Hoi hoi,
Hier dus een meisje wat erg van gezelligheid houdt. Hoe meer mensen, hoe leuker.
Nu slaapt ze altijd al minder opkdv dan thuis, maar het wordt steeds minder. Van de week helemaal niet geslapen.
Ze ging “kletsen”met ander kindje en als juffie kwam kijken, deed ze net alsof ze sliep hahahaha.
Na uur hebben ze haar eruit gehaald, na verschillende pogingen ondernomen te hebben.
Thuis slaapt ze tussen de 2 á 4 uur achter elkaar.
Ze heeft nu wel leeftijd dat, als ze goed in dr velletje zit, ze best wel een dagje zonder middagslaapje kan. En dan is ze de gehele dag wel gezellig. 18.45u is dan wel matje, 3 kwartier eerder dan normaal.
Maar er zijn vaak weken bij dat ze niet goed in dr velletje zit (vaak vanwege die chronische verkoudheid) en dan heeft ze dr slaap hard nodig!
En dan volgende: Myrthe weigert al sinds maanden (ong aug) om ’s avonds dr avondeten te eten.
Terwijl ze het altijd at, vanaf dag 1 vond ze alles lekker.
Ik maak er geen strijd van, laat haar haar gang gaan. Maar ze mag niet van tafel totdat we allemaal klaar zijn met eten en speelgoed komt ook niet aan tafel. Dr toetje eet ze wel.
Ik vind het voor een fase wel erg lang duren.
Wie herkent dit?
Hoe kan ik zorgen dat ze op kdv wel goed slaapt? En hoe laten we haar weer eten?
Iemand tips?
Liefs Irene