Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Tot welke leeftijd in de box …

• Auteur

Zarah heeft ook niet lang in de box gezeten. Kort na haar eerste verjaardag heb ik hem opgeruimd. Ze lag er al niet veel meer in, want ik liet haar vaak gewoon op de grond spelen.
    Ik kan me voorstellen dat veel ouders het zien als rustpunt voor hun kindje. Ik denk ook dat dat per kind kan verschillen. Zarah speelde net zo goed op de grond op een kleed als in de box. En zo zullen andere kinderen de box meer nodig hebben.

Ik ga trouwens wel mee met Sabrina: tuurlijk kun je een kindje leren om zichzelf te vermaken. Maar soms kan een kind ook gewoon een keer geen zin hebben, zoals wij volwassenen dat ook wel eens hebben. Toch? Zarah heeft dus zelden in de box gelegen als ze echt niet wilde, maar kan zich nu (ze is 19 maanden) toch gewoon prima zelf vermaken!

#4126929 Quote

ik verwacht dat de box rond haar 1e verjaardag weg zal zijn.

#4126928 Quote

spelen doen ze toch ook buiten de box? Kirsten iig wel, ik bied haar iig wel dingen aan buiten de box of ga met haar op de grond spelen of een boekje lezen.

Ze gaat savonds meestal de box in als ze gegeten heeft vlak voordat ze naar bed gaat om ff tot rust te komen. Maar om haar eerst in de box te zetten en dan mag ze pas op de grond spelen vind ik zo cru overkomen. Eerst mag je dit en dan mag je dat..

Bloempje27
    Bijdrager
    #4126769 Quote

Onze dochter is nu 10 maanden en gaat elke dag zeker nog 2/2,5 uur in de box. Gewoon ’s morgens een uur, tussen de middag soms even, na haar middag slaapje een uur en soms vlak voor ze naar bed gaat nog even. We willen dit wel blijven volhouden, want het is supermakkelijk. Hoe vaker ze er uit mogen, hoe meer ze wennen aan de vrijheid in huis. Loïs mag van mij wel uit de box, maar ze moet eerst in de box spelen voordat ze in de kamer mag. DIt doen we de hele tijd al zo en ze is er aan gewend. Ook als ze het op een huilen zet houden we het vol. Ze moet leren zichzelf te vermaken en te spelen. Als ze in de kamer rondstruint trekt ze overal aan en ontdekt ze alles…. spelen vind ik ook erg belangrijk!

Miriam1984
    Bijdrager
    #4126620 Quote

Onze oudste heeft in de box gezeten tot 1,5 jaar. Maar ik denk dat ik het met deze niet ga redden hoor. Hij is nu 8 maanden en hij is veel liever op de grond aan het spelen dan in de box. Hij draait zijn eigen meestal klem in de box of zijn beentje zit weer tussen de spijlen. Op de grond heeft hij er geen last van.

Groetjes

Miriam

MissyM
    Lid
    #4126607 Quote

Wij hebben de box opgeruimd, toen onze dochter 16 maanden was. Ze kon al een tijdje lopen, maar ze vond de box wel een lekker rustpunt (en mama ook). Maar ze ging er steeds minder vaak in, dus toch maar weggedaan.

Lees ook: Sprongetjes: de mentale sprongen van je baby in het eerste jaar

reisa
    Bijdrager
    #4126537 Quote

Rond de eerste verjaardag hebben we de box opgeruimd zowel bij de 1e als de 2e. Onze dochters konden toen ook al lopen en hadden er toen echt geen zin meer in!

#4126506 Quote

Hoi!

Onze dochter is ook 14 maanden en ik heb het ding opgeruimd. Ze zat er vrijwel nooit meer in. Ze liep twee dagen na haar eerste verjaardag en sindsdien gaat ze er eigenlijk nooit meer in. Vind ik ook een beetje zielig eigenlijk. Met koken zet ik haar vaak naast me in de kinderstoel, dan kan ze meekijken. Of ik geef haar wat potten en pannen en dan kookt ze mee. 🙂
    Ik ben zwanger van de tweede en wilde nog een paar maanden genieten van ons huis ZONDER box. Het blijven lelijk dingen!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct