Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1366141 Luteale Fase Van 5 Dagen

• Auteur

Het onderwerp zegt het al….
    Ik heb nu al 2 keer na mijn miskraam een luteale fase van 5 dagen….?
    Dat is toch niet normaal???
    Heb 30 augustus een miskraam gehad.
    Bij mijn vorige cyclus was de luteale fase 10 dagen.
    Heeft iemand hier ervaring mee???
    Zo kan het bevrucht eitje toch nooit innestelen….??

Liefs nurse

#4121567 Quote

Hoi Nurse,

Het kan zijn dat je te weinig progestoron aanmaakt en dat je daarom een korte tweede periode hebt. Door te weinig progestoron kan een eitje ook niet goed nestelen en krijg je (meerdere keren) een miskraam. Ik begin mezelf hier in te diepen omdat ik bij mezelf ook zoiets vermoedt. Ik weet niet of je al bij de gyn loopt of nog niet, maar ze kunnen dan progesteron geven waardoor eitjes beter kunnen innestelen.

Groetjes Karin

#4121578 Quote

Hey Karin,

Bedankt voor je reactie.
    Tja….wordt er een beetje onzeker van….
    Ik ben nog niet bij de dokter of wat dan ook geweest.
    Moet je daar niet nog een paar maanden voor wachten?? Anders sturen ze je toch weer naar huis met de medeling dat je nog een paar maanden moet aankijken….pfff…..word je toch moedeloos van…!!!
    Heb jij al stappen ondernomen??

Liefs nurse

#4121728 Quote

Hoi Nurse,

Nee ik heb zelf nog geen stappen ondernomen. Ik begin deze maand met temperaturen zodat ik als ik in januari/februari naar de ha ga ik goed beslagen ten ijs kom.
    Hoe lang ben jij al bezig dan?

Liefs Karin

#4121802 Quote

Nurse,
    Als je normaal menstrueert hoor je een jaar te wachten voordat je naar de huisarts gaat, maar als het niet normaal is, dan kan je gewoon gaan hoor. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Je kan jezelf ook een doel stellen: bijvoorbeeld dat je het nog 1 of 2 keer afwacht (je lijf moet ook even kans hebben te herstellen van een miskraam) en dat je dan een afspraak maakt. Als je nu toch al het gevoel hebt dat het niet goed zit, dan is het toch zonde om dat hele jaar af te wachten…

Succes,
    Esk

#4121865 Quote

Hey dames,

Wij zijn nu vanaf juni bezig. En jullie?
    Op de eerste hebben we 9 rondes moeten wachten.
    Ik wilde ze graag snel op elkaar maar er kwam helaas in juni een operatie tussen dus daar moest ik op wachten. Daarna meteen aangeteld, maar helaas geindigd in een miskraam.
    Toen we voor onze zoon bezig waren duurde mijn luteale fase ook maar 10 dagen, dat is schijnbaar precies de grens…..
    Nu al 3 keer dus maar 5 dagen.
    Mijn zoontje is nu 15 maanden dus hoop dat ik snel zwanger ben zodat het nog niet zo heel veel scheelt…
    Maar ja, de natuur kun je niet beinvloeden he….
    Ik zal morgen eens naar de dokter bellen, via het telefonisch spreekuur…
    Hou jullie op de hoogte.

Liefs nurse

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4121913 Quote

Ha Nurse,
    Ik ben inmiddels zwanger na 30 cyclusronden, dus heb er behoorlijk lang over gedaan. Er was bij ons 5 x een IUI en 1 IVF voor nodig… maar dat was het waard.

Succes en laat je nog even weten wat je huisarts zegt?

Esk (11w2d)

#4122259 Quote

Hey,

Esk….wat fijn zeg dat jullie uiteidelijk toch zwanger zijn geraakt!!! Gefeliciteerd nog.
    Nou……het mysterie is weer begonnen…..
    Na 2 dagen bloedverlies dus alweer helemaal niets meer….???
    Heb dit ook gehad na mijn miskraam. 6 dagen na eisprong 2 dagen licht bloedverlies, dacht dus aan een innesteling…..maar bleek niet zwanger te zijn….
    Nu ga ik er vanuit dat dit dezelfde situatie is….
    Pffff…..wordt er een beetje moedeloos van!!!
    Wacht even af of dit inderdaad mijn menstruatie is geweest….als dat zo is ga ik naar de huisarts want dan klopt er iets niet meer hoor….
    Ben normaal altijd toch wel 5 dagen ongesteld dus…..
    Hou jullie op de hoogte.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen