Bij ons was er geen twijfel, maar wij hebben wel eerst gezorgd voor een goede financiele basis. Niet te duur gekocht, maar wel 4 slaapkamers. Een paar jaar flink sparen.
Ik werk nu ongeveer 1,5 dag in de week en dat gaat prima, maar je moet wel flink inleveren hoor.
Je kunt alles nieuw kopen en dat kost heel veel, maar er is ook heel veel voor een mooi prijsje te koop op marktplaats en stuntverkoopwinkels. Als je wilt kan het wel goedkoper.
als je nu net rond komt en niets over houdt, wordt het straks alleen maar krapper… dan zou ik ervoor zorgen dat er meer inkomen is. Maar goed ik ken jullie financiele plaatje niet!
Hoeveel dagen wil je na de komst van je kindje blijven werken en hoeveel geld levert dat op? Kunnen jullie daarvan rondkomen? Je hebt wel extra boodschappen: luiers, voeding…. en nog veel meer. Je bent wel extra kwijt, dat is gewoon een feit.
Licht je eigen vaste lasten eens door, kun je nog besparen? Laat al je verzekeringen ed bij 1 tussenpersoon lopen, dan kunnen ze combipakketten maken en dat scheelt veel geld. Ga nu vast op gas water en licht letten, kortom ga gewoon alvast wat zuiniger leven dan is het straks niet zo’n omschakeling. Aan de andere kant: het kan nu nog, dus neem het ervan!
Succes met uitdenken!