Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1403449 Mirena Spriraal

• Auteur

Ik hoop de er hier wat mensen zijn met een mirena.
    Ik heb namelijk na de geboorte van Lars altijd gezeur met de pil (heb er nu 4 in 2 jaar gehad)
    Nu kwam ik vorige week weer bij de HA en die stelde de mirena spiraal voor.
    Hij heeft alle voordelen ervan genoemd dus ik dacht die wil ik.
    Recept gehad, spiraal gehaald en wachten totdat ik niet meer ongesteld zou zijn.
    Maar nu heb ik in de tussentijd wat meer info gezocht en lees alleen maar dat het plaatsen echt super zeer doet.
    dus nu zie ik er ernorm tegen op met als gevolg dat ik het alweer een maandje heb uitgesteld.
    En ik weet van uitstel komt afstel en dat wil ik dus niet.
    Ik hoop dat er wat mensen zijn met goede verhalen waar ik weer een beetje moed uit kan halen om volgende maand toch de mirena te laten plaatsen.

Gr Lique

#4158813 Quote

ik heb hem afgelopen december gekregen en ook nergens geen last van
    voelde t plaatsen helemaal niet en heb daarna ook nergens meer last van gehad
    ook ik heb tot nu toe geen menstruatie meer gehad
    heel fijn hahaha

#4158826 Quote

Ik ben ook aan het overwegen een Mirena te nemen( of nou ja, te laten plaatsen geloof ik meer 🙂
    Ik lees dus met jullie mee !
    Liefs, Sophie

#4158843 Quote

Ik ben ook in twijfel!! Kom dus maar op met die ervaringen…..

#4158847 Quote

Ik wilde ook een Mirena, maar wil het nu toch niet meer. Ik hoor ook de andere kant van het verhaal, buikpijn, toch veel tussentijds bloedverlies e.d., ik weet dat dit niet heel vaak voorkomt, maar toch. Heb besloten om niks meer te doen, geen pil en geen spiraal…. goed oppassen dus haha.
    Gr’s Noor

#4158886 Quote

ik heb voor 17 maart ook een afspraak bij de gyn. voor het plaatsen van een (mirena)spiraal.zal mij benieuwen.Ik ben tot op heden ook nog niet ongi geweest.

#4158906 Quote

Hallo,

ik heb een mirena gehad, het plaatsten was gevoelig maar niet onwijs pijn. Eenmaal geplaatst heb ik een maand of 3 onregelmatig bloedverlies gehad, daarna ging het goed, eens per maand 1 dagje vloeien. Ik had toen wel regelmatig een schimmelinfectie, maar of dat daar door kwam….. Na precies een jaar werd ik in het ziekenhuis opgenomen met naar ze dachten een blinde darmontsteking, dit bleek echter een ontsteking in het kleine bekken te zijn. De gyn sloot niet uit dat dit door de spiraal kwam. Spiraal dus meteen laten verwijderen, daarna ook geen schimmelinfectie meer gehad!?!?!
    Nu dus geen anticonceptie voor mij, pil kan ik namelijk niet tegen. Hier dus ook goed oppassen totdat mijn man later dit jaar zich laat steriliseren.

liefs danielle

reisa
    Bijdrager
    #4158960 Quote

Ik heb horen zeggen dat het plaatsen van een Mirena spiraal niet zo pijnlijk is als je al een bevallen bent. Dat zou een heleboel moeten schelen.
    Verder hoor je altijd dat het een heel veilig voorbehoedsmiddel is, toch ken ik twee kinderen die ondanks de Mirena geboren zijn. In beide gevallen was de moeder de Mirena verloren en niets gemerkt en gelijk die maand zwanger geraakt. Dus of dat nou toeval is of dat het wel vaker voorkomt?

#4158963 Quote

O, dit is precies waar ik ook mee zit momenteel…Luka is nu 5 maanden oud en ik ben ondertussen alweer 5 keer ongesteld geworden.Ben er nu al zo klaar mee!Duurt bij mij echt minstens 6 dagen waarvan de 1e drie dagen echt onwijs veel pijn doet…Zat ook aan spriaaltje te denken.Maar slechte ervaring met een poging tot plaatsen gehad na kindje 2.Toen dachten we dat ons gezin compleet was, en leek het me een fijne anticonceptie.Maar m’n toenmalige ha kreeg de eendenbek niet open, ging er redelijk makkelijk in maar kreeg hem in geen mogelijkheid open…Daarna probeerde ze het met een kleiner model, maar wederom geen succes, onbewust spande ik mijn buikspieren aan en kreeg ze hem weer niet open.Dus maar weer aan de pil.Maar die wil ik echt niet tot mijn overgang (nog 20 jaar?) slikken!En niet meer ongesteld worden lijkt mij echt geweldig!Maar hoor er ook minder leuke verhalen over, zoals tot een half jaar na plaatsing ongesteld zijn….moet er niet aan denken…
    En trouwens, weet iemand of je het kan combineren met een uitstrijkje?Of zeg ik nu iets heel raars?Ik ben onlangs (helaas) 30 geworden, dus mijn 1e oproepje is binnen, alleenwas toen zwanger en moest het uitstellen tot 6 maanden na de bevalling.Dus da’s over 1 maand.Ik dacht, als ik daar toch open en bloot lig voor een spiraaltje, kan er dan niet meteen een uitstrijkje worden gedaan of zeg ik nu echt iets heel raars?…
    Gr.Roos

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct