Hoi meiden,
Zwangerschapsvergiftiging kan voor de kleine eigenlijk geen kwaad. Alleen voor jezelf. Maar zolang ze je laten rondlopen, is het eiwitgehalte nog niet zo hoog dat het echt schadelijk is.
Inderdaad zelf heel goed je ‘klachten’ in de gaten houden. Teveel aankomen ineens kan ook een teken zijn (bv 2 kilo in 1 week), dan moet je ook aan de bel trekken.
Op het moment dat je bloeddruk en eiwitgehalte gevaarlijk hoog zouden zijn houden ze je in het ziekenhuis en gaan ze de kleine pas halen.
Ik denk dus dat je je nog geen zorgen hoeft te maken, maar dat het wel goed is om zelf ook allert te zijn. En als je het niet vertrouwd gewoon aan de bel trekkken! Daar zijn ze voor!
Ik gebruik sinds 21 weken zwangerschap medicijnen voor de hoge bloeddruk, waardoor ik nu gelukkig geen leverfunctiestoornissen heb (bij de eerste 2 wel gehad). Dat is ook een vorm van zwangerschapsvergiftiging.
Wel begin ik ook flinke hoeveelheden vocht vast te houden en blijft mijn bloeddruk wat aan de hoge kant. Dus de gyn heeft nu ook tegen mij gezegd dat ik, zodra ik weer meer klachten krijg, ik weer aan de bel moet trekken.
Hopelijk gaat het voor ons allemaal meevallen en wordt het niet erger dan het nu is.
Jullie zijn dus gelukkig al wel 37 weken, dus de kleine mag komen zonder problemen als het nodig is, dat scheelt.
Succes met de laatste loodjes!
Groetjes Suus 35w1d