Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1361039 Thee

• Auteur

Kort vraagje…als jullie je kids thee geven, wat voor thee is dit dan?
    Vruchtenthee, groene thee of alleen van zonnatura of …? Onze meid vind thee wel lekker (net als haar mama) maar ik vraag me af of mijn favoriete thee (nl. vruchtenthee) wel zo goed is…

Groetjes, Bianca

dotjuh
    Bijdrager
    #4116396 Quote

waarom zou dat niet goed zijn>?
    gewoon licht laten trekken en drinken maar hoor 😀
    is mijn mening hoor, maar ik ben dan ook wel makkelijk in dat soort dingen. als ze dat nou lekker vind, dan ist toch goed? zolang je er geen kilo suiker in doet hahahaha.

nathalia krijgt trouwens ook wel eens thee en dan gewoon welke smaak ik neem, krijgt zij ook. wel lichter dan ik en koud water erbij en drinken maar hoor 😀

liefs, do

Anninas
    Bijdrager
    #4116400 Quote

Hallo,

Onze meid krijgt babythee. Die haal ik in duitsland bij de real. Ik weet dat wij dit vroeger ook al dronken en ik drink het nu nog graag als ik ziek ben. Tja jeugdsentiment.
    Je kunt deze thee warm en koud drinken dus dat is erg handig. Verder kun je hem al gebruiken als je kindje 1 week oud is, ook tegen krampjes.

Voor de rest drink ik zelf altijd gewone thee (die gele) en die vindt ze ook wel lekker.

groetjes Anne

#4116455 Quote

Naar mijn mening kan je beter geen gewone thee geven omdat daar cafeine in zit. Ik zou groene thee geven.

X Trudi

#4116614 Quote

hahahahahaha,

Ik moet opletten dat Jordy er niet met mijn koffie vandoor gaat…. Schijnbaar vind hij dat ook lekker, snap er niets van, drink hem zwart!

Maar over thee? In groene thee zit toch ook theïne?
    Dacht dat het erop moet staan als het er niet inzit?
    Maar ik ben geen echte thee drinker, weet het dus niet….
    Volgens mij heb je ook niet veel aan me… sorry.

#4116625 Quote

Hoi,
    Ik ben zelf dol op kruidenthee en drink nooit gewone zwarte thee en Daantje dus ook niet, ze is dol op venkelthee, kamillethee, rooibosthee en van piramide hebben ze speciale kabouterthee (biologisch) voor kindjes, die gaat er hier ook goed in. Ik heb ook het idee dat dat beter is dan thee waar caffeine in zit.

Groetjes Femke

#4116810 Quote

Kabouterthee…haha. Klinkt nog leuk ook. Ik ga er eens naar kijken.
    Ik moet zeggen dat ik het gewoon makkelijk vind als we dezeflde theeen drinken/lusten. En zelf hou ik helemaal niet van venkelthee, rooiboos en dat soort dingen.
    Geef mij maar perzik, kers, etc. En inderdaad dacht ik dus dat dit niet echt heel goed is.
    Maar van pickwick hebben ze ook fruit wellness. Daar zit geen caffeine in en is wel lekker. Een soort groene thee, maar dan toch met fruit.
    Ik sta nog steeds open voor reacties of tips, maar andere mama’s alvast bedankt vooor het meedenken.

dotjuh
    Bijdrager
    #4116846 Quote

even misschien een heel domme vraag dan hoor:
    maar waarom mogen ze dan geen kers/vanille en dat soort smaakjes??
    vanwege dat kleine beetje caffaiene wat ze dan binnen krijgen?

nogmaals, nathalia krijgt maar weinig thee en als ze thee krijgt is het licht getrokken thee, maar snap nou eigenlijk niet waarom die thee niet goed is?

kijk ik snap t wel als je kind de hele dag door thee drinkt, maar 1 flesje per dag kan toch geen kwaad?
    of zeg i knou weer iets heel doms?

ben benieuwd:D

liefs, do

#4117380 Quote

He Do,
    ik heb even gekeken naar hoe het zit met thee.
    In bijna elke thee (die van theeblaadjes is gemaakt) zit theine; ook in groene thee. Alleen in de kruidenthee zit geen theine.
    In sommige theeen zit ook cafeine: bijvoorbeeld in de “donkere” theeen.
    Kruidenthee is daarom dus gezonder.
    De mogelijke aanslag (bruine tanden) die je van thee zou krijgen is tijdelijk, las is.
    Als het kan probeer ik Minoux de wat meer gezonde thee te geven, maar bij kleine beetjes kan ik me inderdaad niet voorstellen dat thee slecht is.
    Want dan klinkt limonade toch veel “slechter” omdat dit zoet is.
    GroetjesssssB ianca

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen