Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

14 dagen over tijd, eerste test gaf negatief aan. Durf niet meer te testen.

• Auteur
  • tisarau
    Bijdrager

Hallo allemaal, 

Van alle forums welke ik lees vind ik dat de forums van oudersvannu.nl duidelijker zijn en behulpzamer. Graag wil ik de gelegenheid nemen om mijn/onze situatie uit te leggen. 

Mijn partner en ik proberen al inmiddels 4 jaar (!!!) zwanger te worden. Helaas zijn we ook op de hoogte gesteld dat mijn partner (vanaf 2017) Colitis Ulcerosa, een chronische darmziekte, welke helaas invloed kan hebben op zijn zwaadkwaliteit.

Wij lopen op dit moment ook bij een fertiliteitskliniek in Zwolle, maar ik ben de moed aan het opgeven helaas. Ook heb ik enig overwicht en ben ik druk bezig met een gezonde lifestyle en afvallen, het gaat alleen niet zo snel als dat wij zouden willen. Uit het zaadonderzoek kwam al uit dat mijn partner bijzonder laag zaadkwaliteit bevat. Wederom verslagen verlieten wij het fertiliteitscentrum, en moesten wij een afspraak maken voor drie maanden.

Op dit moment heb ik al ongeveer 5 maanden achter elkaar een regelmatige cyclus. Vanaf vandaag ben ik 14 dagen, twee hele weken, over tijd. Mijn partner (want hier ben ik op getest, en het zou tekenen hebben van een snelwerkend schildklier) dacht dat dit aan mijn schildklier lag. Gebeld met de huisarts, en zij geeft aan dat mijn schildklier nog wel normaal functioneert maar dat we dit in de gaten moeten houden. Aan mijn schildklier ligt het dus niet. 

Ik heb een week geleden al een test gedaan, maar deze kwam negatief. Ik ben te bang geworden om wederom te gaan testen, na 4 jaar negatieve testen. De huisarts zei al, als het nog negatief uitslaat bel dan voor een bloedtest. Verder, na overtijd te zijn, merk ik niet echt veranderingen op. Alleen last van steken onderin mijn buik, rugpijn, moodswings, af en toe misselijk, emotioneel en moe. 

Mijn vraag is dan ook, zijn er meerdere vrouwen die toch zwanger bleken te zijn? Zijn er vrouwen die zwanger bleken te zijn na negatieve testen na twee weken? 

Ik sta op het punt van opgeven. Dit doet mij zo’n verdriet :-(. 

Wanhopige wensmama. 

jannekevs
    Bijdrager
    #10211508 Quote

Jeetje wat een heftige weg hebben jullie al afgelegd! Ik snap dat je het niet meer aandurft om weer te testen. Echter is dit wel de enige manier om erachter te komen, of via inderdaad een bloedtest. Het kan zeker om veel later na de nod pas een positieve test te krijgen. Elke vrouw is anders en daardoor werkt de aanmaak van hcg ook bij elke vrouw weer anders! Ik testte al heel vroeg positief, maar mijn beste vriendin ook ruim twee weken later pas. Dus het kan..

Heb je een week geleden 1 test gedaan, of meer testen achter elkaar? Probeer anders te test samen met je man te doen? Dat mocht het niets zijn jullie samen zijn. 

tisarau
    Bijdrager
    #10211548 Quote

Hi Jannekevs, 

Ja, wij zijn eigenlijk ook wel echt mentaal uitgeput om heel eerlijk te zijn 🙁
    Uiteraard is dit wel (één van) de manier om hier achter te komen, maar ik ben er nu zo angstig voel. En ook vooral nu ik steken voel onderaan mijn buik :-(. 

Ik heb 4 dagen na mijn NOD een test gedaan, deze gaf negatief aan. Dus dat is denk ik ongeveer 1,5 week geleden dacht ik zo.. Ja, wij doen gelukkig wel altijd de testen saampjes. 

tisarau
    Bijdrager
    #10211568 Quote

Hi Jannekevs, 

Ja, wij zijn eigenlijk ook wel echt mentaal uitgeput om heel eerlijk te zijn 🙁
    Uiteraard is dit wel (één van) de manier om hier achter te komen, maar ik ben er nu zo angstig voel. En ook vooral nu ik steken voel onderaan mijn buik :-(. 

Ik heb 4 dagen na mijn NOD een test gedaan, deze gaf negatief aan. Dus dat is denk ik ongeveer 1,5 week geleden dacht ik zo.. Ja, wij doen gelukkig wel altijd de testen saampjes. 

jannekevs
    Bijdrager
    #10211574 Quote

Ja zo naar! Kan begrijpen dat jullie dat zijn.

Het kan wél positief uitpakken. De steken in je buik kan natuurlijk ook eventuele bandenpijn zijn. Dat zou vrij logisch zijn rond het termijn wat je eventueel zou zijn als je zwanger bent.

Maar het kunnen ook zoveel andere dingen zijn. Daar is gewoon weinig over te zeggen. Alleen een test of bloedtest kan dit! Ik hoop dat jullie de kracht kunnen vinden om een test te doen. 

tisarau
    Bijdrager
    #10211861 Quote

We hebben toch besloten om een test te doen, want de enige manier om zeker te weten is natuurlijk door een test te doen. Helaas gaf een huismerk test én ClearBlue test negatief aan 🙁 Op dit moment kan ik er weer twee bij turven en de moed zakt me weer in m’n schoenen. Ik zou over een week, als ik nog niet ongesteld heb mogen zijn de huisarts bellen voor een eventuele bloedtest. 

Bedankt voor het meedenken Jannekevs.

Lees ook: Wanneer ben ik vruchtbaar? - Handige rekentool

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct