Het is een oplossing, maar bedenk je wel dat het zeer belastend is. Je moet eerst kolven, dan de melk in het flesje geven. Je bent daar dus al twee keer zoveel tijd aan kwijt. Dan zit je nog is extra met flesjes die je schoon moet maken…. Dan heb je ook nog kans dat de kleine het verleerd om aan de borst te drinken zodat je als je een keer op pad gaat het ‘probleem’ krijgt van flesjes opwarmen. Bv opwarmen mag namelijk niet in de magnetron omdat je dan kwaliteitsverlies hebt. En een fleswarmer is ook niet overal beschikbaar! Bovendien krijg je met kolven toch vaak minder melk uit je borsten dan dat een baby eruit krijgt. Dikke kans dat jij dus voor bijvoorbeeld 6 flesjes wel 8 keer per dag moet kolven! Ook is het vaak moeilijk om de productie op peil te houden met een kolf, dus als je langer bv wilt geven (bijv 9 maanden) zul je steeds vaker en langer moeten gaan kolven!
Ik heb het zelf bij de oudste ook gedaan, maar het was echt heel zwaar. Ik zou het ook niet nog een keer doen.
Op http://www.borstvoedingsforum.nl kun je veel goede tips vinden om bv problemen op te lossen. Ik zou dat eerst is proberen voordat je op full time kolven overstapt!
liefs
Pauline