Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1367499 Hoe Gaan Jullie Om Met Koorts

• Auteur

Hallo,

Mijn dochtertje is afgelopen vrijdag bij de huisarts geweest volgens hem is het geen mg, ze is wel heel snotterig en hoesterig en sàvonds na het eten begint de koorts op te zetten nu heeft ze dus 2 dagen achter elkaar sàvonds koorts 40,1 ik leg haar in bedje met een dunne pyjama jasje aan met lange mouwen en een slaapzak zonder mouwen geen broekje dus en wordt ze later wakker dat werd ze net dus wel dan temp ik nog een keer en als ik zie dat het nmiet zakt dan geef ik een zetpil van 120.
    Hoe gaan jullie te werk met koorts? en hoe leggen jullie hun in bedje.

Ik moet officeel woensdag de mgprik halen voor mijn dochter, maar wij hebben allebei cursus en in de familie is er ook niemand wie kan gaan toen heb ik de ggd opgebeld en nu kan ik a.s maandag al de mgprik halen maar nu zei zo koorts heeft hoe moet ik er dan mee?

Groetjes Willy

#4122856 Quote

Hoi,

Als je kind ziek is, mag je de prik niet halen.

Verder geven wij Myrthe met koorts (zo hoog als jij beschrijft) een zetpil van 120 mg en kleden we haar niet te warm in bed.’
    Ze mogen al zetpillen van 240mg, maar Myrthe reageert nog goed op de 120mg, dus dan verhogen we het niet.
    Ik geef voor slapengaan bioven de 39 gr wel een zetpil. De koorts kan bij kleintjes ineens snel stijgen en dan kunnen ze koortsstuip krijgen, wat heel gevaarlijk is. Aangezien ze dan in bed liggen, zie je het niet, dus dat wil ik door zetpil te geven op die manier hopelijk voorkomen.

Verder veel drinken geven. Vaak wordt Myrthe dan ’s nachts ook wakker, dus in ziektetijd krijgt ze flesje/tuitbeker mee in bed, kan ze drinken.

Ik wens je heel veel sterkte.

Liefs Irene

Hannah38
    Bijdrager
    #4122869 Quote

Wij doen het zo’n beetje hetzelfde als Irene doet.
    Veel drinken. Overdag geef ik niet snel een zetpil, maar wel altijd voor het slapen gaan als de koorts boven de 39 gr uitkomt. In een dunne slaapzak zonder pyamabroek.
    Ik vraag me af waar jouw huisarts op baseert dat je dochter niet de mg heeft, het lijkt er toch wel veel op. Natuurlijk nooit een vaccinatie gaan halen als ze koorts heeft!!! Sterkte met je dochter!

#4122888 Quote

Zarah heeft op dit moment de mex. griep. Zij was al een tijdje verkouden en hoestte wat. Uiteindelijk kwam daar ook koorts bij en heb ik gebeld naar de huisartsenpost. We mochten even langs komen en die arts zei dat hij dacht aan de mex. griep. Gewone griep heerst nog niet, en haar klachten kwamen toch echt overeen met die van de mg.
    Hoe ik omga met koorts gewoonlijk: niet te snel paracetamol geven, behalve ’s avonds, of als ze zich heel rot voelt.
    Maar nu met de mg: elke 8 uur paracetamol (120 mg) zodat ze zich beter voelt, mijn vriend heeft ook de mg en die neemt ook met regelmaat een pcm, dus Zarah mag ook.

Sterkte met je dochter!

#4122893 Quote

Ik zelf probeer Daniel dan altijd wel goed te laten drinken, wat lauwe thee/ lichte aanmaak/ water.
    Leg hem dan met een dunnen slaapzak in bed, zelf houd ik het wel goed in de gaten want Daniel had laatst wel koude rillingen van de koortst en lag te klappertanden in bed, toen heb ik hem op mijn buik genomen zodat hij mijn warmte zou voelen.
    Bij 38.5 krijgt hij een zetpil en anders kijk ik het vaak nog even aan.

Verder houd ik hem vaak lekker bij mij,
    Beterschap met je dochtertje!!

Liefs Marina

reisa
    Bijdrager
    #4122969 Quote

Meestal neem ik mijn dochters als ze koort hebben ook bij mij in bed. Ik hou ze dan toch liever in de gaten. Verder paracetamol voor het slapen gaan en ook overdag als het nodig is. Emma krijgt nu sinaspril tabletjes, dat is voor haar nu 4 jaar, fijner dan een zetpil.
    Beterschap!

#4122980 Quote

Hoi,

@ Reisa, ik zou Myrthe ook graag bij me in bed leggen, maar vaak wil ze het zelf niet.
    Pas 2x voorgekomen dat ze graag bij ons was, verder ligt ze als ze ziek is ook veel liever in dr eigen bedje. Ook bij ons op kamer helpt dan niet.
    Ik vind het wel jammer, wordt vaker wakker en ga dan ff bij dr kijken.
    Ik had t ook graag gedaan…..

@ mamavanZarah en Wil, hoe gaat het met jullie zieken?

Liefs Irene

#4123043 Quote

Hoi

Het is vandaag weer het zelfde Irene en ik ben benieuwd of ze vanavond weer hoge koorts krijgt, maar dat is dus nog even afwachten.Ze wil vandaag ook niet haar middag slaapje doen. ben er net even mee naar buiten geweest gewandeld met haar en dan zit ze zich in haar oogjes te wrijven en het ik haar dus weer op bedje gelegd, maar ze wil niet slapen ze ligt nu al weer te huilen.
    Als vanavond haar koorst weer zo hoog is wil ik morgen ochtend toch de huisarts weer bellen om te vragen wat ik moet doen.

Groetjes Willy

#4123063 Quote

Hey
    Jordy was ook ziek. Hij heeft het van de tanden, zijn snijtanden komen door. Heb vrijdag ook de huisarts gebeld omdat het op zijn keel geslagen was.Hij had 40 koorts en blafte als een hondje. De huisarts adviseerde om niet voor 39,5 graden een zetpil te geven en IJSJES eten ( Is goed voor de keel )….. daar knapt hij wel erg van op. Voor de rest gewoon uitzieken, zou en dag of 5 duren.

Tja en de gewone griep heerst ook al hoor… Van een collega van me zijn allebei de dochtertjes opgenomen met de gewone griep….Daar hoor je alleen niemand over……

Veel succes met de zieken!

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen