Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1367543 Niet Eten

• Auteur

Hoi meiden,

Zoals de titel al zegt, Daniel wil niet eten.
    Het begon dinsdagavond, het eten en drinken ging al moeizaam maar ik had zoiets van; nou dan eet je niet, ik vind het niet erg,dan maar een keertje wat minder.
    Woesdag wilde hij helemaal niets meer drinken en eten, woensdagavond heeft hij een festine waterijsje op zodat hij toch wat vocht binnen zou krijgen, Donderdagochtend met hem naar de huisarts geweest want dacht misschien heeft hij keelpijn, hij had namelijk iets verhoging.
    Maar oren, longen, keeltje alles was goed.
    Hij heeft geen diarree, niet hoesten en geen uitslag of iets dergelijks.
    Donderdag heeft hij in totaal 200 cc aanmaak gedronken.
    Vrijdag heeft hij zo tegen de 300 cc gedronken, maar vandaag was het weer helemaal pech, hij heeft nu 100 cc op en vanmorgen half boterhammetje.

Hebben jullie kindjes dit ook wel eens?
    Ik zou inmiddels niet meer weten wat ik nu nog moet doen, behalve elk uur beker drinken aanbieden.

Liefs Marina

#4122895 Quote

Hoi, Heel herkenbaar Nick wil vanaf woensdag ook niets meer eten en drinken en dat is erg vreemd voor hem.
    Dacht ook aan zijn keel, hij pakt steeds aan zijn tong,maar kunnen natuurlijk ook die vervelende hoektanden zijn.

Kom niet verder dan pijn mondje dat is wat hij zegt, ik geef hem dingen die hij lekker vindt ijsjes , toetjes dan heeft hij in ieder geval iets binnen.

Sinds vandaag gaat het ook wel weer wat beter dus hopelijk is het weer even over met de pijn.

Groejtes

#4122896 Quote

Hoe is het met je Oma? hopelijk weer wat beter.

Hannah38
    Bijdrager
    #4122907 Quote

Leah is ziek geweest, en at nauwelijks iets. Nu ze beter is, wil ze nog steeds bar weinig eten. Af en toe een schaaltje vla/yoghurt met bambix om wat binnen te krijgen. Leah had wel veel last van haar keel en hoofd. Ik hoop dat het snel beter gaat, ook met jullie kids. Maar er zal wel een onderliggend virus zijn??

#4122951 Quote

Moeilijke dingen zijn dat, vooral als ze verder niet echt ziek zijn. Ik probeer er altijd, hoe dan ook geen drama van te maken, omdat ze er al snel een spelletje van maken. Als ze niet willen eten en drinken probeer ik net als ML ook gewoon de hele dag door toetjes ed aan te bieden. Ze krijgen hier nooit danoontjes, maar die haal ik dan wel en dat bied ik dan aan. Als ik merk dat ze langzamerhand beter dit soort dingen gaan eten ga ik ook weer andere dingen aanbieden zoals brood en crackers.
    Succes ermee!

