Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1365795 Cadeau Idee Voor Foster Parents Dochter

• Auteur

Hallo allemaal,

Ons foster parents kind (plan nederland) is 18 geworden wat betekent dat de sponsoring eindigt. Nu mogen wij 1 laatste brief met cadeautje sturen. Maarja wat koop je nu voor een meisje van 18 uit een onderontwikkeld gebied in India waar ze zo goed als niks hebben? Het mag 150 gram wegen en moet er vooral niet duur uitzien want dan wordt het door de douane achterover gedrukt.
    De afgelopen jaren stuurden we dingen als foto’s, armbandjes ed maar nu willen we echt iets anders. Speciaal maar niet duur uitziend en dus niet te zwaar. Iemand suggesties!?!?!? Ze is 18 dus niet te kinderachtig!!

lfs ing

#4121222 Quote

weet niet of je het iets vind, maar heb je een foto van haar???
    als dat zo is, mischien bewerken met jullie erbij en dan in een lijstje als blijvende herinnering?

succes met zoeken.

liefs jolanda

#4121305 Quote

Geen idee hoeveel iets weegt maar misschien een T-shirt / schort of zoiets dergelijks met een foto van jullie erop? Bij de HEMA hebben ze van alles. Of een mooie tas of zo?

Groetjes,
    Maike

#4121571 Quote

Dat fotocadeau is wel erg leuk, want de douane heeft daar niks aan!
    Wel lastig, want 150 gram is niet zwaar. Kun je niet iets zwaarders sturen als je meebetaald aan de verzendkosten?

groetjes Mariska

#4121618 Quote

Hoi Ing,

Weet je wel dat ik vannacht aan jou lag te denken? hihi Het is zo erg met me dat dit topic door mijn hoofd zweefde! haha en ik kon dus niks bedenken wat maar 150 gram weegt. Maar hierboven genoeg leuke ideeen zie ik! Ik ben zelf wel benieuwd hoe het dan nu verder ga. Heb je dan straks helemaal geen contact meer met haar? En doe je dit al 18 jaar?

Groetjes Babybelle

#4121620 Quote

hihihi had je een brainwave??? Ik vind het foto-idee ook leuk alleen heb ik zeer kort de tijd (ons foster parents nr. waaronder we versturen vervalt) dus dat ga ik niet redden.
    Ik heb inmiddels met delftsblauwe kralen met molentjes erop en nog wat stoere en mooie kralen een leuke (vind ik zelf) armband gemaakt in hollandse stijl als aandenken aan ons. Ik doe er een paar foto’s in weer.

Bij Plan mag je 2 keer per jaar iets opsturen (ook weer 150 gram) dus meestal een brief en een cadeautje. 2 x per jaar krijg je iets van een tekening en foto’s van je foster parents kind terug met daarbij een beschrijving hoe het met haar en haar familie gaat. Je mag je adres niet geven maar nu het eindigt mag dit wel. Wij gaan ons adres vermelden en als ze dan contact wil houden dan is dat hartstikke leuk. Uiteraard kan het zijn dat ze om geld gaat vragen maar dat risico neem ik wel hoor.

gr.ing

#4121642 Quote

Leuk dat je dit doet! Ik wilde het ook altijd, maar kunnen het geld nu niet missen. In de toekomst wil ik het wel gaan doen.
    En wie weet houdt ze contact zonder om geld te vragen dan gebeurt ook wel vaak (bij vriendinnen van mij)

groetjes MAriska

#4122337 Quote

Ik vind het echt goed dat je dit doet hoor Ing.
    Ik wist niet dat het aan zulke strikte regels verbonden was. Leuk hoor, zon armband. Daar kunnen ze bij de douane ook niks mee, lijkt mij.

#4122431 Quote

Ik vind ze armband zelf ook erg leuk geworden hihihi. Ik maak er nog maar eentje bij voor mezelf geloof ik. Zit in mijn delftsblauwe fase!

Vanaf 1 januari gaat het format van Plan veranderen. Helaas mag je dan geen cadeautjes meer toesturen. Dit omdat er veel mensen waren die het niet deden waardoor sommige kindjes wel wat kregen en anderen niet. Dat is natuurlijk niet leuk. Erg jammer want het is juist zo leuk om iets te sturen. Wij hebben dit kindje 15 jaar gehad en haar zien opgroeien.

gr.Ing

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen