Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1361036 Even Voorstellen En Meteen Een Vraagje Over De Mexicaanse Griepprik

• Auteur

Hallo meiden, allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Ik ben Kim, 29 jaar en fulltime moeder van Zoë, zij is 21 maanden en ik ben 16weken zwanger!!!!

Ik mag 16 nov een prik halen voor de mexicaanse griep. Maar wat moet ik doen???? Mijn huisarts is er niet 100% positief over te spreken en mijn verloskundige wel??? Zo vaag….. Je mag normaal alleen een paracetamol en nu zou je deze troep in je moeten laten spuiten?? Hoe gaan jullie hiermee om en wat gaan jullie doen? Ik ben erg nieuwsgierig!

Groetjes Kim, alvast bedankt voor jullie reacties!

#4116391 Quote

Lees ff terug in de topics over de mex.griep.

En verder als nog Gefeliciteerd met de zwangerschap.

#4116404 Quote

hoi mama van zoe, ik heb ook een oproep gekregen. Ik ben nu 29 weken zwanger van de tweede.Heb er lang over na zitten denken maar omdat huisarts en andere eraan twijfelen doe ik het niet!!!!Ze weten niet eens wat ze spuiten.En omdat het nog maar een paar maanden op de markt is vind ik het niet zeker.Ik zou zeggen niet doen.wordt jij ook voor de gewone griepspuit opgeroepen?Als dat niet zo is zou ik het niet doen.Ik word dat namelijk wel (ivm een eerdere longziekte).Stel dat je nu de griep zou krijgen ben je binnen 48 uur(de medicijnen slaan dan aan) geholpen.En volgens mij het is een milde vorm van de griep nu.En lees op internet jaarlijks gaan er 1.000 mensen dood aan de griep maar nu heerst de mexicaanse en bij elk dood geval wordt het vermeld.Zo maak je mensen bang!

#4116417 Quote

Amen big mama!

#4116422 Quote

Big Mama heeft helemaal gelijk. Voor mijn gevoel wordt het ook erg opgeblazen. Bij iedere griep sterven er mensen. Ik heb gisteren met de vk gesproken en zij vertelde mij dat als ik de mexicaanse griep zou krijgen, ik er zelf meer last van heb dan mijn kindje. Tuurlijk is koorts niet wenselijk tijdens de zwangerschap, maar kun je ook weer paracetamol voor slikken. Bij de spuit weten ze nog niet wat het doet met je kind ook niet op langere termijn. Zie het als vroeger maar met de hormonen die vrouwen kregen als zwanger worden moeilijk was, hun kinderen hebben er allemaal problemen mee (des-dochters). Op dit moment heb ik een lichte blaasontsteking en daar wil mijn huisarts niets voor geven, omdat ik zwanger ben. Hij wacht liever en ik moet iedere dag mijn urine inleveren en als het erger wordt dan krijg ik wel antibiotica. Dus kun je nagaan dat ze daar dan ineens erg voorzichtig zijn en aan de andere kant je met het zelfde gemak een spuit geven waar ze de evt gevolgen niet van kennen.

Groet,

Angela

dotjuh
    Bijdrager
    #4116470 Quote

hey kim

nogmaals heel erg gefeliciteerd 😀

nou, ik was er eigenlijk al uit, maar ben er sinds gisteren (vk geweest) helemaal uit.
    voor mij niet die griepprik!
    t is totaal (of zeer weinig) niet getest op zwangere vrouwen.
    god weet wat het met ons kinde kan gaan doen.
    nu maar ook op latere leeftijd bedoel ik.
    nee dank u wel. dan maar ziek, maar no way dat ik die prikken laat inspuiten in mn lichaam.

liefs, do

p.s. heb jij bij de vk geen folder gehad over die griepprik?
    daar staat t in.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4116631 Quote

Deze lady laat zich geloof ik als enige zwangere vrouw in Nederland inspuiten met die “troep”!!
    Ik heb mijn mening al op diverse topics gegeven en ik sta er honderd procent achter!!
    Allemaal paniekvoetbal. Je mag wel een gewone griepprik maar geen Mexicaanse?!
    En oké, ik weet dat ik nu een lastig punt aan snij en ik wil geen verhitte discussies starten maar;
    Je weet niet wat het met je kind doet, maar je weet ook niet wat het virus met je kind doet als je het krijgt. En daarbij, heel egoistisch van mij misschien, maar ik wil voorlopig nog wel even in leven blijven.
    Maar goed, het blijft een duivelskeuze!!
    Heel veel succes allemaal met het maken van die keuze!!

Liefs Sonja

#4116638 Quote

Sonja , fijn dan zijn we met zn 2 haha..
    Vind het wel heel erg moeilijk maar ik heb ieder jaar de griep en wil het risico niet nemen dat ik deze variant dadelijk ook krijg ..

#4116797 Quote

Iedereen bedankt voor de reacties! Jeetje wat een moeilijke keus toch…. De prik is niet 100% goed voor je baby en de griep ook niet….. Moeilijk moeilijk moeilijk pfffff. Ik heb nog 10 nachten om erover te slapen! Iedereen veel sucees met de keuze die je maakt en dat die maar goed mag zijn dan!! Nog 1 vraagje, zou je als gezonde zwangere sneller kunnen overlijden aan de mex griep dan een gezonde niet zwangere??

Groetjes Kim

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen