1390767 Help Ik Heb Streptokokken B
-
AuteurBerichten
-
Lieve mama’s en a.s. mama’s,
Ik ben ontzettend bang geworden. Gisteren had ik weer een controle bij de gynaecoloog en daar kreeg ik ook de uitsl*g van een kweek. Hieruit bleek dat ik de Streptococcen B bacterie bij me draag. Hierdoor moest ik ook urine achterlaten en word dit nog onderzocht. Nu heb ik alvast een antibiotica kuur gekregen. De gynaecoloog liep ontzettend uit (1 uur zitten wachten!!) en had dus weinig tijd. Iets wat ik al heel erg kwalijk vind gezien mijn voorgeschiedenis. Ik ben namelijk 5 januari 2009 bevallen van een dochter na 21 weken en 3 dagen. Hierdoor is zij ook na 8 min. overleden. We zijn nu dus voor de 2e keer zwanger en weer is er een complicatie! Ik ben nu zo ongerust! Ik heb wel al een afspraak gemaakt voor volgende week bij een andere gynaecoloog waarmee ik een betere ervaring heb. Maar toch zijn er vrouwen die hier ook mee te maken hebben gehad of die nu in een soortgelijke situatie zit?
Voor dit nieuws durfde ik eindelijk weer te genieten van onze zwangerschap. Ben nu namelijk bijna 33 weken zwanger dus ruim over de grens van ons te vroeg geboren dochtertje. Maar nu ik dit heb maak ik me zo ontzettend zorgen. Vooral ook omdat er weinig duidelijkheid is. Zeker ook over de mogelijke besmetting tijdens de zwangerschap zonder gebroken vliezen. Zijn er hier mensen die dat hebben mee gemaakt?? Hopelijk krijg ik snel antwoord van iemand want ik maak me echt zorgen. Ik wil zo graag dat onze tweede dochter gezond word geboren. Hoeveel pech kan een mens hebben?? Ik weet het niet eerlijk om te vragen aangezien er zoveel vrouwen zijn die nooit kinderen kunnen krijgen. Maar het is wel een vraag die bij je op komt!
Liefs Sam mama van Nova* en ….?
32 weken en 6 dagen zwanger van een meisje!
Hoi,
Nee ik heb hier totaal geen ervaring mee en zou ook niet weten hoeveel gevaar je kleine loopt. Het is inderdaad niet netjes zoals je bent behandeld. Soms zijn de artsen niet echt menselijk en vergeten ze wat voor geschiedenis je hebt.
Ik kan me voorstellen dat je je heel veel zorgen maakt. Misschien kan je een andere arts vragen en duidelijk aangeven wat je angsten zijn.
Veel sterkte en uit gaan van een goede afloop.
Groetjes Peetheb ff voor je lopen googlen, in de hoop je gerust te kunnen stellen.
je hebt nu antibiotica gehad, als t goed is moet dit de bacterie doden (die kan is heel groot)
voor je kindje kan het geen kwaad, aangezien de vliezen nog niet gebroken zijn.
zoals ik t begrijp, ben je er op tijd bij met de antibiotica en hoef je je niet druk te maken.
(ja lekker makkelijk gezegd van mij, sorry zo bedoel ik t niet)
snap heel goed dat je je zorgen maakt, en snap je gedachtes ook wel.kan je niet even een afspraak maken bij je huisarts?
die kan je vast wel meer vertellen. klote dat we nu t weekend in gaan, maar als je je heel erg veel zorgen maakt, kan je naar de weekend arts gaan.
niet leuk, hoe ze je hebben behandeld door alles af te rafelen. is niet echt de bedoeling lijkt me.wil je heel veel sterkte wensen.
probeer te genieten van je kleintje in je buik.
en misschien een kleine geruststelling:
bij 33 weken is er een kans dat mocht de baby geboren worden, ze het zal overleven!heel veel sterkte meid!
laat je even t vervolg weten??liefs, do
Hoi Sam
Wat vervelend wat jij al hebt mee gemaakt.
Ik kan jou alleen mijn verhaal vertellen om je iets gerust te stellen.
In mei 2005 ben ik bevallen van onze 1e zoon.
Ik was thuis al aan het persen, maar moest met spoed naar het ziekenhuis omdat de kleine niet wou draaien met zijn hoofdje.
Gestopt met persen en accuut naar het ziekenhuis.
Daar met behulp van vacuum geboren. Daar ademde hij niet en werdt er met spoed een arts bij geroepen. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en zijn we na 1 week naar huis mogen gaan en nu is het een gezonde jongen van 4 jaar.
Toen ik zwanger was van de 2e had ik veel last van blaasontstekingen en door kweekjes kwamen we erachter dat ik drager was van Streptokokken B.
Wat er dus bij de 1e ook al was en daarom dat de 1e niet ademde na de bevalling. (wat waren we toen blij dat we in het ziekenhuis waren).
Nu bij de 2e moest ik zodra de weeen begonnen of mijn water brak direct naar het ziekenhuis en werdt hier aan het infuus gelegd om te voorkomen dat de baby niet bestmet zou worden met de streptokokken. Na de bevalling werd onze zoon gecontroleerd door de kinderarts en alles was prima.
Nu in december ben ik bevallen van onze 3e zoon en wat bleek voor de bevalling na een urinekweek, er was geen streptokokken meer aanwezig.
Wel adviseerde ze mij om naar het ziekenhuis te komen zodra de weeen begonnen of mijn water brak en toch aan het infuus te liggen om besmetting naar de kleine te voorkomen.
Gelukkig is alles goed gegaan bij onze kinderen, maar bij de 1e zijn we ons wel heel erg geschrokken. Voor jullie is het dan slecht afgelopen met jullie dochtertje Nova en kan ik mij voorstellen dat jij je ontzettend druk maakt.
Vraag aan je verloskundige dat je bij begin van je weeen en breken van water direct naar het ziekenhuis wilt, hier ben je dan in goede handen en kunnen ze direct ingrijpen. Vertel hen ook jou verhaal met je 1e dochter.
Bij mij stelde ze het zelf voor om naar het zieknuis te komen en ik ben hier heel goed geholpen, er werdt goed naar mij geluisterd 1 en 2e bevalling vanaf 1e wee 28 uur geduurd en nu bij de 3e hebben ze mij weeopwekkers gegeven en waren we in 6 uur tijd klaar.
Ik wens jullie heel veel succes met de komende bevalling en jullie hebben een beschermengeltje die bij jullie zal zijn!!!
Zal aan jullie denken, laat weten hoe het je verder vergaat.Groetjes Nicole
Meid ik heb geen ervaring met waar jij naar vraagt.
Wel lopen wij ook bij de gyn ivm het overlijden van onze dochter Ninthe*.
Als een gyn geen tijd voor je kan vrij maken als jij iets te horen krijgt waar je je logisch grote zorgen over maakt dan zou ik als ik jou was geen afspraak meer maken met die gyn.
Zorg er altijd voor dat je bij iemand onder controle bent waar je volledig op vertrouwt en die respect heeft voor jullie geschiedenis.
En heb vertrouwen, wij zijn inmiddels ook de trotse ouders geworden van een gezonde dochter “Nova” en bijna 20 weken in verwachting van een zoon.Knuffel randy
Lieve allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Dat doet me heel erg goed! Wat erg van jullie dochter Ninthe*. Ja het is inderdaad verschrikkelijk dat hij geen tijd voor me had. Ik heb nu voor a.s. woensdag een afspraak gemaakt met een andere gynaecoloog die ook onze overleden dochter gewoon bij haar naam noemt. Dat is zo ontzettend belangrijk voor me en voelt erg fijn. Ik heb dan ook echt hoop dat zij me a.s. woensdag rustig kan helpen met alle vragen. Net als wat jij zegt Nicole lijkt het mij het “prettigst” om al in het ziekenhuis te zijn en de bevalling op te laten wekken. Zodat we enigszins zelf de regie in handen kunnen houden. Hopelijk ziet zij de nood hiervan ook in en gaat ze ermee akkoord. Op zich doet onze dochter het verders goed ze ligt nu voorop in groei maar ja ik wil gewoon het zekere voor het onzekere nemen.
Nog even richting jou Randy ik vind het ontzettend mooi dat er een gezond meisje rond loopt die ook Nova heet! Het is een prachtige en unieke naam met zo’n mooie betekenis. Heel veel succes ook met jullie zwangerschap van jullie zoon ik weet dat het altijd spannend blijft!Ik zal woensdag nog even terug reageren op jullie allemaal en vertellen hoe het is afgelopen! Nogmaals bedankt voor jullie steun!
Liefs Sam mama van Nova* en …..?
Lees ook: Zwanger, en nu?
hoi,
het is gewoon schofterig hoe er ,met ons wordt omgegaan in het ziekenhuis:(helaas.
Maar heel veel vrouwen hebben die bacterie en je moet anders je verloskundige bellen.
Als je de bacterie bij je hebt op het moment van de bavalling ga je aan het infuus zodat je baby meteen antibiotica binnenkrijgt want het is wel een gevaarlijke bacterie echter hij is niet altijd actief in je lichaam, snap je wat ik bedoel?
Maar je verloskundige moet controleren of het actief is op het moment van bevallen en als het zo is en je krijgt infuus is er niets aan de hand.Alleen je moet wel opkomen voor jezelf en je kind want anders “vergeten” ze misschien in dossier te kijken.
-
AuteurBerichten
Meepraten op het forum? Meld je aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct inloggen