Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1365980 Griep

• Auteur
  • Hannah38
    Bijdrager

Leah heeft voor de 5e dag op een rij koorts. Ook hoest ze echt naar en spookt de hele nacht….. (gaap!). Erg zielig om te zien wel. Overdag is ze wel redelijk bezig, hoor, ze ligt niet als een uitgeblust aapje op de bank. Maar wel 39,5 gr koorts nu (weer), dus madammeke ligt weer even in bed.
    Hebben jullie, behalve thijmsiroop, nog goede tips tegen een zere keel en niet durven hoesten voor zo’n kleine meid????
    Duimen dat het nu snel voorbij gaat hier……

#4121353 Quote

He, wat naar Hannah,
    Leah is dus al bijna een week ziek. Arme meid. En voor jou is het ook niet makkelijk zonder slaap…
    Ik heb geen tip voor het niet durven hoesten, hier wordt gelukkig niet zo veel gehoest. Is het trouwens geen Mexicaanse griep? Hoesten is een van de symptomen, hoewel ik niet gehoest heb en toch Mexicaanse griep had… Vaag allemaal..
    Heel veel sterkte in de ziekenboeg. Hopelijk knapt Leah snel op en steekt ze verder niemand aan. En hopelijk krijgen jullie ook je nachtrust weer terug.
    Ik denk aan jullie!
    Liefs,
    Dory

dotjuh
    Bijdrager
    #4121359 Quote

zielig he, als ze zo ziek zijn 🙁

heb je al honing geprobeerd? verzacht de keel een beetje. en idd hoestsiroop ja.
    verder heel veel laten drinken en ijsjes laten eten.
    (van die waterijsjes)kou verzacht ook de pijn.
    zelf heb ik ook al 2 dagen last van mn keel.
    maar mag geen trachitol vanwege mn zwangerschap. dus moet t ook maar doen met ijsjes en honing.
    evt zetpil geven. tegen zowel de koorts als de keelpijn.

heel veel sterkte. hopelijk knapt ze snel weer op.

liefs, do

#4121409 Quote

He wat vervelend, voor jullie allebei. Ik zou voor de zekergeid toch even na gaan of het niet de Mexicaanse griep is.
    Heb je al tussiskin (schrijf je dat zo?) geprobeerd tegen het hoesten?

Sterkte.

Liefs Trudi

#4121528 Quote

ijsjes is enigszins ook aantrekkelijk voor die kleintjes om te eten en is weer vocht wat ze binnen krijgen.

Veel sterkte met alles
    Liefs Marina,

Hannah38
    Bijdrager
    #4121545 Quote

IJsjes, ja, die ga ik toch maar even kopen straks (van die duwijsjes)….. want ze drinkt ook niet al te best……
    Eigenlijk denk ik wel dat het de mexicaanse variant is, maar tegenwoordig testen ze dat toch niet meer? De symptomen lijken er wel veel op.
    Ik hoop maar dat ze snel beter gaat slapen, want dat breekt haar (en ons ook wel) op: elk uur wakker worden, daar word je toch wel erg moe van……
    Ik ga duimen dat het snel beter wordt hier….

#4121657 Quote

Je kan ook ijsblokjes in en drankje doen dat ze het liefst drinkt . Dat vond Milton wel lekker na de operatie dat zijn keel en neusamandelen waren verwijderd. Ik heb ook een hoestsiroop gewoon van de apotheek zelf voor ze staan als ze het nodig hebben die helpt bijzonder goed

#4121659 Quote

Geen melk en melkproducten geven! Dat is slijmvormend en dat verergerd het hoesten weer.

Verder inderdaad ijsjes geven. Hier was sorbetijs (is ijs zonder melk) ook erg favoriet.
    Ik wens je veel sterkte…. Wij hadden vorige week zo’n week, dus ik leef mee.

Liefs Irene

#4122098 Quote

Hoe gaat het nu? Is Leah alweer een beetje opgeknapt? En krijgen jullie ’s nachts alweer een beetje rust?
    Sterkte!
    Dory

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen