Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1389788 Wanner Vertel Je Je Kinderen Dat Je Zwanger Bent

• Auteur

Hallo Dames,

Ik ben nog niet zwanger maar ik vroeg mij af wanneer jullie van plan zijn / of al hebben verteld tegen jullie kind(eren) dat je zwanger bent.

mijn oudste dochter van 4 vroeg mij mama papa en jij willen er graag een baby bij he? Heeft ze nog nooit eerder gevraagd. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is nu zijn we nog niet lang bezig en hebben het er ook nog niet veel over gehad want ik moet de eerste klusdag nog krijgen.

(nog niet zolang voor het eerst ongesteld geworden na uithalen van mirena)

En ook in de omgeving is er niemand zwanger.

#4145158 Quote

Wij hebben het pas verteld toen ik de eerste echo achter de rug had. De meiden waren toen 5 en 4. Eerder had ik een miskraam gehad. Toen hadden we het wel eerder verteld, vooral de oudste is toen een poos erg verdrietig geweest!
    Succes met klussen!

#4145167 Quote

Hoi,

Wij hebben het onze oudste van 4 verteld in de ochtend toen we het ’s avonds aan de familie gingen vertellen. Dat was op mijn verjaardag, dus wist gelijk iedereen het (deouders wisten het al wel trouwens). We wilden niet dat hij het van een ander zou horen en ook niet dat hij het voor de tijd aan een ander zou vertellen. Dus daarom hebben we hem het een paar uurtjes eerder verteld dan de familie.
    Hopelijk mag je gauw zwanger zijn.

Groetjes Corina

#4145177 Quote

ik heb nog geen kleine in huis lopen, maar ik weet wel dat kinderen soms meer weten dan ze kunnen weten. soms weten ze het gewoon. wie weet is het wel je dochter die je straks vertelt wanneer je zwanger bent nog voordat jij het weet. ik heb in mijn werk met kinderen al vele voorbeelden hiervan gezien 🙂 weet je al hoe je het wilt vertellen straks? en hoe je erover praat met haar? succes

#4145212 Quote

Wij hebben het ook pas met 15 weken verteld omdat iedereen ook tegen de kleintjes zegt; “oh, je krijgt een broertje of zusje” en anders zou ik het pas doen als ze vragen waarom je buik zo dik wordt. Het duurt echt zo lang voor de kinderen! En met een miskraam met 20 weken wordt je ook wel erg voorzichtig omdat je je kindjes geen pijn wild laten voelen als het weer mis zou gaan.
    Maar ik kan me heel goed de blijdschap voorstellen als je zwanger bent en het dan gelijk wil vertellen! Het is volgens mij een bijdehandte tante, dus ze snapt het vast allemaal wel, maar het duurt zo lang he!
    Succes met klussen en wie weet horen we gauw meer!!

#4145398 Quote

Hoi,

WIj hebben het mwt 11 weken verteld, omdat we het toen ook aan derden gingen vertellen, en ik vind het leuker om zelf te vertellen. Onze zoon was toen ruim 2 jaar en vanaf het begin vind hij het geweldig. Wehebben het er niet extreem veel over, maar langzaam aan kan hij wel wennen. Hij is heel lief, heeft al een knuffeltje uit zichzelf afgegeven voor de baby van zichzelf en een tutdoekje. Ook is hij pas mee het hartje wezen luisteren bij de verloskundige en een keer mee geweest naar een echo. Voor hem zo een rustig proces om te wennen. Ik ben nu 25 weken en hij vroeg onlangs wanneer de baby kwam. Omdat we nog gaan verhuizen over twee maanden, hebben we verteld dat dat pas kan als het kamertje in het nieuwe huis klaar is. Twee dagen vroeg hij of dat de baby op zijn kamertje mocht slapen, want dan kon de baby nu al geboren worden…lief he. Ook geven we af en toe aan hoe groot de baby in de buik is. We begonnen met een duplo poppetje, dan plamobiel, klein poppetje, en nu net zo groot als zijn mickey mouse knuffel. Dat vind hij altijd erg interessant. En vraagt er dan zelf af en toe naar hoe groot de baby nu is. Dan gaan we samen iets zoeken dat ongeveer zo groot is als de baby en leggen dat dan op de buik. Zo leeft hij gezellig met ons mee.

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4145422 Quote

Wij hebben het met 9 en halve week verteld omdat onze dochter (4jaar) toch wel een en ander opving dus toen hebben we t maar verteld. Mn ouders en schoonouders wisten t wel al. De volgende dag zegt ze in de kring: juf ik heb een groot geheim mijn mama heeft een baby in haar buik. Dus toen hebben we t zelf ook maar doorverteld aan iedereen. Vrijdag eerste echo dus hopelijk hebben we niet te vroeg gejuicht. Ze zou ook erg verdrietig zijn als we haar zouden moeten vertellen dat het mis was gegaan. We wilden het haar ook nog niet vertellen maar omdat dit klein potje wel erg grote oren heeft……

#4145482 Quote

Hi,

wij hebben het onze zoon wel heel vroeg verteld, al voor de eerste echo. Maar of hij er veel van snapte? Hij sprak wel steeds van mama baby in de buik, maar ik heb geen idee of hij weet wat het betekent. Hij is bijna 3. Nu mama’s buik dik is, wil hij er ook niet zo veel meer van weten. Eerst moest de “dokter” steeds naar de baby luisteren (deed ze in het boekje ook), maar nu zijn er andere dingen: zo is de baby kamer klaar, staat de box al beneden en zijn er al cadeautjes voor de baby gekomen. Hij wil wel heel graag een zusje (hij heeft ook geluk dat hij die volgens de echo gaat krijgen). En hij is helemaal verliefd op baby’s.
    Wij praten ook veel over de baby waar hij bij is, dus wachten was geen optie voor ons. Wij zijn overal heel open in. Misschien waren we er wat vroeg bij en snapt hij het niet helemaal, maar we hebben er wel een goed gevoel over.

Gr. Tamara
    (35 weken)

dotjuh
    Bijdrager
    #4145675 Quote

wij hebben het ook heel vroeg verteld, ook voor de eerste echo, maar goed… mijn dochtertje is nog niet eens 2!!!
    ze snapt het dondersgoed hoor, begrijp me niet verkeerd. maar als het fout had gegaan, had ze het de volgende dag niet meer geweten zeg maar.
    we hebben het er niet dagelijks over. wel komt ze af en toe met de baby “kroelen” en baby een “kusje” geven (op mn buik dus)

maar jouw kindje is 4.
    persoonlijk (en als ik dat zo zie doen heel veel mensen dat) zou ik de 12 weken grens afwachten.
    minimaal! t duurt dan nog zooo lang voordat ze haar broertje of zusje te zien krijgt.
    mn moeder vertelde het ons pas toen ze 6 maanden zwanger was van mn zusje.
    hoefde we nog maar 3 maanden te wachten zeg maar.
    snap je het?? hahaha
    zou het niet te snel vertellen, een kind van 4 snapt het allemaal veel beter dan een kind van nog geen 2.

succes met klussen! en hopelijk is het snel raak voor jullie!

groetjes, do
    21 weken zwanger van onze 2e dochter

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct