Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1365840 Vandaag Mexicaanse Griepprik Gehad

• Auteur

Hallo allemaal,

Wij hebben vandaag alle 3 de griepprik gehad. Het is me erg meegevallen. Ik ben helemaal geen held met naalden maar het was al gebeurd voor ik er erg in had. Ik heb nu wel een beetje een zeur pijn in mijn arm maar dat schijnt er bij te horen. Marissa had minder geluk. Die vrouw had de naald al in haar arm voor ik het door had. Daardoor trok Marissa haar arm weg en floepte de naald er uit. Toen moest ze nog een keer geprikt worden en bij de tweede keer kwamen de tranen. Nu haar maar even goed in de gaten houden of ze geen bijverschijnselen krijgt. Maar wij zijn in ieder geval beschermd. Succes voor alle kindjes die volgende week moeten.

liefs Linda

#4121195 Quote

Hey,
    Fijn dat het is meegevallen!
    Maar je bent toch pas helemaal beschermd na de tweede prik??
    Ik dacht dat dat zo was nl..
    Wij kregen vandaag de oproep voor Lieve binnen..ik ben er nog steeds niet uit..wel of niet gaan..
    Heb nog een week om te beslissen, zal me een week worden!
    Gr Rina

#4121200 Quote

Hoi dames,

Je bent nooit helemaal beschermd tegen de griep. De kans is alleen veel kleiner dat je hem daadwerkelijk krijgt.

Wij moeten hem volgende week voor de kids halen.

Lin, fijn dat het is meegevallen, maar jammer voor Marissa hoor, tis zonde! Heeft ze zich wel kranig gedragen? En anders maar niet he, dat mag toch!

Ik heb ook niet zo’n last gehad van de prik, idd een beetje een zeurderige pijn in mn arm, en ohja. Mn arm en hand, waren ijskoud!! Moest af en toe echt ff checken of alles het nog deed, maar gelukkig wel hihi!

Liefs!

#4121213 Quote

Je kunt de griep altijd nog krijgen alleen is het verloop van de griep veel minder heftig dan zonder prik. 8 december moeten we voor de tweede prik komen. En Rina… Wij hebben er ook heel lang over getobt maar na een ebzoek aan http://www.grieppandemie.nl hebben wij besloten het toch te doen. Weet niet of je daar al gekeken hebt? Succes met beslissen

groetjes Linda

#4121308 Quote

Hoi hoi,

Sven mag de 23e zijn eerste prik halen.
    Volgens de berichten zouden Richard en ik ook moeten omdat Tim onder de 6 maanden is. Daar heb ik echter nog geen bericht van gehad. Even afwachten dus.

Groetjes,
    Maike

#4121403 Quote

Hey Linda,
    Je geeft als tip om eens op die site van Grieppandemie te kijken..Mag ik vragen wat voor jullie de doorslag gaf dan?
    Als ik daar lees dat het echt niet bekend is wat het op lange termijn doet..dan zie ik het al helemaal niet meer zitten!
    Er is dan wel getest, maar met een kleine groep mensen, en voor een korte periode..dusss
    Ik voel er heel weinig voor, en ALS ik het al laat doen dan is het met enorme tegenzin!
    Ik zal het gewoon nog even afwachten..
    Hoor graag waarom jullie voor wel inenten hebben gekozen!

Gr Rina

#4121413 Quote

Zojuist met Postbus 51 nummer gebeld hierover en zij kon mij niet over de streep helpen (is ook neit de bedoeling), maar wilde wat dingen duidelijk hebben. Deze spuit is dus NIET hetzelfde als de gewone griepprik,, maar ze gaan ervanuit dat het verloop hetzelfde zal zijn. Verder is het echt nog een medicatie dat pas sinds okt 09 is geregistreerd. Er is dus idd ook niets bekend over de gevolgen op langere termijn. Er is mij ook verteld dat de mexicaanse griep geen ergere griep is als de gewone en dat bij de gewone griep net zoveel slachtoffers vallen. Dez spuiten ervoor omdat ze verwachten dat er veel meer mensen ziek van gaan worden als bij de gewone wintergriep.
    Ik wilde deze info jullie toch niet onthouden.
    Ik ga Rik dus NIET inenten.

Groetjes Saskia

#4121541 Quote

@Maikje:

Als je een kind je hebt van onder het half jaar, mag je je laten enten, maar dat moet je dan wel zelf aanvragen bij je huisarts, je krijgt hier geen oproep voor.

Groetjes Martine

#4121703 Quote

@ Tiniedice

Das ook gek! Mijn man heeft vanmiddag naar de ha gebeld en die zeggen dat we een oproep krijgen via de ggd…
    Charlotte is nu 3 maanden. Ik bedoel de oproep voor ons zelf he! Ik ga het morgen nog eens navragen, want dit verwart me wel.

Groetjes Babybelle

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen