Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1367635 Niet Slapen Op Kdv En Al Maanden Geen Avond Eten

• Auteur

Hoi hoi,

Hier dus een meisje wat erg van gezelligheid houdt. Hoe meer mensen, hoe leuker.

Nu slaapt ze altijd al minder opkdv dan thuis, maar het wordt steeds minder. Van de week helemaal niet geslapen.
    Ze ging “kletsen”met ander kindje en als juffie kwam kijken, deed ze net alsof ze sliep hahahaha.
    Na uur hebben ze haar eruit gehaald, na verschillende pogingen ondernomen te hebben.

Thuis slaapt ze tussen de 2 á 4 uur achter elkaar.
    Ze heeft nu wel leeftijd dat, als ze goed in dr velletje zit, ze best wel een dagje zonder middagslaapje kan. En dan is ze de gehele dag wel gezellig. 18.45u is dan wel matje, 3 kwartier eerder dan normaal.
    Maar er zijn vaak weken bij dat ze niet goed in dr velletje zit (vaak vanwege die chronische verkoudheid) en dan heeft ze dr slaap hard nodig!

En dan volgende: Myrthe weigert al sinds maanden (ong aug) om ’s avonds dr avondeten te eten.
    Terwijl ze het altijd at, vanaf dag 1 vond ze alles lekker.
    Ik maak er geen strijd van, laat haar haar gang gaan. Maar ze mag niet van tafel totdat we allemaal klaar zijn met eten en speelgoed komt ook niet aan tafel. Dr toetje eet ze wel.
    Ik vind het voor een fase wel erg lang duren.
    Wie herkent dit?

Hoe kan ik zorgen dat ze op kdv wel goed slaapt? En hoe laten we haar weer eten?
    Iemand tips?

Liefs Irene

#4123062 Quote

Hier nog eentje die al heel lang geen avondeten wil hebben. Van de ene op de andere dag hoefde hij het niet meer. Ik maak er ook geen strijd van. Soms gaan er 2 lepeltjes in, soms wel 10 maar soms ook helemaal niets. En ja, een toetje eet hij ook wel. En als ik hem eens af en toe een boterham geef, smult hij dit ook op.
    Ik zie het wel als hij weer een keer gaat eten. Ik bied elke dag aan. Maar volgens mij kan deze periode nog heeeel lang duren.

#4123066 Quote

Hey Irene,

Heeft ze dan niet eerder honger?
    Jordy heeft dit nl als ik te laat met hem eet. Zoals jij het beschrijft is het ook bij ons. Vaak komt mijn vriend rond 17.30 uur thuis en dan heb ik de neiging om nog ff te wachten met eten omdat ik dat gezelliger vind. Maar als ik weet dat hij later komt dan eet ik rond 17 uur al met Jordy en dan eet hij veel beter. Is heel stom dat een half uurtje zoveel uitmaakt. Toch zit ik steeds vaker alleen met hem te eten en het werkt wel. Zeker, ja beetje raar, nadat de klok is verzet.

Dacht ook dat het een fase was, maar ook hier is het al maanden. Jordy at ook al met 6 maanden met de pot mee en lust alles. Sterkte ermee!

Anninas
    Bijdrager
    #4123069 Quote

Hoi Irene,

Wat vervelend allemaal zeg. Wij hebben die problemen gelukkig (nog) niet.
    Wat het slapen betreft, het kan best zijn dat ze door de onrust niet goed kan slapen. Er is natuurlijk veel geluid en andere kinderen op zo’n kdv. Onze meid gaat niet naar het kdv maar naar de opa’s en oma’s. Maar ik merk dat onze meid bij mijn schoonouders ook veel slechter slaapt dan bij mijn ouders. Gewoon omdat zij bij ieder geluid gaan kijken en haar daarmee wakker maken. Onze meid heeft haar slaap hard nodig en is op maandag (als ze naar mijn schoonouders gaat) ’s avonds vaak niet om te genieten. Alleen maar omdat ze zo moe is.

Wat het eten betreft daar hebben wij gelukkig geen last van. Zodra onze meid eten ziet is het aanvallen. Maar ook zij heeft in het begin een periode gehad dat ze erg slecht at. Kreeg toen het advies haar een bordje te geven met stukjes en dan moest ze dat zelf opeten. Op deze manier eet ze nu nog steeds en goed, gelukkig.
    Schrijf voor jezelf eens op wat ze op een dag allemaal eet? Dat is vaak meer dan je denkt en misschien kun je dan iets weglaten waardoor ze ’s avonds beter eet. Mijn achternichtje van 2 at tussen de middag vaak 4 boterhammen, maar die hoefde geen avondeten.
    En misschien is het ook wel wat hierboven al staat, heeft ze geen honger meer en moet je wat eerder met haar eten.

veel sterkte ermee
    Liefs Anne

dotjuh
    Bijdrager
    #4123075 Quote

heyhey

wij hebben eigenlijk t zeflde als bekker.
    als we laat eten, eet nathalia niks.
    eten we vroeger, idd om 5 uur, dan smult ze ontzettend veel.
    maar als we pas om 6 uur eten, hoeft ze niks meer en mogen we blij zijn als we al met al een boterhammetje naar binnen krijgen (nadat ze haar prakje niet hoeft)
    ook ligt het er bij ons aan wat we eten.
    bonen, spagetti,macaroni, bloemkool eet ze heel goed! t meeste met haar handen maar dat vinden wij niet erg.
    dingen zoals pizza, pannekoeken, witlof (met ham en kaas) eet ze dan weer minder goed.
    en sla spuugt ze gewoon uit. dat lust ze echt niet hahaha

ook wij maken er nooit een strijd van. heeft geen zin.
    nathalia moet ook aan tafel blijven zitten totdat wij klaar zijn, en natuurlijk krijgt ze ook geen speelgoed aan tafel. dan weet je zeker dat ze de volgende keer niks eet.

wat betreft t slapen.
    ja moeilijk. nathalia slaapt ook nergens anders, behalve in haar eigen bedje.
    ze slaapt ook niet meer in haar wagen.
    als ze smiddags niet naar bed gaat, is ze om 6 uur echt dood op. dan gaat ze dus al naar bed.
    normale tijd 7 uur.
    toen ze vorig jaar een maand op het kdv zat, sliep ze ook niet daar.
    tja, tips heb ik dus niet echt. ik heb zoiets van:
    als ze niet wilt slapen, zal ze niet moe zijn en dan gaat ze savonds maar eerder naar bed. no problem 😛

succes!

liefs, do

#4123086 Quote

Herkenbaar, voor wat betreft het niet eten. Dat duurt hier al ruim 8 maanden (vanaf dat mevrouw 1 was bedacht ze dat ze ook “nee” kon zeggen/doen). Ze eet alleen kale pasta en kale wraps. En, als het meezit, een paar happen rode kool. Verder nix. Vroeg of laat eten, maakt hier niet uit.

Erg frustrerend, wij maken er ook geen drama van. Maar ’t is wel irritant…

Ze at altijd goed trouwens, dus daar ligt het niet aan. Ik kan niet wáchten tot ze weer gewoon eet…

#4123091 Quote

Wat fijn om te lezen dat mijn dochter niet de enige is die al maanden geen avondeten eet… Wel sneu voor alle andere mama’s natuurlijk! Ook hier ging het van kleins af aan prima, ze at gewoon met ons mee. En ook hier van de een op de andere dag: ineens al het avondeten weigeren. Ook wat ze vroeger heerlijk vond. Wij maken er geen strijd van en bieden het elke dag weer aan. Maar ik baal er wel eens van. Vind het ook zo zonde van dat eten, zomaar weggooien! Ze mag zelf eten, krijgt niet te veel op haar bordje en ivm het werk van haar papa eten we altijd erg vroeg, rond 17:00 uur zijn we vaak al klaar. Dus daar ligt het ook niet aan.
    En over het slapen, dat is hier altijd slecht gegaan. Ze slaapt ook nergens anders en thuis gaat het ook niet makkelijk. Terwijl ze het wel hard nodig heeft… Elke dag maar weer dezelfde routine is het enige dat ik haar kan aanbieden. Ik kan me voorstellen dat er op een kdv veel prikkels zijn, mijn dochter zou daar ook echt niet door kunnen slapen. Vervelend is het wel!
    Veel sterkte allemaal!
    Groetjes,
    Dory

#4123122 Quote

Hoi meiden,

Tja vroeger eten werkt ook niet. En we hebben bewust vanaf begin haar aangeleerd laat te eten (rond 18.30u) omdat papa laat thuis is en de dagen dat ik werk we ook pas rond die tijd thuis zijn, soms zelfs later.
    Geef ik haar een boterham dan gaat het er wel in.
    Overdag eet ze ’s ochtends en ’s middags 2 boterhammen en na slapen fruit, dus echt veel krijgt ze ook niet binnen.

Wat betreft het slapen, juist de dagen dat ze naar kdv gaat, kán ze niet eerder naar bed. Ben pas tussen 18.30-18.45u thuis, dan moet ze nog eten en dan is het tussen 19.30 en 20.00u als ze naar bed gaat.
    En ergens anders slaapt ze wel. Ze gaat 1x in de week naar mn moeder, daar slaapt ze wel 2u en gaan we ergens op visite, dan kunnen we haar ook op bed leggen, dan accepteert ze het ook.

Vandaar dus ook mijn frustratie.
    En met eten, tja we mogen al héél lang niet helpen, dus ze krijgt al eigen bordje, bestek en ze gaat dr gang maar.
    Pfff die NEE fase duurt lang zeg.

Liefs Irene

#4123464 Quote

Hier nog zo’n dwarse eter. Eerst at ze alles, nu bijna niks. Na een half hapje roept ze toetje! Wij laten het mar zo en proberen haar maar tussendoor wat extra fruit te geven bv in plaats van een koekje.

Het slapen is voor mij herkenbaar omdat ik zelf op een kdv werk.
    Veel kinderen hebben dat wat jij beschrijft. Wij lossen dat op door of het kindje in een apart kamertje te leggen, of om hem of haar als eerste in bed te leggen en pas als het kindje slappt de ander. Of later in bed leggen als de rest wakker is, rond drie uur. Misschien kun je dit voorleggen aan de leidsters als het je wat lijkt. Bij ons werkt het eigenlijk altijd!

Succes ermee, ben benieuwd hoe het verder gaat.

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen