Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1366479 Hoe Is Jouw Man Als Papa

• Auteur

Hoi hoi,

Weer eens iets anders…. Hoe doet papa het?
    Is hij erg veranderd sinds jullie kleine er is? Is hij strenger, of juist toegeeflijker?
    Speelt hij veel of is hij meer van het (aan)leren?
    Hoe is hij in het verzorgen?
    Kortom, hoe doet papa het?

Liefs Irene

#4121834 Quote

Mijn vriend helpt echt heel erg veel mee met het verzorgen van onze dochter nu helemaal omdat ik zwanger ben en het af en toe wel zwaar wordt.
    Hij verschoont haar vaak,brengt haar elke avond naar bed,tanden poetsen pyama aan.
    Ik heb echt mazzel met zo’n vriend.
    Hij is ook echt stapelgek met haar.
    Alleen zit Nynke nu in een fase dat ze eigenlijk met mama alles wilt doen.
    Maar goed we verdelen dus hier echt de taken en dat gaat prima zo.

Liefs Stefanie

#4121845 Quote

Papa, doet het super!!!!

Mijn man doet even veel als mij, we doen het echt samen. Het komt wrs ook door ons werk, hij in het onderwijs en ik in de zorg. De dagen dat ik werk, ben ik overdag thuis met ons ventje en hij ’s avonds met hem als ik aan ’t werk ben. Hij kookt en eet dan alleen met ons ventje, dus hier een super trotse mama.

Mijn man heeft 1 dag in de week vrij en dan ben ik aan het werk. Die 2 samen vermaken zich dan prima!!!

dotjuh
    Bijdrager
    #4121871 Quote

ook ik heb het echt getroffen met erwin.
    in het begin niet, toen nathalia net was geboren.
    toen keek hij nauwelijks om naar haar.
    en kwam alles op mij neer.
    om een lang verhaal kort te maken, is t allemaal goed gekomen en nu is hij een top vader en vriend!
    als hij thuis komt, gaat hij lekker met nathalia spelen, vaak even stoeien met mama er ook bij ( dus met zn 3tjes spelen) nadat ik heb gekookt en we hebben gegeten gaat 1 van ons met nathalia in bad, en de ander droogt haar af ( zodat diegene die dan in bad ligt, lekker kan blijven liggen :P)
    elke dag wisselen wij dus af wie nathalia uit bad haalt, aankleed en in bed legt. in t weekend mag de ene dag hij uitslapen, de andere dag ik.
    de ander neemt dan natuurlijk de verzorging over van nathalia.

toen ik pas geleden zo ziek was, kwam erwin thuis van zn werk, kookte, deed nathalia alleen in bad en naar bed, ruimde daarna hier de zooi op enz. echt super lief van hem. nee, ik heb absoluut niets te klagen hahaha

liefs, do

#4121876 Quote

ook heb hier een enorme lieverd
    emiel doet ook veeel met de kids van verschonen tot baderen aankleden alles.
    ook is emiel de gene die caithlyn altijd verzorgt voor het slapen gaan en na bed doet ik loop dan wel mee maar hoef alleen maar een kusje te geven heerlijk hahahha.
    emiel is echt een hele fijne vent wat dat betreft in het weekend helpthij me ook altijd met schoonmaak hij doet de dingen waar ik niet bij kan enzo

dus ik mag echt niet klagennnnnnnnnnnnnnn
    als ik jongens/mannen in mn omgeving zie kan ik echt pissig op ze worden als ze hun vrouw alles alleen laten doen en nog te bang zijn om een luier te verschonen

liefs patricia

#4121936 Quote

gelukkigtref ik het ook met mijn mannetje als het gaat om het doen van het huishouden enzo..ppfff hij gaat nooit uitgezakt met een pot bier ofzo op de bank zitten.Hij heeft voor nicky ook een hele mooie speelhoek gemaakt.was het nog ff vergeten te melden

#4121938 Quote

Ook hier een man die, als hij niet heel veel aan het werken is, veel doet.
    We eten met zijn 4-en als hij thuis komt en samen ruimen we de boel op. We spelen dan nog even samen met de kinderen en dan brengen we ze samen naar bed. Meestal doet hij Bente en doe ik Tijn.
    In het weekend doen we meestal samen de boodschappen of hij gaat alleen en neemt 1 van de kinderen mee.
    Schoonmaken doet hij echter niet aan en dat hoeft ook niet zo van mij. Af en toe heb ik er wel flink de balen van en dan helpt hij wel, al vind ik het dan prettiger als hij op zaterdagochtend de kinderen bezig houdt terwijl ik de bovenverdieping poets.
    Al met al mag ik niet klagen.

Groetjes Danielle

#4122119 Quote

Pff kwam erachter toen ik dit topic opende dat ik al naar mn werk moest, vandaar dat ik nu pas reageer haha.

Mijn vriend is stapel op Myrthe. Qua verzorging “zit”hij er niet zo in als ik. Als ik een keer weg ben of eerder moet werken, zorg ik dat er kleertjes klaar liggen enz.
    Hij vergeet nog weleens een zalfje te smeren, maar ach dan de volgende keer weer.
    Hij is een beetje onzeker wat betreft verzorging. Hij kan het allemaal super hoor, maar omdat ik het meeste doe, en het dus in mijn systeem zit, is hij weleens bang iets te vergeten.
    Op stap met Myrthe vergeet hij gerust drinken mee te nemen, of verschoning haha.
    Verder is het altijd stoeien en dikke pret.

Hij is wel minder streng dan ik. Zo heb ik Myrthe al paar keer in hoek gezet, terwijl papa blijft waarschuwen hahahaha.
    Maar ook bij hem is NEE ook echt NEE.
    Met een koekje is hij weer makkelijker, maar ja papa “snoept”ook erg graag…..

Al met al een hele lieve papa dus.

Liefs Irene

#4122157 Quote

Heeft er niemand ook negatieve punten?

Zoals…. Wat ik net al schreef…. Hij vergeet gerust dr tas in te pakken als we weggaan.
    En als we samen weggaan doe ik in een uur zowel Myrthe als mijzelf klaar maken, tas inpakken e.d. terwijl hij dat hele uur voor zichzelf nodig heeft.

Hij ziet ook niet in wanneer kleding te warm of juist te koud is.

Neemt niet weg dat hij een trotse vader is die graag over zijn dochter vertelt en graag met haar showt en superblij en dol met haar is. Maar ja hij “ziet”die dingen gewoon niet…..

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen