Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

zwanger en vliegen?

• Auteur
  • mnon
    Lid

wie heeft er ervaring met vliegen terwijl ze zwanger was? las iets naars op internet over kosmische straling… ieh!

#4145043 Quote

sorry geen ervaring!

#4145706 Quote

ik heb in een boek gelezen dat je het beste kunt vliegen tussen de 4-6 maand. de eerste 3 maanden wordt het afgeraden en na 6 maand kunnen vliegmaatschappijen je weigeren omdat het dan de weeen op zou kunnen wekken.

maar ervaring heb ik er niet meee

#4145760 Quote

Hmmm….ik ga nog vliegen! Naar New York zelfs! Dus ik moet ook nog heel lang. Ik ben dan rond de 16 weken. Ik zou dan dus redelijk veilig moeten zitten toch?

#4145972 Quote

Een vriendin van mijn reisde 5 maanden zwanger nog naar Nieuw-Zeeland en een maand later terug naar Nederland. Waar je wel op moet letten is dat je voldoende drinkt, aangezien je in het vliegtuig meer vocht verliest. En je hebt kans dat je dikke voeten/onderbenen krijgt door het lange zitten. Dus geregeld een wandelingetje door het vliegtuig is niet verkeerd.

mnon
    Lid
    #4146283 Quote

hm, schrik beetje van karin’s bericht. ga nl. vliegen als ik 11 weken zwanger ben…

#4146960 Quote

Bij mijn vorige zwangerschap was ik bijna 11 weken zwanger toen we op huwelijksreis gingen naar Indonesië (24 uur van deur tot deur, heb in totaal zo’n 16 uur in een vliegtuig gezeten).

Vlak voor ons huwelijk kregen we de termijnecho en heb ik gelijk aan de gynaecoloog gevraagd of vliegen kwaad kon, maar dat was geen probleem volgens hem! Ook de verloskundige gaf aan dat vliegen echt wel kon!

Dus probeer je niet te druk te maken, en als je toch twijfelt, informeer even bij je verloskundige of huisarts.

#4147457 Quote

Ook ik had al een reisje geboekt (naar whiskey stad Edinburgh, grrrr) en zal dan rond de 18/19 weken zijn… Los van het feit dat het whiskey drinken nog even op zich moet wachtten, vliegen kan geen kwaad hoor!

Liefs!

mnon
    Lid
    #4148231 Quote

bedankt voor jullie berichtjes! klinkt positief!
    ga het maandag aan de gynaecoloog vragen.

x

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct