Ik zet ook altijd tijden op de kaart; eerst, ivm het middagslaapje van 10 – 12 en van 15 – 17 en de vorige keer vanaf 15 uur met eten erbij. Omdat het in aug. is hebben we altijd de uitwijkmogelijkheid naar buiten (grote partytent, dus geen probleem als het regent).
Onze kamer is ook geen balzaal, dus verjaardagen buiten de zomer om doen we ook in gedeeltes.
Het lijkt me als je geen verschil maakt in bijv. de duur en wat je aanbiedt (koffie/gebak, fris met een toastje) ’s ochtends en ‘smiddags, niemand zich gepasseerd hoeft te voelen. Het is wat anders als je de ene helft zou uitnodigen voor koffie met gebak en de andere helft voor een uitgebreid buffet. Maar dat was je ook niet van plan geloof ik! hahaha.
Ik heb ook wel eens een kaart gehad waar heel duidelijk de eindtijd op stond met de vermelding: ‘dan kan ik nog even rustig met mijn kadootjes spelen”. Vond ik heel duidelijk, niks beledigends hoor.
Doe wat je lijkt voor jullie zelf en de jarige. De visite komt toch voor degene die jarig is en niet voor zich zelf?
Fijne verjaardag alvast!
Groetjes,
Ellen