Hi,
Iedereen moet natuurlijk deze moeilijke keuze maken. wij hebben tot aan het weekend nog getwijfeld: wel of niet. Dus vrijdag een gesprek met de ha aangevraagd. Onze zoon heeft in zijn jonge leven (hij is 2 1/2) al vaak luchtweginfecties gehad en is dus erg bevattelijk. Op zich geen probleem natuurlijk, maar deze griep richt zich nogal op de longen. Voor de ha de reden om dringend te adviseren hem te laten enten.
Ik snap dat er tegenstanders zijn, maar om nu te zeggen dat er al mensen dood zijn nav de prik is niet waar. Pas geleden heb ik daar nog over gelezen op internet. Ik ben zelf een hele kritische over deze prik. De kindjes die pas overleden zijn na een prik, kregen de “standaard” prik, die alle baby’s krijgen en had niks te maken met deze prik.
Inmiddels zijn er al 100-duizenden mensen geprikt en zijn er “pas” 600 meldingen van bijwerkingen: te denken valt dan ook aan een stijve arm en hoofdpijn, maar geen hele ernstige dingen.
Het is goed kritisch te blijven, maar kijk vooral naar je eigen omstandigheden. In mijn familie hebben een nichtje, mijn moeder en de dochter van mijn zus het al gehad. Ik ben nog buiten de boot geblevan, maar ondanks al mijn tegenstand tegen de prik, ga ik hem toch zelf ook maar halen.
Gr. Tamara.