He Stefanie,
Het is best een lastige keuze waar je voor staat.
Er is voor allebei wel iets te zeggen, maar ik merk in je verhaal dat je eigenlijk het allerliefst, voorlopig in ieder geval, zelf voor je kindjes wil zorgen.
Als het financieel geen problemen geeft, zou ik zeggen: volg je gevoel.
Er is altijd wel weer een baantje te vinden als je weer eens aan de slag wilt.
Je zou ook kunnen overwegen om bijv. 1 dag in de week te blijven werken. Dan heb je toch nog iets naast je gezin, je verdient nog wat en de oppas is dan ook een stuk minder bezwaarlijk lijkt mij.
Zelf heb ik de luxe dat ik vooral avonden en soms een weekend werk. Ik ben daar echt blij mee. Op deze manier heb ik ook geen oppas nodig, of nou ja. mijn man is dan thuis. Ik vind dat zelf nog wel een voordeel, op deze manier is hij ook wat meer bij de kinderen betrokken merk ik.
Ze vinden het ook altijd leuk als papa voor hen zorgt, dan gaat alles toch een beetje anders en misschien wat minder precies, vinden zij niet erg natuurlijk:)
Realiseer je wel bij je keuze dat je kindjes relatief maar een korte periode klein zijn en jij nog lang genoeg kunt werken als alles goed gaat.
Het is een persoonlijke keuze en het voelt voor iedereen anders. Ik zou zeggen: volg je ( moeder ) gevoel maar !
Laat je nog even weten hoe of wat ?
Liefs, Sophie