Hi,
Een kleine buik is geen reden tot zorg (tenminste, in de meeste gevallen niet). Ik heb ook een erg kleine buik. Bij mij op de yoga zitten dames die 4 weken later uitgeteld zijn en een vele grotere buik hebben. Mij is verteld dat de een nu eenmaal meer naar buiten groeit en de ander naar binnen.
Ook is een grote of kleine buik geen garantie voor een groot of klein kindje. Bij de eerste had ik ook een kleine buik en ja het was wel een klein kindje: 2810 gram en 48 cm, maar het werd dan ook met 37 weken geboren.
Ik denk dat deze ook niet zo heel groot gaat worden, ze ligt aan de onderlijn van gemiddelden. Maar niks om zorgen over te hebben.
Het wordt pas een zorg als er niet genoeg vruchtwater zou zijn, maar dat hebben de vk en gyn gauw genoeg door.
Ik zou me niet te veel zorgen maken. En die aangekomen kilo’s: bij de eerste kwam ik 5kg aan, bij deze ben ik nu 4,5 kg onderweg (ben bijna 36 weken). Dus ook daar hoef je je geen zorgen over te maken. Bekijk het positief: dan hoef je al die kilos er ook niet af zien te krijgen.
Gr. Tamara
(februai forum)