Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1391411 Vervolg Menstruatie Wanneer Kom Je Nou

• Auteur

Zo, staan we weer even bovenaan.

Jana, ik kan me heel goed voorstellen, dat het heel moeilijk voor je is. Had ik ook toen het zo lang duurde en iedereen om me heen en op het forum maar pats boem zwanger werd, zelfs per ongeluk.
    En voor jullie duurt het nu al zo lang…

Ik hoop voor jullie dat deze behandeling wel gaat aanslaan. Het is jullie echt van harte gegund!
    Je moet er wel veel voor over hebben, he? Jeeminee, wat een gedoe allemaal.

Hier nog geen menstruatie gezien. Is nu 5 weken geleden, dat ik ongesteld was. Vrees dat we gewoon weer zo door gaan als voorheen…
    Jammer. Enige voordeel is dat ik niet elke maand die troep heb.

groeten
    Laura

#4147694 Quote

Hoi allemaal,

Ik weet niet zo goed of ik nu hier moet reageren of bij het ‘oude’ topic. Ik zal daar ook een berichtje achter laten.

Jana, ik ben blij wat van je te horen! Heel begrijpelijk dat je het lastig vindt om te horen van iedereen die al een kindje heeft of zwanger is. Jullie is het ook zo gegund! Hopelijk gaat de IUI goed. Wat dapper dat je man jouw spuit! Wij duimen heel hard met je mee! Wanneer is je NOD?

Patries, wat vliegt de tijd toch! Voor je het weet heb je de kleine in je armen. Weten jullie eigenlijk of het een jongen of meisje is? Ik vind het knap dat je je onreglmatig rooster en veel lopen op het werk nog voldhoudt! Wel goed naar je lichaam luisteren hè? Het is echt geen schande om te minderen met werken als het niet gaat.

Laura, wat jammer dat je menstruatie weer uitblijft. Voorlopig nog geen probleem, misschien ben je ook nog aan het ontzwangeren. En anders weet je dat je met pillen toch zwanger kan worden…

Wij hebben vandaag de uitslag van de klinisch geneticus gekregen. Nog niet alle labuitslagen zijn bekend, maar het is wel duidelijk wat Coen heeft. Maar de aandoening wordt niet per generatie erger en hoeft zich niet persé zo ernstig te uiten als bij hem. 50% kans dat een volgend kindje het ook heeft, maar in welke mate kunnen ze niets over zeggen. Als ik zwanger zou zijn dan krijg ik rond de 18 a 19 weken wel een heel uitgebreide medische echo, met name om te kijken of de ogen, het hart en de hersenen goed in aanleg zijn. Maar dat is nog toekomstmuziek, zo ver is het nog niet. Wij zijn er wel over uit dat we voor een 2e gaan, maar nog niet gelijk. Mijn vriend heeft even wat problemen op het werk en we hebben afgesproken dat we dat even aankijken. Maar het zou zo kunnen dat binnen een paar weken het spiraaltje eruit gaat en we er weer voor gaan. Spannend hoor!

Nou, het is weer een heel verhaal geworden!
    Groetjes, Irene

#4150172 Quote

Poeh we zakken al weer lekker af. Waar is iedereen? Nog op het oude topic?
    Ik ben vandaag eindelijk ongesteld geworden, 2 weken te laat, dus nog goed te overzien.

Hoe is het met jullie?

Laura

#4150729 Quote

Hallo meiden,

Ik was druk aan het zoeken en ons oude topic is wel erg ver weg he.
    Ik heb de bloeduitslagen van de suikerwaarde terug gekregen van de verloskundige en als ik wat gegeten had was die goed en nuchter iets te hoog. Mocht 6.1 zijn nuchter en ik had 6,8.
    Ik was doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik ben gisterochtend bij de gynaecoloog geweest en ik heb te horen gekregen dat ik zwangerschapssuiker heb. Ik kreeg een echo en met ons kleintje was alles goed.
    Ik moet nu naar een dieetist en waarschijnlijk mijn bloedsuikerwaarde zelf controleren.
    Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen want dit is een medische redenen. Het kindje wordt na de geboorte ook geprikt op suiker een paar keer omdat het kindje dan minder suikers binnen krijgt etc.
    De controle blijft ook via het ziekenhuis lopen, niet erg leuk maar goed beter voor mij en het kindje.
    Wat weer een voordeel is dat ik elke keer weer een echo krijg!!
    Verder was mijn bloeddruk ook best laag. Ik had 130 over 50. Maar goed in het ziekenhuis zeiden dat het keurig was, beter te laag als te hoog.
    Gister zijn mijn vriend en ik ook in ondertrouw gegaan,want 31 maart gaan we geregistreerd partnerschap doen. Hebben gister ook ons kindje moeten erkennen. Wat speciaal allemaal!
    Verder voel ik me best goed, soms wat vocht in de voeten, maar ja dat vele lopen daar komt het door.
    Aankomende zaterdag een 4D echo maken, hebben er zin in!

Met iedereen verder alles goed.
    Laura, fijn dat je menstruatie er weer is en niet heel erg afwijkt, twee weken is nog te overzien.

Jana, hoe is het met jou.

Groetjes van Patries.

Loveme1981
    Bijdrager
    #4151467 Quote

Hoi Allemaal,

Goed dat jullie weer een nieuwe hebben gemaakt, het is echt balen dat de technische aanpassingen nog niet gemaakt zijn. Zo zakt een onderwerp natuurlijk wel heel snel weg!

@Irene, goed dat jullie dat hebben laten uitzoeken. Lijkt me wel extra spannend zoiets, maar aan de andere kant, nu kan je van tevoren goede screening laten doen! Gaat de tijd toch snel dat jullie alweer aan een tweede kindje denken!

@Laura, Fijn om te horen dat er toch alweer wat regelmaat inzit bij je menstuatie. Hier nog helemaal niets. Maar dat is ook niet heel raar, ik geef namelijk volledig borstvoeding. Het kan best zijn dat het nog wel even gaat duren voordat het terug gaat komen. Maar op dit moment kan ik mij daar niet heel druk om maken.

@Patries, Meid wat vervelend dat je zwangerschapssuiker hebt. Heb je daar zelf erg veel last van of valt dat wel mee? Ik kan me voorstellen dat je je dan wel extra zorgen maakt om je kindje. Maar je ziet het positief in, elke keer weer een echo! Wat betreft je bloeddruk, daar zou ik me zeker geen zorgen over maken. Hier precies hetzelfde. Wanneer je er last van hebt, zou je wat dropjes kunnen eten. Niet teveel, want dat is ook weer niet goed. (Hoewel, ik weet natuurlijk niet wat je wel en niet mag, nu met je suiker.) Geniet in ieder geval lekker van dat kindje in je buik!

Hier gaat alles super goed! Nathan groeit als kool, hij is alweer 7 maanden. Wat dat betreft zijn alle clichés waar. De tijd vliegt! Het is een super vrolijk en makkelijk mannetje. Hij is nu druk bezig om te proberen te gaan kruipen. Dit lukt nog niet echt en dan moet hij wel huilen van frustratie. Is wel zielig, maar hij leert het vanzelf!

Meiden, weer een lang verhaal, maar dit was het weer!

Groetjes Mariska

#4153919 Quote

Hallo meiden,

Ben maandag en vanochtend naar het ziekenhuis geweest voor onderzoek zwangerschapssuiker.
    Ik heb een zelfcontrole apparaat gekregen om te testen hoe hoog de bloedsuikerwaardes zijn en dit moet ik twee weken doen.
    Vanmorgen naar de dieetist geweest en die heeft uitgelegd wat wel en niet goed voor je is.
    Ik moet zeggen, het gaat best goed en de waardes zijn redelijk goed.
    Ik voel niks van de suiker. Omdat die ook maar minimaal verhoogd is. Maar ja, kan nog stijgen in de zwangerschap.
    Ik krijg 18 februari weer een gesprek met internist en dan hoor ik hoe nu verder. Spuiten of dmv dieet dat het toch goed gaat.
    Ik wil natuurlijk het beste voor me kindje en mezelf, dus ga me er goed aan houden,
    Verder groeit mijn buik goed, ik geniet elke dag weer van de bewegingen.

Mariska: Wat super dat Nathan zo goed groeit.
    Alweer 7maanden wat gaat dat hard zeg!!

Hoe is het met de andere meiden?

Groeten Patricia.

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4154868 Quote

Hallo allemaal,

Jee, wat irritant zeg, dat we al weer op pagina 8 zitten.

Zijn jullie al lid van Volgens mama? Mariska en ik zitten daar ook op. Is erg leuk om je ervaringen te delen en vragen te stellen aan andere moeders. Tis wel even vogelen hoe het werkt. Je moet namelijk zelf mama’s gaan zoeken en toevoegen.

Patries, fijn dat het goed gaat! Is toch weer even een zorg die suiker.
    Bij mij hebben ze toen ook een keer extra getest omdat ik op de grens zat met mijn waardes. Gelukkig allemaal goed gekomen.

Hier gaat alles goed. Nog even aan het genieten van het kleine boefje. Vanaf a.s. maandag gaat ze wennen op het kinderdagverblijf.
    Moet mezelf echt inpraten, dat ze daar echt wel weten wanneer ze slaap of honger heeft of wat dan ook. Het voelt zo tegennatuurlijk.
    Maargoed, zal er toch aan moeten wennen, want van 1 inkomen kunnen wij helaas niet leven (niet in een koophuis in ieder geval).

groeten
    Laura

#4157442 Quote

Hoi allemaal,

Hoe is het met jullie? Voor de carnavalvierders onder ons, hebben jullie het weer overleefd? Coen en ik zijn allebei als Bumba verkleed gegaan, Coen was zo schattig. Jammer dat ik niet een fotootje erbij kan doen!

Jana, hoe is het met jou? Lukt het nog met de hormonen spuiten? Je zal er vast wel last van hebben? En al resultaat van de IUI? Ik duim heel hard voor jullie!

Patries, hoe was het gesprek met de internist? Hopelijk valt het mee en blijft het bij een dieet. Voor jou is het aftellen nu toch al begonnen? Al met bijna met verlof?

Mariska, Nathan ook al weer 7 maanden! En nu al kruipen, knap hoor! Tijgert hij ook al? Coen kon met 7 maanden wel de kamer doorrollen, maar echt kruipen deed hij pas met 11 maanden.

Laura, dat zal wennen worden als je dochtertje op het kdv is! Heb je een goed gevoel bij het kdv? En hoeveel dagen gaat ze? Ik vond het van begin af aan prima bij Coen. Sommige dingen gaan anders dan je thuis gewend bent, maar hij geniet altijd zo ontzettend van alle kinderen. Zelfs toen hij heel klein was, de aandacht van die grotere kindjes, super. Hopelijk is het je meegevallen en kan je binnenkort met een gerust hart weer gaan werken!

Bij ons goed nieuws, we gaan voor nummer 2! Komende week ga ik mijn spiraaltje laten verwijderen en ik ben al begonnen met foliumzuur. Wel heel gek voelt het! Aan de ene kant heb je het allemaal al eens meegemaakt en is het minder spannend. Maar toch begint het te kriebelen en is het spannend of het weer lukt. We zullen zien. Het voordeel is dat we nu Coen hebben en dat je daardoor automatisch minder tijd hebt om (in je hoofd, maar helaas ook letterlijk :-)) bezig te zijn met zwanger worden. Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes, Irene

#4157625 Quote

Hoi hoi meiden,

Irene, leuk dat jullie als bumba verkleed waren. Ik kan me voorstellen zo’n klein kereltje met een carnavalspakje aan, echt lief!! Hoe oud is jullie zoontje nu?
    Wat een leuk nieuws voor de tweede gaan!!
    Leuk dat je ons op de hoogte houdt.

Met mij gaat het best goed. Mijn hb is wat laag, dus ben soms heel erg moe. Maar het begint al iets beter te worden. Ben nu voornamelijk ’s middags en ’s avonds moe.
    Bij de internist kreeg ik een onderzoek en vragen. Hart, longen, bloeddruk, gewicht etc meten.
    Dit was allemaal goed. Ik moet nog wel een keer bloedprikken voor de schildklier want de internist vond de waardes wat gek. Dus voor de zekerheid maar weer bloedprikken.
    Verder hoef ik nog niet over tot insuline spuiten. Ik moet wel drie keer per week zelfcontrole blijven doen en volgende week en week erna beld de diabetesverpleegkundige mij hoe het gaat en dan over een maand terugkomen en gaan we weer verder kijken.
    Ik kan een heel eind komen met dieet, door mezelf er goed aan te houden. Mocht toch de bloedsuikerwaarde steeds te hoog zijn dan moet ik alsnog insuline spuiten. Dus dat hopen we niet, maar ik weet dat het voor een goed doel zal zijn.
    Mijn buik groeit nu ook erg hard. Nog 5,5 week werken en dan lekker genieten van verlof. Dan ben ik tot eind augustus thuis. Hele zomer, wat een luxe!!

Andere meiden ik hoop dat het met jullie ook goed gaat.

jana: Ik hoop dat het goed met je gaat. Hormonen spuiten is niet alles, maar ik hoop dat het echt snel op die manier lukt. Duim voor je!!

Liefs van Patries.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct