Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1365942 Kerstboom

• Auteur

Hoi meiden,

Ook dit jaar hopen wij weer gezellig de kerstboom neer te zetten.
    Vorig jaar had ik er nog glazen ballen in hangen, en stond de kerstboom op een klein tafeltje omdat Daniel toen rondkroop en ik heel bang dat hij aan de boom zou gaan hangen en de hele boel om zou gaan.
    Nu is onze man dus flink ondernemend en onderzoekt heel graag alle nieuwe dingen dus denk straks ook de kerstboom wat niet mag!
    Dit jaar ga ik er dus stoffen dingen in hangen en linten en lichtjes zo kan er niets kapot als hij er toch aanzit.
    Hoe doen jullie dit?

Nu vind ik het eigenlijk jammer om echt te wachten tot na sinterklaas, wij vieren het namelijk pas 12 december omdat mijn broertje pas op 5 december uit Denemarken terugkomt.
    Dan staat de kerstboom er maar 3 weken en gaat hij na oud en nieuw weer weg,
    Wanneer gaan jullie hem opzetten ?

Liefs Marina

reisa
    Bijdrager
    #4121313 Quote

De kerstboom zetten wij op 6 december op. Dat doen we al jaren. Eerst Sint, dan kerst.
    Wij hebben onbreekbare dingen in de kerstboom hangen.

#4121330 Quote

Zelf vind ik die onbreekbare ballen niet echt super, vaak zie je een naad waar het plastic aan elkaar is vastgelijmd/ gesmolten.
    Ik zet de kerstboom zeker op, maar met stoffen dingetjes erin, heb al wat in gedachten uit het boek;
    Winterwonderland van Tone Finnanger.
    Verder heb ik van Maileg (zie maileg.dk) ook 3 leuke poppetjes voor erin, 2 jongetjes en 1 meisje, hihi een papa en mama en een daniel.
    En Daniel moet er idd afblijven, als hij er aan zit gaat hij gewoon in de hoek, maar jah voor het zover is dat hij er ook afblijft heeft ie het zeker al een paar keer in handen gehad.
    Dus vandaar mijn nieuwsgierigheid, hihi

Liefs Marina

#4121351 Quote

Hoi Hoi,

Wij gaan de kerstboom een week na Sinterklaas halen en optuigen de 12e dus.
    Wij kopen altijd een echte boom.
    Ik heb dit jaar andere ballen gekocht na 5 jaar hetzelde te hebben gehad.
    Ik heb via marktplaats hele leuke kerstballen gekocht van Dora Kabouter Plop en Nijntje die mevrouw maakte ze zelf ze zijn half open en daarin zitten dan die poppetjes met versiering zo leuk en knap gemaakt!!
    Ben benieuwd hoe Nynke het gaat vinden.
    Verder hebben we ook veel kunstballen gekocht
    En veren en schoentjes voor in de boom hoe gekker hoe leuker haha!!

Liefs Stefanie.

#4121384 Quote

hoi hoi

aangezien we dit jaar tussen sint en kerst verhuizen word onze boom ook pas rond de 15e gezet in het nieuwe huis.wij hebben altijd wel een neppe boom groot met mooie kerstballen (soort glas)

@stefanie heb je toevallig voor mij de link van je ballen klinkt errug leuk

liefs

#4121412 Quote

Hoi Patricia,

Als je naar marktplaats gaat en je toetst in het zoekmenu kerstballen disney in dan zie je ze, die mensen komen uit Amsterdam.

Groetjes Stefanie

#4121415 Quote

Ook wij zetten de boom na Sinterklaas op. Dan gaan we gezellig kerstboomshoppen en dan thuis de boom opzetten en versieren met kerstmuziek op de achtergrond en een kop warme chocolademelk erbij! Daar heb ik zo’n zin in!!!!
    Ik ga de boom gewoon versieren zoals ieder jaar. Dus ook met breekbare dingen. Jasmijn mag gewoon niet aan de boom komen.
    Nu ik er zo over aan het schrijven ben, krijg ik er nog meer zin in. Hahaha. Ik wou dat Sinterklaas al voorbij was……. ;o)

Liefs Trudi

#4121447 Quote

Wij zetten van het jaar ook gewoon de boom op.
    in de week na 5 december.
    Quinten moet ook leren dat hij daar van af moet blijven maar denk dat ik onderin andere ballen ga hangen.
    ben ook zeer benieuwd hoe hij het gaat vinden!!
    Krijg er idd ook steeds meer zin in dan in sinterklaas…

liefs lenie

#4121525 Quote

heb er zelf ook zin in, vooral als het smiddags/ s’avonds al zo vroeg donker is, denk ik;
    oh leuk, die boom, de lichtjes aan en kaarsjes aan.

Sinterklaas bij mn schoonfamilie doen we dit jaar niet, en mn moeder viert het ook niet, alleen mn vader en wij en mn broertjes en zusjes.
    Maar ga denk ik volgend weekend, is de 29e geloof ik, de boom opzetten, lijkt me wel leuk.

Liefs Marina

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen