Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Kwaaltjes?

• Auteur

Mij valt het eigenlijk reuze mee.
    Dit komt grotendeels omdat ik mijn hele leven al zwanger zijn zie als iets wat vooral niet leuk is (en dan druk ik mij mild uit).
    Maar tot dusver mag ik echt niet klagen.
    Af en toe wat rommelig in mijn maag en duizeligheid.
    De pijn onder in je buik bij het niezen dat herken ik!!
    En eigenlijk is mijn grootste kwaal dat het lijkt alsof ik aan de verdovende middelen zit!!
    Wat ben ik moe, echt ongelooflijk, ik ben nu al twee keer eerder naar huis gegaan vanaf mijn werk omdat ik mijn ogen niet meer open kan houden.
    Dit komt gedeeltelijk omdat ik soms in de nachten erg onrustig ben en de meest enge dingen droom (vooral over niet al te prettige bevallingen) maar ook als ik goed geslapen heb dan heb ik er last van.

Groetjes Petra

MeAndYou
    Bijdrager
    #4145157 Quote

Hallo,

Ik ben nu 8 weken zwanger en moet eerlijk zijn dat ik behalve echt ontzettend moe te zijn niet echt andere kwaaltjes heb.. Dit maakt me vaak wel onzeker.. Ik heb 1 februari de eerste afspraak bij de verloskundige. Gelukkig duurt het niet meer zo heel lang dan krijgen we eindelijk wat meer bevestiging.

#4145853 Quote

ik heb nog nooit zoveel kwaaltjes gehad. moe, en toch niet kunnen slapen. raar dromen. misselijk. heeeeeel moe. noem maar op.
    ach, het is voor het goede doel maar toch….
    liever deed ik mijn eerste zwangerschap over. was erg relaxt. behalve die maagzuur aan het eind.
    eigenlijk vergeet je het zo weer volgens mij. als je je weer goed voelt

groetjes tamara

#4145513 Quote

He Dames!

@mnon: Ik werk in de gehandicaptenzorg, met jongeren met een gedragsprobleem en agressie… Ik heb het dan ook een paar collega’s (waar ik het meest mee werk) verteld ivm de agressie. Ik was namelijk heel bang dat ik door spanning/strees of agressie een miskraam kon krijgen. Ik heb gister een goed gesprek gehad met 1 van me collega’s ( verpleegkundige en twee jaar gewerkt op verloskunde/gynacologie) en die zei dat zelf als ik een nu een stomp zou krijgen in mijn buik dat dat geen miskraam kan veroorzaken. Het vruchtje is namelijk een rijstkorreltje in de grote oceaan nu. Ook stress veroorzaakt geen miskraam. Natuurlijk is stress voor niemand goed, maar het is geen veroorzaker. Dat stelde me wel heeeeeeel erg gerust. Want ik dacht dat ik met gezond/voorzichter leven de kans op een miskraam verkleinde, maar een miskraam heb je niet in de hand. Ja alleen met roken, nou daar ben ik mooi mee gestopt!

Nu kan ik lekker mijn werk blijven doen zonder het te zeggen in ieder geval tot de 3 maanden. Dan ga ik het pas verder openbaar maken op het werk.

Ik zie eigenlijk nergens tegen op van de zwangerschap en de bevalling! Wat mij het ergste lijkt is waar ik nu in zit, in die onzekere periode…

Liefs!

#4145490 Quote

hey
    ik heb dr 3!! en de oudste is 4!
    haha dus geloof me die zitten vlot op elkaar!
    ik heb elke zwangerschap als extreem vermoeiend ervaren!
    ik ben gewoon veel moe, slaap slechter
    misselijk ben ik maar even geweest!
    rugpijn pas later in de zwangerschap!!
    ik had veelal af en toe kramp in de kuiten enz..
    maar ik vind het gewoon iets wat erbij hoort!
    en echt die bevallingen. pff ik zie er niet tegenop! nou dat wil wat zeggen na 3 he!
    de laatste vloog er dan ook bijna uit hoor!
    de VK was net op tijd!

als je nog vragen hebt! ik hoor het wel!

liefs

#4145471 Quote

Nou weet niet, ik heb er altijd zo een idee bij gehad dat je eerst 3 maanden boven het toilet hangt.
    Om vervolgens je tanden te verliezen en incontinent te worden.
    Waarna je wakker wordt en je eigen voeten niet eens meer kan zien om daarna door het genot van een bevalling te moeten.

MAAAAARRRRRRR, ik ben om hoor, we hebben heel bewust hiervoor gekozen het heeft alleen even geduurd voor mijn knop om was zeg maar.
    De rugpijn waar jullie het over hebben is hier overigens in alle hevigheid aanwezig, maar ja dat komt denk ik ook wel omdat ik om te beginnen al een behoorlijk rug probleem heb dus dit was te verwachten.

#4146289 Quote

@betty: fijn dat je hebt kunnen slapen! de mijlpaal voorbij!:D werk met ongeveer zelfde doelgroep. stelt mij ook gerust wat je collega heeft gezegd over geweld en stress!! bij mij weten ze het nl. nog niet. wil wachten op echo.
    vanavond lekker vroeg naar bed:)

#4146372 Quote

Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben, zo volgens mijn eigen berekeningen ong. 4 weken.

Ik heb gelukkig nog nergens last van. Geen misselijkheid, slaap net zoals anders (behalve vannacht maar dat was van blijheid denk ik)
    Kan het wel zo zijn dat ik ineens last heb van maagzuur? Dat heb ik nooit gehad, tot vorige week bijna iedere dag wel een paar keer.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct