Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1389832 Even Verhaal Kwijt Wie Herkent Hier Iets Van

• Auteur

ik ben nu 19wkn6dgn en maandag de 20weken echo, ik ben nu wel wat ongerust. in de eerste 2 maanden ben ik ruim 4kilo afgevallen, maar nu ben ik sinds dat afvallen nog maar 0.5 kilo bijgekomen. met kerst heeft mijn buik wel 2 groeispurten gehad, terwijl ik ook 2 weken griep had en nu heb ik alweer griep. de kleine voel ik nog niet, maar dat kan kloppen hoor. ochtends tanden poetsen is nog steeds met beleid anders geef ik over, mijn eetlust is nog steeds niet toegenomen en vermoeidheid is ook nog aanwezig. wie zegt dat dit alleen in de 1e 3 maand voorkomt kan ik inmiddels wel schieten. mijn buik heeft wel de goede maat inmiddels. Het zullen de hormonen en griepgevoel wel zijn dat ik nu wat ongeruster ben.

#4145201 Quote

idd, dat tandenpoetsen herken ik: heb ik de hele zwangerschap last van. Zodra het kind eruit is, zijn alle kwalen over gelukkig! Blijf vooral kleine beetjes eten over de hele dag. Mijn eerste zwangerschap heb ik “overleefd” op sultana’s… Ben nu maar af en toe misselijk, zelfs met 7 maanden, vooral als mijn maag dreigt leeg te raken. Hou dat dus goed in de gaten.
    En over je gewicht hoef je je geen zorgen te maken mbt het kind; dat neemt toch wel wat ie nodig heeft. Als het zorgelijk zou zijn, zou de vk je wel naar het ziekenhuis sturen. succes!

gr. Jessica

#4145209 Quote

Het klinkt mij eigenlijk in de oren als een goede zwangerschap, helaas alleen voor de moeder voel jij je er niet helemaal fit bij. Dat je de kleine nog niet voelt wil inderdaad niets zeggen en de kilo’s ook niet. Ik heb nu drie zwangerschappen achter de rug waarvan de eerste echt heerlijk was, de tweede een grote ramp en dus ook negen maanden beroerd, moe, misselijk (zoals jij zeg maar…) maar er zijn gelukkig “gewone” gezonde kindjes uit voorgekomen, dus het kan zo zijn. Het is alleen voor moeders niet zo leuk…..maar die heeft gelukkig het vooruitzicht straks een lief klein hummeltje op haar buik te hebben. Hou je daar een beetje aan vast en wie weet komen er in het tweede deel van je zwangerschap nog heel wat goede weekjes voorbij met veel eetlust en geen misselijkheid!
    Het allerbeste in elk geval!!!

Groetjes Dabanne

#4145216 Quote

Hi,

Ja, iedereen roept: straks als je 3 maanden bent, dan gaan de meeste klachten weg! Nou hier ook niet,dus dat herken ik wel! Ik wil je niet ongelukkig maken, maar mijn klachten duurden de hele zwangerschap en ook bij deze tweede heb ik alle klachten nog (ben nu 35 weken). Lat je dus niet van de wijs brengen.

Heel veel sterkte.

Gr. tamara.

black
    Bijdrager
    #4145233 Quote

met tanden poetsen herken ik ook probeer eenandere tandpasta het hielp bij mij wel

#4145297 Quote

Herkenbaar verhaal!
    Ik ben vanaf het begin 6 kilo afgevallen en met 21 weken zwangerschap was daar 1 kilo van terug. Met 28 weken zwangerschap nog 1 kilo en nu ben ik 35 weken zwanger en houdt ik ineens giga vocht vast waardoor ik nu in totaal 5 van de 6 kilo terug heb (in 2 weken tijd 3 kilo). Maar de kleine groeit gelukkig goed! En daar gaat het uiteindelijk om.
    Helaas sta ik nog steeds af en toe boven de pot, gelukkig niet meer dagelijks of zelfs wekelijks, maar het gebuert nog wel. Het overvalt me. Heeft bij mij niks met tandenpoetsen te maken. Eetlust is er op zich wel, alleen zit ik nu snel vol omdat de kleine heel hoog zit.

Maar goed, denk niet dat het kwaad kan dat je niet aankomt hoor! Wel goed dat er nu in ieder geval niks meer af gaat en dat je buik wel netjes groeit. Want daar gaat het uiteindelijk om.

Groetjes Suus

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4145305 Quote

geweldig jullie reacties. ene kant weet ik ook wel dat klachten langer kunnen duren en dat het gewicht niet erg is, de kleine groeit ja goed. maar ja door nu alweer griep (had er al 2 weken op zitten) ben ik wat depri, voel je je klote en op werk maar aanhoren: oh bij 3 maanden heb je geen last meer, dan kan je weer volop je werk doen :)dan heb je zoveel energie. pfff nou met koorts je thuis vervelen omdat je te slecht bent om iets leuks te doen is dan niet bepaald stimulerend. manlief is niet veel beter af, door alle veranderingen die er aankomen trouwen en kindje slaapt en eet hij net zo slecht, we zijn gewoon een stel kneuzen bij elkaar. heerlijk dat er dan een site bestaat waar je weer even opkikkertjes krijgt, dank je wel. mijn bandenpijn is wel een stuk beter met al die rust

#4145388 Quote

klinkt bekend zal ff mijn verhaal doen:
    heb vanaf het moment dat ik zwanger was overgegeven(hoefde test eigenlijk al niet te doen zo duidelijk dat het op dat moment al was)
    hele dagen overgegeven bij 15 weken zwangerschap heb ik paar dagen in z huis gelegen aan infuus en is alles even stopgelegd in buik! daarna ff sondevoeding gehad en daarna langzaam eten opgebouwd.. kan nu (28wek zw) nog steeds niet veel eten bij mij gaat beter als ik x kleine beetjes eet liever 8 x op dag kleine beetjes of zelfs hapjes eten is door de gynecoloog gezegd.. nu is t bij mij nog altijd wel overgeven maar niet meer dagelijks of zelfs wekelijks! nu sinds paar weken gaat met misselijke iets beter en nu krijg ik elke x voorweeen. kan me nog goed herinnere dat mense idd zeide van nou na 12 weken gaat beter… toen werd het na 15 weken wordt beter en dan zeggen ze weer 20 weken nou t is gewoon irritant!!! zit al vanaf wek 15 (na zh uis opname) al thuis en mag hele zwangerschap niks doen en niet werken verveel me rot en wordt er stik depri van.. ook leuk voor manlief trouwens:-)
    beterschap en probeer rustig aan te doen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct