dan aan een hond??? van de zus van mijn stiefvader. Nou zie ik hun maar 1x in de 3 jaar. Maar ga daarom echt niet de naam weg doen. Trouwens het is ook niet echt een honden naam.

Maar leuk is anders.

#4116462 Quote

Gewoon vast houden aan je namen hoor! Jammer dan dat er 2 martijns in 1 dorp wonen…. Helemaal als die naam een speciale betekenis voor jullie heeft!

Petra

#4116587 Quote

wij hebben ook vrienden die onze jongensnaam hebben gebruikt. Die wonen zo ver weg, en zien we een paar keer per jaar, dat we het ws toch doen. De kinderen hebben er tegen die tijd geen last van…

#4116641 Quote

Alleen als een naam echt in mijn vriendenkring of familie zou zitten, zou ik het niet doen. Wij hadden altijd als jongensnaam Thijs. En het eerste jongetje wat in de vriendenkring werd geboren, heette Thijs. Dus nu maar andere naam bedacht.
    Maar kennissen, collega’s enz. daar houden we geen rekening mee.

#4116861 Quote

Wij hebben onze tweede Daan genoemd, die naam staat al jaren op de meest gegeven naam van Nederland en het toeval wil zijn dat er in onze omgeving echt niet 1 Daan te vinden is. Ook niet in zijn klas of een andere groep van zijn leeftijd.
    Ik kan me voorstellen dat als je zus die naam uit zou kiezen dat je niet je kind deelfde naam wil geven, maar voetbalvrienden….zou ik niet zo heel moeilijk over doen en zeker niet als je de overleden moeder van je vriend vernoemd, ik denk ook dat iedereen dat begrijpt en dat het niet als na-apen wordt gezien!
    Succes in elk geval met de keuze! Maak het jezelf ook niet te moeilijk!

#4117194 Quote

Ik zou er dus wel moeilijk over doen… Tja… maar wie ben ik, mijn kinderen hebben al behoorlijk unieke namen. Die zijn de afgelopen niet vaak in Nederland vergeven. De kans dat iemand dezelfde naam had gegeven zou wel heel klein zijn geweest, echter nadat onze oudste dochter was geboren werd haar naam opeens veel vaker vergeven. Had ook te maken met een film die toen uitkwam… en oh wat baalden wij. Maar goed als je je kind bijvoorbeeld Marit, Tom, Sophie, of Daan wil noemen, ja dan loop een iets groter risico, maar zoals je zelf al zegt zijn het redelijk unieke namen, de kans zal dan wel miniem zijn. Wij wilden dat risico destijds ook echt niet lopen. Mijn man heeft een veelvoorkomende naam er zaten er 3 van in zijn klas, vond hij niet bepaald leuk, vandaar.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen