Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? Maak een account aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen.

1367693 Zwanger Worden

• Auteur

hallo

mijn man en ik hebben een oproep voor de mexicaanse griep prik omdat we een zoontje hebben van 5 maanden,

we zijn ook bezig om weer zwanger te worden,
    ik weet nu eigenlijk niet goed of we die prik morgen wel moeten halen, stel ik ben deze maand wel zwanger geworden
    of ik word het binnenkort,
    zijn er meer mensen die nog niet weten wat ze moeten ???

#4123095 Quote

Hoi Rebecca,

Persoonlijk zou ik de prik niet halen als je evt. zwanger bent. Dit is ook gevaarijk. Mocht je toch te veel twijfels hebben zou ik het met de huisarts bespreken. Ik heb ook gehoord dat als je geprikt bent en (nog) niet zwanger bent, je dan de eerste 3 maanden ook niet zwanger mag worden.

Dus goed bespreken en heel veel succes!

#4123159 Quote

Hallo Rebeccaatje,

Als je zwanger wilt worden mag je geen prik halen tegen de mexicaanse griep! Als je hem toch welt hebben moet je er zeker van kunnen zijn dat je binnen nu en 3 maanden niet zwanger wordt. Je HA kan je er verder over voorlichten als je er twijfels over hebt.

Groetjes, Betty

#4123246 Quote

Aan vrouwen die niet weten of ze zwanger zijn of vrouwen die binnen twee maanden zwanger willen worden wordt de mex griepspuit niet geadviseerd. Deze informatie kun je op site grieppandemie.nl vinden en je kunt inderdaad altijd contact opnemen met je huisarts. Ik heb de eerste spuit al gehad en krijg de tweede 3 dec, moet dus ook even wachten met zwanger worden. Wij waren nog niet met de pil gestopt wilden dat per dec doen dus we wachten nu even.
    Groetjes Linda

#4123287 Quote

Hoi Rebecca,

Ik zit ook met een zelfde dilemma. Als je een paar pagina’s verder zoekt op dit forum staat het onderwerp risicogroep en zwanger worden…daar staat al heel veel geschreven…ook mijn verhaal.

liefs

#4123483 Quote

Hoi Rebbeca en anderen!

Ik zat een beetje metzelfde. Zit voor mijn longen in de risicogroep, maar ja….ook gestopt met de pil, dus wat nu. Volgens mijn huisarts zijn er maar drie deskundigen in Nederland wat betreft die mex.griep. De rest werd er omheen gefantaseerd volgens hem. Vanavond was op ËénVandaag é’én van die deskundigen aan het woord en aan hem werd ook gevraagd wat te doen in dit geval. Hij raadde het AF!!! Vanaf het tweede trimester moet je wel gana vaccineren, want dan zijn de risico’s van niet vaccineren en ziek worden groter dan wel vaccineren. In het eerste trimester is er nog zo weinig bekend dat hij het afraadde. Dus dat lijkt mij het antwoord!

Hoop dat je hier wat aan hebt. Ik wel. Ik be nu overtuigd van mijn keuze.

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4124497 Quote

Wat ik begrepen heb is dat je indien je eerste en/of begin 2e trimester zit je de prik wel kunt halen omdat je als moeder dan de meeste stoffen uit de prik haalt, maar indien je al verder bent dat het dan minder verstandig is om de prik te halen.
    Vervelend he al die verschillende verhalen…

Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen