Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1367340 Koemelkallergie

• Auteur

hee meiden

is hier iemand de ervaring heft met mgelijk koemelkallergie bij een babay van 7 weken terwijl je bv geeft?

aangezien flor heel erg veel last van hevige krampjes heeft en ook onder de uitslag zit denkt de ha aan een mogeljke koemelkallergiie
    heb dus een dieet voorgechreven gekregen en mag helemaal niks hebben van koemelk maar vind t erg moeilijk
    t lijkt wel of overal koemelk inzit
    hoe hebben jullie dit gedaan met bv of hebben jullie de uitprobeerperiode afgekolft om de productie op peil te houden en een hypoallergene kunstvoeding gegeven?
    ik vind t echt heel moeilijk
    alle tips zijn welkom

groetjes maurilla

Hannah38
    Bijdrager
    #4122704 Quote

Hey Maurilla, het is heeeeeel moeilijk ja. Maar als ik je een tip mag geven: alsjeblieft eerst andere zaken uitproberen alvorens je aan de hypo-allergene voeding gaat.

Leah was érg allergisch als baby. Niet alleen voor koemelk, maar ook voor soja, ei, pinda, noot, vis en nog meer….. Ik heb ook even kort aangeklooid met hypo-allergeen of pepti, maar ook die spuugde ze uit (veel kindjes met allergie kunnen daar ook niet tegen!). Leah spuugde, had enorme darmkrampen én erge eczeem.

Toen ik zelf op dieet ben gegaan, veranderde alles! Het belangrijkste was dat ik pinda, noten, vis en ei uit mijn dieet liet. Toen werd ze al wat rustiger. Toen ik later ook koemelk en soja (zoveel mogelijk) uit mijn dieet liet, werd Leah echt een stuk rustiger. Zo kon ik toch nog volledig bv blijven geven en gaf ik werkelijk het allerbeste aan mijn kleine meid!!!!
    Als je meer wilt weten, dan is http://www.borstvoedingsforum.nl een geweldig forum. Daar hebben ze me door moeilijke periodes heen gesleept, en ik heb erg veel aan de tips daar gehad. En als je wilt mailen naar me, is dat ook prima.
    Echt, er is een oplossing voor de kleine meid!!
    Sterkte ermee!!

Hannah38
    Bijdrager
    #4122715 Quote

enne…. misschien fijn om te weten voor je: Leah is nu met anderhalf jaar overal overheen gegroeid en eet alles wat los en vast zit (behalve pinda en noot en schaal- en schelpdieren).

#4123074 Quote

Hey,

Dat is wel een heftige dat de huisarts dat zo al kan zeggen….? Ik heb ook 2 keer borstvoeding gegeven en Demi zat ook onder de uitslag. Dit kwam door de hormonen van mij. Dit komt heel veel voor overigens. Ze had echt een soort puistjes / rode puntjes.

Wanneer krijgt hij krampjes? Na elke voeding?
    Ben voorzichtig met zomaar ervan uitgaan dat hij een koemelkallergie heeft, geloof dat dit pas vrij laat echt getest kan worden. Moet je maar eens googelen vind je meer info.

Ik ben bakker en als je echt geen koemelk meer mag krijg je het moeilijk…… Geloof me het is niet alleen melk waar je naar moet kijken dan. Alles waar melk in voor komt dat is dus ook geen brood of broodproducten meer.In vlaai en gebak zit ook boter of melk.

Vraag eens aan de verloskundige of het cb na wat zij zouden adviseren. Die hebben er misschien meer kijk op als de huisarts. Op het cb zullen ze er vaker mee te maken krijgen, trouwens via de verzekering kun je misschien ook wel een lactatie deskundige kunnen vragen. Moet je de polis eens nakijken.

Heel veel sterkte! Laat eens horen hoe het ermee gaat straks.

Gr

#4123170 Quote

hoihoi

@bekker: het is niet alleen de uitslag waarop de ha aan allergie dacht maar in combinatie met hevige krampen en grommel in haar buiikje al tjdjens het drinken en veel spugen
    en haar uitslag zijn geen pukkeltjes maar grote jeukende rode soms schrale plekken overal

ik ben er helaas ook achter dat idd in de meeste producten melk of een melkbestand zit en houd er al rekening mee
    morgen ga ik naar de bakker voor een mekvrijbrood

en zeker weten doen we het nog niet ik moet het nu een paar weken uitproberen maar merk wel al iets van verchil
    ze is bv al iets rustiger , slaapt iets beter en de uitslag is niet erger geworden en isiets minder rood

maar k hoop dat t geen allergie is want het is echt een heel zwar diee vooral omdat k zo vn melk en melproducten houd hahaha
    maar mijn meisje gaat voor natuurlijk

groetjes maurilla

Hannah38
    Bijdrager
    #4123435 Quote

Hey Maurilla, ik hoop dat je er snel achter bent waar je kleine meid allergisch op lijkt te reageren.
    Fijn dat ze al wat rustiger is. Heb je ook nog iets gekregen voor de uitslag??

Het is inderdaad lastig als je zo van melkproducten houdt. Eventueel kan je soja als vervanger proberen (maar daar kan ze ook allergisch voor zijn).

Succes ermee!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen