Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

tv kijken

• Auteur

Is het “slecht” om je kind van 15 maanden ongeveer 3 uurtjes per dag tv te laten kijken? Hij kijkt dan naar baby tv, teletubbies, bumba etc.

#4125989 Quote

ik weet niet of het slecht is,maar ik vind het persoonlijk een beetje veel 3uurtjes.

reisa
    Bijdrager
    #4126044 Quote

Drie uur vind ik ook wel veel.

#4126280 Quote

Mijn dochtertje kijkt ook ongeveer 3 uurtjes per dag, ik vind dit geen probleem. Bumba, Teletubbies, Nijntje etc … er zijn zoveel leuke peuter programma’s.

Mijn dochtertje kijkt soms ook maar half en speelt ondertussen, ze kan van sommige programma’s echt genieten en is gek op Dora.

Ik denk dat het schadelijker is als je jonge kinderen naar programma’s laat kijken voor oudere kinderen.

Dit is zo onschuldig, vrolijk en leerzaam tegelijk.

Lijkt me echt geen probleem …

#4126417 Quote

Het enige ‘probleem’ zou op den duur kunnen zijn dat ze niet meer zonder achtergrond tv kunnen spelen en zichzelf niet meer kunnen vermaken.
    ik zie dit aan mijn neefje van 7; eet niet zonder tv, speelt weinig buiten en als er geen tv aan mag als ze op visite zijn, moet op zijn minst zijn Nintendo DS mee anders zit hij de hele tijd te mokken. Nou sorry maar dan ben ik blij dat ik spaarzaam de tv aan heb voor mijn 2-jarige! Een paar keer per week zet ik echt iets voor hem aan zoals pieter post of Bumba of zoiets. De rest mag hij zelf verzinnen waarmee hij wil spelen!

Groetjes Sas

#4126445 Quote

Ik denk dat je net als bij het eten en slapen grenzen moet hanteren wat betreft tv kijken. Hier staat de tv op bepaalde tijden aan als er iets leuks is. Ik merk niet dat mijn dochtertje passief wordt, integendeel. Ze speelt ook lekker zelfstandig … en we spelen ook af en toe samen.

Lees ook: Sprongetjes: de mentale sprongen van je baby in het eerste jaar
    #4126535 Quote

3 uur?!?! Ik vind dat enorm veel. Ik laat mijn dochter, behalve Sesamstraat om half 6, GEEN tv kijken. Het kan wel degelijk kwaad tot een leeftijd van 1,5 jaar. Het gaat tevens ten koste van de creativiteit en fantasie van het kind. Zie:
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4648243.stm
    Ik snap niet dat iemand kan zeggen dat het ‘geen probleem is’. Sorry, ik wil niemand aanvallen, iedereen doet het op zijn eigen manier, maar ik ben wat betreft tv kijken vrij principieel.
    Komt wellicht omdat mijn man psychologie heeft gedaan en een goede vriend van ons onderzoek doet naar conditionering bij baby’s vanaf 3. Beiden weten wat de effecten zijn op kinderen en raden tv kijken sterk af. Daarbij leren kinderen vrijwel niets van tv. Ze leren het meest van spelen en sociale contacten.

#4126536 Quote

vanaf 3 maanden bedoel ik. Zie tekst hierboven.

MissyM
    Lid
    #4126613 Quote

Ik zet soms een nijntje op, maar niet elke dag. Ze vindt eigenlijk alleen het intro-muziekje en het eind-muziekje leuk. Tussendoor kijkt ze niet eens.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct