Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

14 dagen overtijd

• Auteur
  • RZiva
    Bijdrager

Ik ben in juni 2018 gestopt met de pil, niet perse meteen om zwanger te worden, maar omdat ik door mijn migraine veel last had. 

Met cyclus te sinds dan niet erg gelijk geweest: 

22, 30, 35, 41, 45 en 32 dagen. 

Ik ben momenteel 14 dagen overtijd, als ik de 32 dagen tel. En zit op dag 44. 

Ik was er op de een of andere manier van overtuigd dat ik zwanger was, iets wat ik nog nooit gehad heb. 

Ik heb met 4 dagen overtijd getest: negatief. En heb afgelopen weekend 2 keer getest, waarvan eentje met ochtendurine. Beide hardstikke negatief.

Maar heb nog niet de normale klachten gehad die ik heb als ik normaal ongesteld moet worden, pijnlijke borsten ed, en heb al vanaf vorige week donderdag een apart gevoel dat ik niet goed uit kan leggen, het voelt een beetje alsof en een pingpong daarbinnen zit. 

Nu ben ik zondag bijna flauwgevallen en gisteren toen ik naar t werk wilde gaan nog een keer, trilde, raar gevoel in mn hoofd en zweten en hardstikke misselijk en duizelig. Dus heb me weer omgedraaid en zit vandaag thuis, heb nog steeds een raar gevoel in mn hoofd en ben duizelig. Klinkt een beetje als sympomen van een lage bloeddruk, maar kan vrijdag pas naar de dokter.. wat ik lastig vind, want van de ene kant vind ik het heel lastig om niet te gaan werken in deze drukke periode waar ze met onstlagen dreigen, maar van de andere kant durf ik dus niet 20 min alleen door het donker te fietsen nu..

als ik dus uit moet gaan van mn langste cyclus (45 dagen) zou ik donderdag ongesteld moeten worden. En normaal zou ik dan nu al hoofdpijn + pijnlijke borsten hebben en ben ik veel emotionleren als normaal, maar heb nog geen van dit alles. 

Kan ik dat vrijdag ook aankaarten bij de dokter. 

JomieJW
    Bijdrager
    #10164023 Quote

Het kan gewoon zijn dat je een onregelmatige cyclus hebt en dat je cyclus deze keer langer duurt. Vooral als je kijkt naar hoe je cycli afgelopen tijd zijn geweest, zou ik niet direct zeggen dat je nu 14 dagen overtijd bent. Je moet altijd namelijk uitgaan van je langste cyclus die je tot dusver hebt gehad. Ik ben zelf ook bekend met een onregelmatige cyclus, en mijn langste cyclus is zelfs 56 dagen geweest. 

Als je op je lichaam gaat letten, dan heb je altijd wel andere symptomen. Dit komt omdat je lichaam nog hard aan het werk is om alle hormonen op hun plek te krijgen en om een ritme te zoeken. Het kan natuurlijk ook zijn dat je wel zwanger bent, maar dan moet je met testen uitgaan van je langste cyclus + minimaal 7 dagen. Dan zou je over een week pas op zijn vroegst kunnen testen. 

Je kunt je onregelmatige cyclus aankaarten bij de dokter, ikzelf heb het nooit gedaan. Blijkbaar is mijn lichaam gewoon zo. Dit was zowel na het stoppen met de pil als na mijn bevalling, dus ik ben waarschijnlijk nooit regelmatig geweest. Ik heb dat nu geaccepteerd en weet nu gewoon dat ik altijd maandverband op zak moet hebben 😉 Maar goed, iedereen is daar anders in en dat is ook oké! Wel zou ik aankaarten bij je dokter dat je je niet goed voelt en daarbij benoemen waar je de afgelopen dagen last van hebt gehad. Wellicht dat hij/zij daar nog iets in kan betekenen. Succes!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct