Ik ben niet zwanger van een tweeling maar kreeg bij de eerste echo en intakegesprek bij de gyn bij 7 weken ook al te horen dat ik rekening moest houden met een keizersnede.
Eerste bevalling, is een afgebroken zwangershap bij 21wk+5dgn, het was een hel, ben ingeleid, kreeg ruggenprik maar die hielp niet goed, ik was wel verlamd maar voelde de weeën alsnog, na 46 uur!!! is Ninthe* geboren waarna ze een uur daarna overleed.
2 en halve maand later ben ik nog gecurreteerd op placentaresten.
De bevalling van Nova begon op 20-5 (39week zwanger) om 14:30 met gebroken vliezen, om 17:00 begonnen de weeën, rugweeën nog wel, heerlijk, ze kwamen om de 3 min en hielden rustig 2 min aan…
Om 3:00 bleek ik 8 a 9 cm te hebben en werd alles klaar gelegd, helaas Nova lag scheef met haar hoofdje en ik moest steeds 2 weeën op de ene zij opvangn en 2 op de andere…
Om 7:05 mocht ik beginnen met persen en om 7:25 na 2x verkeerd knippen en uitscheuren tot 2x door de kringspier was Nova er met 8 pond.
Ik ben doorgebracht naar de ok en ze zijn anderhalf uur bezig geweest met hechten.
Bevallen is dus niet echt mijn ding maar het stond de wens voor een 3e niet in de weg.
Het ziekenhuis is alleen bang dat dit kindje weer “groot/zwaar” wordt en dat het knippen/uitscheuren nu verkeerd gaat, bij nova is mijn darm op een haar na gespaard gebleven was die ingescheurd had ik nu een stoma gehad.
Ik vind een kz eenzware buikoperatie maar ben ook bang voor de eventuele gevolgen van nog een vaginale bevalling.
Ik loop door Ninthe* al bij de gyn, en weet dat een thuisbevalling er sowieso niet inzit, ik krijg om de 5 week een echo, en aan het eind meerdere groei-echo’s, ik vertrouw op hun en laat mijn gevoel aan het eind van de zwangerschap spreken of ik vaginaal beval of met een kz.
Niemand kan voor jou beslissen, als je je goed voelt in het ziekenhuis, zou ik overstappen en ik zal afwachten wat je gevoel doet aan het eind v/d zwangerschap, SUCCES!!!
Liefs randy