Groetjes Danielle

#4122957 Quote

Hoi ML,

Met oma gaat het niet zoals we gehoopt hadden.
    Ze was 7 oktober opgenomen in het ziekenhuis wegens uitdroging en longonsteking.
    Het weekend daarop heeft ze een hersenbloeding gekregen in haar rechterhersenhelft.
    Hierdoor is ze enorm vergeetachtig geworden, is haar karakter wat anders, kan ze links niet meer zo goed bewegen als rechts (maar is gelukkig niet verlamd)
    En ze heeft een neglect, dit is dat ze links niets meer ziet.
    Dus niet haar linkeroog maar gewoon alles vanaf haar neus naar links is weg.
    Verder volgen er verschillende blaasontstekingen waardoor ze weer een delier heeft gekregen
    (soort dement maar dan door lichamelijke oorzaak)
    Ze moest revalideren in een verpleeghuis op een revalidatieafdeling, maar door die delier is dat in mindere mate mogelijk.
    Nu is ze heel onrustig en snapt ze niet waar ze is.
    Ze zit nu in een verpleeghuis vlakbij waar ze vroeger altijd met opa heeft gewoond voordat ze naar het verzorgingshuis ging en ze denkt dat ze dar nu nog woont en probeert elke keer weg te lopen s’avonds.
    Ook is ze erg onrustig en loopt bij iedereen de kamers in op zoek naar opa (opa is al 29 jaar overleden)
    Ze denken dat ze door die hersenbloeding nu vasculaire dementie heeft gekregen.
    (dementie die voorkomt ui het afsterven van hersendeeltjes door herseninfarcten of bloedingen)
    Ze is vorige week overgeplaatst naar een gesloten afdeling, waardoor ze weer heel onrustig is en niet snapt dat ze niet weg kan.
    Vind het zelf allemaal verdrietig om te zien, het is zo een lief mensje.
    Ga er nu vaker heen als alleen op de donderdag, en leg haar dan weleens s’avonds lekker in bed nadat lekker vertroeteld heb.
    Mijn schoonmoeder (haar dochter) gaat ook iedere dag en haar zoon (woont verder weg) die gaat iedere zaterdag en zondag.
    Zo komt er dan voor haar wel vaak bezoek.

Het is een heel verhaal, maar jah, zo gaat het nu dus met oma.

@de rest; jah ook de lekkere dingen bied ik steeds aan; doosje rozijntjes, knijpfruit, mandarijntjes, ijsjes… maar het wil allemaal niet vlotten, het meeste wijst hij af,dus we zien wel.

Liefs Marina

reisa
    Bijdrager
    #4122967 Quote

Als hij meestal goed eet, dan komt het (hier tenminste) altijd weer goed. Bij de meiden blijkt eigenlijk na een paar dagen toch altijd wel dat ze ziek worden of ergens anders last van hadden.
    Over het eten zou ik me niet zo druk maken, idd lekkere/gezonde dingen aanbieden. Zoweinig drinken is wel iets waar ik me druk om kan maken. Als de meiden echt ziek zijn geef ik ze Aquarius, daar zitten dezelfde zouten en mineralen in als ors, maar dan veeeel lekkerder. Maar hij is niet echt ziek, ik zou hem ook extra fruit aanbieden, daar zit ook veel vocht in. En dingen als komkommer.
    Succes!

#4122977 Quote

Hoi Mini,

Jee wat heftig voor jullie, maar at zorgen jullie goed voor oma super zeg!

Sterkte in deze moeilijke periode

Groetjes marielle

#4123093 Quote

Hoi Marina,

Ik wilde steeds vragen hoe het met je oma gaat, maar het kwam er steeds niet van…
    Hoe naar het ook allemaal is, jullie zorgen zeker heel goed voor haar! Hoewel je daar heus niet de situatie mee kan veranderen, is jullie inzet wel heel belangrijk!
    Veel sterkte!

En over het niet eten. Dat heeft mijn dochter ook eens in de zoveel tijd (los van het avondeten weigeren dat in een ander topic staat). Als ik dan zeker weet dat ze niet ziek is, dan laat ik het maar zo. Ze zal het wel weer inhalen na een paar dagen. Drinken bied ik dan ook altijd meer aan. Of gewoon ‘zo maar’ ergens een beker laten staan met drinken, die ze dan kan ‘vinden’ tijdens het spelen. Dan heeft ze er niet de associatie mee dat het van mama ‘moet’. Wie weet helpt dat?
    Oja, wat mijn dochter leuk vindt (gekke meid) is water drinken uit een spuitje. Ze heeft ooit eens een antibioticakuur gekregen die je moest toedienen met een spuitje in haar mone. Daar zat toen een extra spuitje bij dat ik bewaard heb. Ze vindt het leuk om dan daar water uit te drinken. Er kan natuurlijk niet veel in, maar ze wil dan wel een paar keer achter elkaar. En dat is stiekem toch weer een paar cc vocht 🙂
    Misschien is dat nog een (maffe) tip?
    Dory

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen