Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1367031 Wel Of Geen Griepprik

• Auteur
  • Anninas
    Bijdrager

Hoi meiden,

We hebben natuurlijk allemaal de uitnodiging voor de griepprik in de bus gekregen. Wij moeten woensdag gaan.
    Maar ik weet nog steeds niet wat ik moet doen. Moet ik haar nu wel of niet laten inenten.
    Er zijn zoveel voors en tegens dat ik er gewoon niet uitkom. Mijn man is heel nuchter en die zegt als je vindt van niet dan doen we het toch niet. Dat is natuurlijk gemakkelijk gezegd.
    Onze meid valt niet onder de risicogroep, is verder kerngezond en weinig ziek. Het enige wat ze tot nu toe echt heeft gehad is oorontsteking. En voor de rest is ze wel eens verkouden net als iedereen. Ze komt veel buiten en eet veel fruit en groenten.

Wat doen jullie??

Liefs Anne

#4122414 Quote

Shanice is ook gezond maar toch laat ik haar inenten het is niet voor niks. Ik zal mijzelf het nooit vergeven als ze het krijgt nou heb ik het gevoel dat ik er iets voor doe om het tegen te gaan.
    Milton heeft het dus al gehad en die voelt zich goed.
    Ik hoorde gisteren op het nieuws althans jeugdjournaal dat de vaccinatie tot nu toe weinig bijwerkingen hebben .

#4122418 Quote

Hoi,

Nynke mag de prik waarschijnlijk niet omdat ze een kippen-ei allergie heeft.
    Vanmorgen dus gebeld met de huisarts hoe en wat en wat denk je die weten het niet!!!
    De huisarts zegt neem maar contact op met de GGD dus heb ik die gebeld.
    Verhaal uitgelegd zegt ze uuuh ja ik weet het eigenlijk niet!!! is toch belachelijk in de folder en op internet staat dat als ze een kippenei allergie hebben ze dan de prik niet mogen en je contact op moet nemen met je huisarts,nou lekker handig dat ze het dan niet weten als je ze belt.

Ik wordt vandaag teruggebeld door de GGD dus ben benieuwd.

Hannah38
    Bijdrager
    #4122513 Quote

Leah wordt níet ingeënt. Ze heeft net de Mexicaanse griep gehad, was er 5 dagen flink beroerd van, maar gelukkig is ze nu weer gewoon onze ouwe Leah…… wel erg zielig als ze zo ziek zijn, maar ik ben zo blij dat zij ‘m achter de rug heeft. Zelf vind ik dat er (te) veel ophef wordt gemaakt over (deze milde variant van) de Mexicaanse griep; iedereen is bang (gemaakt). Hoe dan ook, ieder moet hierin zijn eigen keuze maken.
    Zonnetje, echt alert zijn, hoor, dat Nynke geen prik met kippe-eiwit krijgt!! Wat slecht dat ze het bij de GGD en de huisarts niet weten!

#4122543 Quote

Hoi,

Myrthe krijgt m niet. Ze is wel continu verkouden en komt ook 2 dagen op kdv (uit haar groep nu 2 kindjes met mex griep), maar we doen het niet.
    Ik heb de huisarts vandaag nog gesproken en ook hij is er nog steeds niet echt van overtuigd dat het goed is om te doen. En hij wordt dagelijks op de hoogte gehouden van alle onderzoeken e.d.

Het blijft een heel moeilijk besluit, maar mijn dochter is gezond. Ze krijgt ook geen oproep voor de “normale”griepprik, dus waarom dan wel voor deze?
    Deze variant is niet ernstiger dan de “normale”griep. Dus nee, het blijft moeilijk, maar we blijven voorlopig nog steeds bij dit besluit.
    Heel veel succes met kiezen.

Liefs Irene

#4122557 Quote

Quinten moet donderdag heen en die krijgt hem wel.
    Ik heb hem zelf ook genomen ondanks dat ik zwanger ben.
    ik heb er verder geen last van gehad, alleen een hard plekje waar de prik is gezet.

#4122561 Quote

Lynn krijgt em wel. Wil het niet op mijn geweten hebben dat haar wat overkomt door de griep of dat ze anderen aansteekt. Vind het doodeng.
    En ik vind het belachelijk dat het een milde epedimie wordt genoemd. Er zijn zoveel mensen die ziek zijn, en er liggen veel kleintjes in het ziekenhuis!! Maar goed ieder zijn mening en die rezpecteer ik ook.
    groetjes annelies

#4122569 Quote

@ Annelies,

Vele kleintje liggen in ziekenhuis omdat ze (wat ik herken van Myrthe) uitdrogingsverschijnselen hebben. Wat niet zozeer door de mg komt, maar puur omdat ze stoppen met eten en drinken omdat ze ziek zijn.
    Doet Myrthe ook als ze niet lekker is.
    En ja dan worden ze opgenomen.

Het neemt niet weg dat wij het niet erg zouden vinden als Myrthe wel iets overkomt.
    Ik weet dat degene die schrijven: “Wil het niet op me geweten hebben dat mijn kind iets overkomt door de ziekte”
    vast niet verwijtend bedoelen naar diegene die kind niet laten inenten.
    Maar ik kijk het óók van de andere kant. Ik vergeef het mezelf ook nooit als Myrthe door de inenting onvruchtbaar wordt o.i.d.

Ik spreek voor mezelf dat ik het mezelf nooit vergeef als Myrthe iets overkomt. Maar wie zegt me dat die inenting wél goed is voor haar?
    En wie zegt me dat er niet iets anders ergs kan gebeuren?
    Wij doen allemaal naar onze beste kunnen.
    Ik begrijp zeker degene die hun kindje laten inenten.
    Maar diegene die hun kindje niet laten inenten
    hebben ook zeker wel het beste met hun kindje voor!

Moest dit toch even kwijt. Ik lees deze opmerking over de griepprik nu vaker en dit moest me nu wel van het hart.

Nogmaals ik begrijp alle redenen van wel of niet de prik.
    Je hebt toch de verantwoording voor je kind en hun lichaam. Iets wat (als ik naar ons kijk) moeilijker maakt om te beslissen dan als het om je eigen lijf gaat.

Liefs Irene

Hannah38
    Bijdrager
    #4122579 Quote

Irene, ben het helemaal met je eens! Maar ’t blijft moeilijk, want je kunt pas achteraf ‘weten’ of je een juiste beslissing hebt genomen.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen