Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wel of geen combinatietest?

• Auteur
  • moekje
    Lid
    #4145728 Quote

hoi hoi

wij hebben het bij ons zoontje niet gedaan
    en doen het nu ook weer niet.
    wij zitten niet in de risico groep en mocht het toch een kindje met down worden is het voor ons geen reden om de zwangerschap te eindigen.

groetjes moekje

#4145723 Quote

Hee,
    Wij doen wel de combinatie echo.
    We willen eigenlijk geen kindje met een down syndroom, dus dan kun je het hiermee uitsluiten.
    Als het kindje met/zonder altijd welkom is, hoef je het natuurlijk niet te doen.
    Bij ons is ons kindje altijd welkom, maar wij willen liever geen kindje met een down syndroom.
    Succes! Greetz

manon22
    Lid
    #4145709 Quote

Wij doen het ook niet. Als het kindje down heeft, dan laat ik het toch niet weghalen. Dus wat heeft het dan voor zin als ik het van te voren zou weten. Dan zou ik niet echt meer kunnen genieten van mijn zwangerschap denk ik.

Ik denk dat je voor jezelf moet bedenken wat voor meerwaarde de uitslag voor jullie heeft. Zou je het weg laten halen? Dan is het wel handig om het van te voren te weten.

Succes

Manon

#4146127 Quote

Hoi

Ik laat ook geen combinatie test doen ook om het feit dat ik zwanger ben van een tweeling en dat veel risicovoller is dan met een eenling.

En wat als er uitkomt dat je een kans heb op down syndroom..Wat ga je dan doen?
    Weg laten halen….

Ik vindt het een moeilijke beslissing maar voor mij uitgesloten kans dat het fout gaat is groter en het niet waard.

Groetjes peggy

Lis de Weers
    Bijdrager
    #5702210 Quote

Jeetje wat is dit moeilijk zeg…..

ik twijfel ook enorm.

ze kunnen je nooit honderd procent zeggen dat het down heeft dus wat ga je doen als ze zeggen dat er wel een grote kans heb met alle vervolg onderzoeken erbij? Je kan het gewoon niet weg laten halen want het kan ook gezond zijn! En ga je je de rest van je zwangerschap druk maken dat er dan iets moet zijn met je kindje die stres is ook weer ongezond….

nu ik dit schrijf ga ik het gewoon niet doen we hopen op een gezond kindje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct