Hoi Karin,
Ik heb vorig jaar april een laparascopie (kijkoperatie) gehad. Men zou meteen een cyste op mijn eierstok gaan verwijderen. De operatie zelf is me erg meegevallen, heb er 3 kleine sneetjes aan overgehouden (1 in de navel en die andere twee op ± bikinilijn, links en rechts) van max. 1 cm.
Mij is wel de narcose erg tegengevallen. Ik had erge moeite om wakker te worden en heb daarom de nacht ook door moeten brengen in het ziekenhuis. Ook ging daardoor het herstel erg langzaam (wat kan je je beroerd voelen van narcose). Ik was nooit eerder onder narcose geweest, misschien dat dit ook meespeelde. Ik heb m’n eierstok nog wel gevoeld na de operatie (gevoelig/pijnlijk), maar ik kreeg voldoende pijnstilling en het was niet onoverkomelijk of heel erg. Ik denk dat als er verder niets gedaan wordt dat je er dan helemaal niets van voelt.
Al met al vond ik het zwaarder dan verwacht, vooral omdat ik meer tijd nodig had om te herstellen.
Toch ben ik blij dat ik het gedaan heb, want nu weet ik wel dat ik endometriose cysten heb en dat dit de waarschijnlijk oorzaak is van het moeilijk zwanger worden.
Een vriendin van mij heeft ook een kijkoperatie gehad en die was vrijwel direct hersteld. Dat kan dus ook.
Succes!
Esk