Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1403580 Vraagje Ovulatie

• Auteur

Misschien een rare vraag ik heb een gemiddelde cyclus van 33 dagen, is mijn ovulatie dan altijd rond de 16/17e dag?? Ik ben al een tijdje bezig, maar het wil nog niet echt lukken…

Liefs Vic

#4158947 Quote

Nee, lijkt mij eerder dag 18/19. Als je daar 14 bij op telt kom je op 33 dagen. Tenzij je een langere luteale fase hebt natuurlijk.

#4158953 Quote

ik zou ook denken aan dag 18/19. anders vanaf dag 16 kijken met ovulatietst

#4158961 Quote

We hebben precies op dag 18 geklust, zou het nu echt zo zijn?! hahaha Ja soms heb ik moeite met die berekeningen, ik heb vroeger niet heel goed opgelet bij biologie….

Wat houd een luteale fase in? Sorry dat ik het vraag maar heb geen idee…

#4158967 Quote

De luteale fase is de fase ná je ei. Dit is gemiddeld 14 dagen. Als het korter is dan 10 dagen dan is het niet goed, zeggen ze.
    Vragen staat vrij hoor!!

#4158978 Quote

hoi karin,
    je zei dar als het korter is als 10 dagen dat het dan niet goed is? wat is/kan er dan aan de hand zijn dan?
    groetjes

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4159031 Quote

Het kan zijn dat je dan te weinig progestoron aanmaakt. Dit hormoon zorgt ervoor dat het vruchtje zich kan nestelen. Als je er te weinig van hebt krijgt het vruchtje geen kans zich te nestelenen raak je niet zwanger. Dus als dit op jou van toepassing is zou ik niet te lang aanmodderen maar om een doorverwijzing vragen naar de gyn.

groetjes,

#4159063 Quote

Hey,

ik schijn vorige week woensdag mijn ei te hebben gehad. Ik meet dit met ovuatie testen maar sinds gister verlies ik dus al wt bruine ascheiding. Dit is dus maar 7 dagen ivp 10 a 14 dagen. Ik wil volgende maand ook nog even testen om te kijken of het dan ook zo kort is dan ga ik bellen met de HA. Maar Victory gebruik je ook ovulatietesten? of voel je je ei aankomen? ik zou in je vruchtbare week gewoon om de dag klussen dan zit je altijd goed dus vanaf dag 14 tot dag 21.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct