Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1390756 Kraampakket Is Binnen

• Auteur

Gisteren ging de deurbel, en TADAAAAAAA, daar was het kraampakket. Was eigenlijk vooral benieuwd naar het speeltje wat ze er altijd in doen, want al die pakken verband en narigheid werd ik wederom niet vrolijk van. Maar het gaat nu echt opschieten meiden!!

#4146136 Quote

Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik hem nog maar net heb aangevraagd…was het een leuk kadootje???

#4146137 Quote

Bij cz zat er een knuffel in en een boekje. Het verschilt of je voor de 1e keer zwanger bent of dat je er al meerdere hebt. En natuurlijk bij welke zorgverzekering je zit.

Heb maar gelijk ook bij de kraamzorg klossen gereserveerd. Verstelbaar. Ons bed is maar 40 cm hoog, dus met de normale klossen gaan we het niet redden.

#4146211 Quote

Moet je dat zelf aanvragen??? Ik heb me een aantal maanden geleden aangemeld voor kraamzorg. Krijg ik dat dan niet vanzelf?

#4146564 Quote

Ik vraag me echt af hoe ik dat hier ga doen zonder kraampakket. Er zitten toch best wat handige dingen in. Zeil, matjes… binnenkort toch maar even langs de Babyprofsen of Barnenshus, (de Zweedse Prenatal en Babydump)

#4146589 Quote

Natasja, zo te horen had jij een veel leuker pakket
    😉

Tjejen, ja, die matjes zijn heel handig. Al beval je in het ziekenhuis, ik had ze de eerste dagen ook gewoon in mijn kraambed. Best handig en scheelt een hoop vlekken op je beddengoed.

#4146640 Quote

@moonpoontje. Inderdaad. Ik had er ook een op de autostoel liggen voor het geval dat mijn vliezen braken. en een naast het bed, en op de bank. Ik ga het volgende week maar eens vragen aan de verloskundige hier. Hoe ze dat doen zo zonder kraampakket hier in Zweden.

#4146642 Quote

@Tammy: Je moet je zorgverzerkeraar melden dat je zwanger bent. Ze vergoeden ook niet standaard alle kraamzorg bureaus. Zoals altijd zijn ook hier contracten in het spel. Soms kan je daar nog wel onderuit komen. Maar je krijgt alleen een pakket uiteraard als ze weten dat je zwanger bent. En soms ben je niet goed genoeg verzekerd en dan kan je er altijd zelf nog eentje kopen bij de prénatal ofzo.

#4146660 Quote

Ik heb mijn kraampakket ook binnen, bij zorg en zekerheid ligt het eraan welke verzekering je hebt.. ik kreeg het uitgebreide pakket en daar zat een draagdoek, een knuffel en een verzorgingspakket extra in.. erg leuk!

Groetjes Ro
    26w+2d

(zit bij het mei-forum, omdat ik pas later van 7 mei naar 30 apr uitgerekende datum ben gegaan..)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct