Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1366580 Wel Of Geen Kindje

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum.
    Ik woon samen met mijn vriend,we kennen elkaar nu zo’n 4 jaar.
    Bij mij worden de kriebels voor een kindje steeds groter.
    Heb al een beetje gepolst bij mijn vriend,hij wil wel kinderen maar twijfelt nog denk ik.
    Ikzelf twijfel ook nog hoor.
    Zeker financieel gezien.Op dit moment komen we goed rond en hebben niks te klagen maar hoe zal dat zijn als we een kindje krijgen?
    Hoe ging dat bij jullie?Heeft het jullie in eerste instantie ook tegengehouden?
    Ik weet niet zo goed wat we moeten doen.Het zal niet zo heel lang meer duren voordat mijn vriend overstag is,want hij vind het toch ook wel mooi zo’n klein babytje,maar hoe moet dat dan financieel gezien?

Groetjes

Bloempje27
    Bijdrager
    #4121994 Quote

Bij ons was er geen twijfel, maar wij hebben wel eerst gezorgd voor een goede financiele basis. Niet te duur gekocht, maar wel 4 slaapkamers. Een paar jaar flink sparen.
    Ik werk nu ongeveer 1,5 dag in de week en dat gaat prima, maar je moet wel flink inleveren hoor.
    Je kunt alles nieuw kopen en dat kost heel veel, maar er is ook heel veel voor een mooi prijsje te koop op marktplaats en stuntverkoopwinkels. Als je wilt kan het wel goedkoper.
    als je nu net rond komt en niets over houdt, wordt het straks alleen maar krapper… dan zou ik ervoor zorgen dat er meer inkomen is. Maar goed ik ken jullie financiele plaatje niet!
    Hoeveel dagen wil je na de komst van je kindje blijven werken en hoeveel geld levert dat op? Kunnen jullie daarvan rondkomen? Je hebt wel extra boodschappen: luiers, voeding…. en nog veel meer. Je bent wel extra kwijt, dat is gewoon een feit.
    Licht je eigen vaste lasten eens door, kun je nog besparen? Laat al je verzekeringen ed bij 1 tussenpersoon lopen, dan kunnen ze combipakketten maken en dat scheelt veel geld. Ga nu vast op gas water en licht letten, kortom ga gewoon alvast wat zuiniger leven dan is het straks niet zo’n omschakeling. Aan de andere kant: het kan nu nog, dus neem het ervan!

Succes met uitdenken!

#4121996 Quote

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. 2de hands spullen zijn soms nog erg mooi en er bestaan ook 2de hands verkopingen voor kleding of van internet natuurlijk. Maar het ligt eraan wat je wilt en kunt, daar moet je dan keuzes in maken.
    Het is geweldig om een kindje te hebben! succes met de beslissing.

DaanenRalf
    Bijdrager
    #4122003 Quote

Hallo,
    Ik ben nu ruim 14 weken zwanger van ons eerste kindje…Mijn vriend en ik hebben van tevoren een hoop dingen op papier gezet o.a. wat kost een babyuitzet, opvang etc.
    Wij wilden graag een kindje dus de financiën hebben ons nooit tegengehouden, maar toch wel fijn om van tevoren alles vast een keertje doorgerekend te hebben!
    Heel veel succes!

#4122351 Quote

Wij hebben het niet overdreven breed, ik ben na de geboorte van Nova van 5dgn werken na 3 dgn werken gegaan en mijn vriend verloor zijn ploegentoeslag…toch ruim 300 euro p/m…dus ja het inkomen was in 1x een stuk minder en we hadden een eter meer….

Maar het heeft ons nooit tegen gehouden en ik ben nu weer zwanger, ik wist ook hoe ons leefpatroon was en nu gaan we gewoon wat minder vaak uiteten, broodje in de stad doen of nieuwe kleren kopen en ons meisje maakt dat dubbel en dwars goed, die andere dingen lijken in 1x minder belangrijk….

#4123905 Quote

Hallo,

Iedereen bedankt voor de reactie.
    We zullen idd eens kijken wat er precies voor kosten zullen komen en wat de vergoedingen zijn.
    Het financiële plaatje zal ons zeker ook niet tegenhouden maar je bent er toch mee bezig….

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen