Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

dochter duimt, speen aanbieden???

• Auteur

hallo allemaal.

mijn dochter duimt vanaf dat ze 3 maanden is.
    ze is nu net 1 jaar.
    duimen doet ze eigenlijk alleen in bed.
    laatst zat er een blaar op haar duim, van haar tanden ga ik van uit.
    mijn vraag is nu, is het verstandig om haar een speen aan te leren?
    dan gaat haar duim niet kapot, en als ik het zuigen wil af leren is dat (natuurlijk?) makkelijker met een speen als een duim.
    wat denken jullie??
    alle tips zijn van harte welkom, bedankt voor het lezen!
    groetjes kelly

#4118967 Quote

lekker laten duimen zou ik zeggen!!
    Ik denk eerlijk gezegd dat ze de speen niet eens zou aannemen.

#4118971 Quote

bedankt ilse voor je snelle reactie!
    ik denk zelf dat ze de speen iid niet meteen of helemaal niet wil.
    misschien moet ik het maar even zo laten.
    groetjes kelly

#4119182 Quote

Ze zeggen kindjes die duimen zijn tevreden kindjes!
    En die blaar….die verdwijnt vanzelf!!Ze leert er wel mee omgaan als er nog meer tandjes komen.

#4119465 Quote

laten duimen zou ik zeggen! Toen ik klein was en ook duimde (vond ik trouwens heerlijk, weet ik nog) kocht mijn moeder een soort ‘nagellak’ tegen duimen. ik weet nog goed dat ik dat spul op mijn duim kreeg en het was zo vies, dat ik het snel afleerde. Helaas weet ik niet hoe het heet, maar het zal zeker weten nog steeds in de markt zijn.

#4119520 Quote

bedankt voor de tips!!

Lees ook: Sprongetjes: de mentale sprongen van je baby in het eerste jaar

MissyM
    Lid
    #4119636 Quote

Onze dochter duimt ook, maar het gaat echt wel over voor ze 18 is :). Voor nu is het vooral makkelijk, want haar duim raakt ze nooit kwijt.

Miriam1984
    Bijdrager
    #4119960 Quote

Onze zoon is zowat met zijn duim in zijn mond geboren. Hij is nu 7,5 maand en zorda zijn duimpje in zijn mondje gaat gaat meneertje naar bed. Een heel makkelijk teken dat ze moe zijn.

Ik zou zeggen lekker laten duimen, ga de strijd niet aan met je kind.

Groetjes,

Miriam

reisa
    Bijdrager
    #4122166 Quote

Ik zou wel proberen om een speen aan te bieden. Misschien pakt ze die wel aan, al is dat maar een kleine kans.
    Duimen kan de tanden naar voren duwen. En het is veel moeilijker om af te leren dan een speen.
    Als ze dan net zo tevreden is met een speen, dan kan je dat beter hebben, denk ik.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct