Hoi!
Wij hebben 2 drukke, maar supergezellige kerstdagen achter de rug.
Stefan was zo bijdehand om dit jaar aan te kondigen dat hij beide kerstdagen wilde koken.
De eerste dag bij zijn ouders en de 2-de bij mijn ouders.
Eerste kerstdag hebben we ’s middags cadeaus uitgepakt (ik had mijn schoonvader) en kreeg Isabelle blokken van Winnie the Pooh.
Ik ben lekker verwend met een puzzelmat, fotoalbum van jip&janneke, theelicht, maxi-theelichten.
Helaas ging het met Isabelle mis toen ik haar naar bed toe bracht.
Ze had tussendemiddag niet geslapen en normaal valt ze dan om 19uur echt om, maar nu was het 20.45uur.
Mijn schoonmoeder wilde een verhaaltje voorlezen zodat ik in de tussentijd de spullen op kon ruimen zodat we zo min mogelijk in hoefde te pakken als we weggingen.
Isabelle schopte mijn schoonmoeder bijna om bij haar weg te komen, want ze dacht dt ik weg ging!
Dus het verhaaltje hebben we verder maar laten zitten, maar toen begon het dat ik haar in bed neerlag.
Ze raakte totaal overstuur, begon een soort hyperventilatie te vertonen en toen ik de kamer uitging met het idee “het gaat zo weer over”, werd ze nog panischer!
Heb uiteindelijk 1 uur erover gedaan om haar zover te krijgen dat ze bleef liggen in bed 🙁
Toen heb ik nog 5 minuten op het bed van mijn schoonouders gezeten en 5 minuten bij de deur en toen was haar ademhaling eindelijk weer normaal te noemen.
Uit voorzorg heb ik haar tweede kerstdag op een gewone tijd laten eten en rond 19.30uur naar boven gebracht.
Ze werd even panisch, maar ik heb haar duidelijk uitgelegd hoe en wat en toen bij het voeteneinde van het bed gezeten tot ze rustig was en haar ogen dicht had.
Ook tweede kerstdag deden we cadeaus en hadden we op de lootjes 6 cijfers gezet die corresponderen met 6 cadeaus rond de €5 voor Isabelle.
Ze kreeg dus een slab met daarop : kan ut selluf!.,
boekje en bestek van Dikkie Dik, een puzzel, een romper, een spel van woezel & pip en nijntje viltstiften.
Ik ben heerlijk verwend met Rituals doucheschuim, chocoladehuisje die je zelf moet maken, een boek en chocolaatjes.
Almetal wel geslaagde dagen, alleen jammer van het slapen van Isabelle.
Gisteravond was er ook nog even kort paniek, maar gelukkig was het snel over.
Leuk om te lezen hoe anderen de kerst zijn doorgekomen.
Nu weer terug in het oude ritme, dus zo boodschappen doen, stofzuigen, wc moet schoon etc. etc.
Liefs Monica