Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1403816 Kindje In De Auto Laten Zitten

• Auteur

Hoi meiden,

Ik neem Daniel eigenlijk altijd mee en laat hem nooit in de auto zitten, maar het regende hard en had alleen bij de supermarkt pedaalemmerzakken nodig dus dacht… ren effe snel heen en weer.
    Was bij de kassa gelijk aan de beurt dus ben amper 5 minuten weggeweest.
    Als ik meer dingetjes nodig gehad zou hebben had ik hem nooit alleen in de auto laten zitten…
    Nu stond er een oude dame naast mn auto en kreeg een hele preek dat ze al ruim een kwartier naast mn auto stond en dat ik hem al die tijd maar bij hem was blijven staan.
    Vanaf begin tot eind ben ik bijna 6 min weggeweest en heb dus vriendelijk gezegd dat het 6 min waren en geen kwartier en bedankt voor de moeite, maar dat het niet had gehoeven.
    De auto had ik op slot gedaan zodat niemand Daantje mee kon nemen ofzo…
    Voel me echt ongemakkelijk nu, dat ik hem daar heb laten zitten…
    Hebben jullie dit wel eens gedaan?
    Laat je, je kindjes wel eens voor iets of iemand even alleen thuis of in de auto?

Liefs Marina

#4159187 Quote

Hier ook een mama die dat wel eens doet.Heb 4 kids en als ik de oudste 2 van school haal en Lenthe en Luka slapen nog ga ik die echt niet uit hun slaap halen, aankleden, in de auto prakken, daar weer in de kinderwagen gooien en daarna weer helemaal terug.
    Velel mama’s op de basisschool hier zeggen dan:’Nou, dat zou ik nou nooit doen, stel dat er net word ingebroken.’Ja hoor, nou zo bijgelovig ben ik niet.De ramen zijn dicht, heb een beveiligingssysteem op m’n huis, wasmachines en drogers en dergelijke staan uit….Ik denkd at het hier ook komt omdat je als moeder best flexibel moet zijn met 4 kids.Die mama’s die dat wel eens tegen me zeggen hebben 1 of 2 kinderen….
    MAar wat jij nu beschreef heb ik ook wel eens meegemaakt.Toen ik ng 1 kind had ben ik ook wel eens 1 keer de supermarkt ingerend, ik stod in ’t 1e parkeervak met m’n auto, vanaf de kassa’s zag ik m’n auto en dochter dus.Ben maar 3 minuutjes weggeweest, bij terugkomst stond er een grote vent naast mij hoofdschuddend aan te kijken….Ik zei nog tegen hem:’Mooi kindje he, is van mij!’En ben met gillende banden weggereden, die vent kreeg me toch een wolk rotzooi uit m’n uitlaatpijp in zijn gezicht!!O, wat erg he!!!Maar ik merk wel dat er te laatste tijd veel te veel op elkaar word gelet, probeer je er niets van aan te trekken, vast een generatiekloof…
    Groetjes Roos.

dotjuh
    Bijdrager
    #4159197 Quote

als ik eerlijk moet zeggen:
    never nooit niet dat ik mn kindje alleen laat zitten!!!!
    zowel thuis niet, als in een auto of waar dan ook.
    je bent nu maar 6 minuten weg geweest, maar stel nou dat er 5 klanten voor je stonden?
    of een klant met een product waar geen barcode op zit, en er dus iemand anders bij moet komen, je kent het wel.
    of dat jou nou net wat gebeurd?
    nee, ik ben daar veelste bang voor aangelegd.
    overal waar ik naar toe ga, gaat nathalia ( en dalijk mn 2e meid) mee.
    mijn ouders hebben het ook nooit gedaan.
    we gingen altijd mee, hoe blij mn moeder ook was als mn zusje sliep (huilbaby) mn zusje ging toch echt mee als mn broer en ik uit school gehaald moesten worden.

ik wil niemand afkraken hoor, vertel alleen hoe ik er over denk.

liefs, do

#4159230 Quote

Mijn ouders lieten ons vroeger ook gewoon effe in de auto zitten.
    Mijn ouders hebben vroeger gevaren samen (mn vader vaart nog) en aan boord is het qua op visite anders als hier aan de wal.
    Als je dan naast kennissen lig, ga je daar s’avonds effe een bakkie/borreltje doen.
    Mijn ouders lieten ons dan ook aan boord liggen en kwamen dan gewoon ieder uur effe bij ons kijken, dus ik heb er zelf geen moeite mee.
    Ze deden natuurlijk wel de deur op slot.
    Misschien dat ik het daarom niet zo erg vind

Liefs Marina

#4159275 Quote

Het gekke is dat ik het nog best een verschil vind of je je kindje thuis achterlaat of in de auto.
    In de auto is buiten en zijn er dus ook meer invloeden van buitenaf. Thuis is een vertrouwde omgeving waar mensen van buitenaf niet bij in de buurt komen. Ja, ik begrijp…dat zegt ook niet alles…thuis kan er brand zijn en bij een auto buiten zien mensen tenminste iets, maar toch.
    Hoe dan ook, zelf voel ik me bij beide situaties niet prettig. Toevallig zat ik pas wel te denken, of ik Minoux bij het tanken in de auto zou laten zitten. Je bent dan namelijk nog wel dicht in de buurt en je kunt haar blijven zien. Tot op heden is het er niet van gekomen, omdat ik gewoon tank als ze er niet bij is.
    Ik kies er gewoon voor om haar niet alleen te laten.
    Maar ik kan me wel voorstellen dat je flexibeler wordt als je meer kids hebt.

#4159277 Quote

ik laat floor ook wel eens alleen thuis als ze in dr bedje ligt en karlijn ook
    ik woon tegenover de plus etos friture en naast de groenteman en bakker enz
    en als de meiden slapen ga ik best wel eens ff snel na de winkel of de hond uitlaten
    maar alleen in de auto laten zitten durf ik niet

@ do : ik ben ook zo bang aangelegd maar toch moet je voor je eigen bestwil en voor je kind eroverheen zetten
    ik loop zelf bij de ha omdat ik altijd zo gruwelijk bang ben en ik moest dit doen
    ook de kraamhulp heeft het toendertijd bij karlij al gezegd
    liefs maurilla

#4159282 Quote

Hoi,

Ik ben het met Do eens ik zou Nynke ook nooit alleen laten.
    Voor hetzelfde geld gebeurd er wat nee ik ben daar ook veelste bang voor aangelegd.
    Ze gaat gewoon mee ook al moet ik maar 5 min naar de supermarkt.
    En inderdaad je zou maar je kinderen uit school halen en er breekt brand uit in je huis.
    Nee ik zou dat echt nooit doen.

#4159283 Quote

Tja het alleen laten van je kind. In principe neem ik de kinderen altijd mee, maar goed het gebeurt wel eens dat het giet van de regen en ik snel wat in de winkel moet halen, dan laat ik ze er dus wel in zitten. Onze achterruiten zijn geblindeerd, dus niemand die ze ziet zitten, hahaha. Ik ren dan natuurlijk wel door de supermarkt en ben binnen 5 minuten weer terug. Tanken doe ik niet vaak, maar als ik het doe, laat ik ze er wel in zitten. Ik kan ze zien en zij houden mij ook in de gaten.
    In huis laten, heb ik nog nooit gedaan, dat gaat een beetje tegen mijn gevoel in, al kan ik me voorstellen dat als je 4 kids hebt en je moet er 2 van school halen terwijl de anderen slapen, het wel handiger is zo, dan zou ik het misschien ook wel doen.

Groetjes Danielle

#4159306 Quote

Tja, ik was er altijd op tegen en bij de supermarkt doe ik het ook niet. Maar hier in de straat als ze net in de auto zit en ik vergeet iets, dan ren ik snel naar binnen.

Toen we op vakantie waren, ging Myrthe op tijd naar bed. Waar wij sliepen is niet ruimte om te zitten en dus gingen we met ons allen naar de overkant, van waaruit je haar kamertje goed kan zien.
    De babyfoon had bereik, we hadden extra brandmelders (ook al hingen die daar ook al) en de kamer ging op slot (je weet nooit wie daar naar binnen kan)
    En ook ik kreeg vredelijke commentaar van iemand. Dat ik maar een slechte moeder was e.d.
    Maar als ze huilde was ik binnen 2 min bij haar, terwijl als ze thuis huilt, ik haar vaak 5 min laat huilen. We gingen soms kijken en alles was goed.
    Moet ik dan hele avond op bed liggen omdat Myrthe niet mee kan naar overkant?

Ik ben een angsthaas, maar probeer ook te relativeren. Heb veel therapiën gehad, ook hiervoor.

Ik heb zoveel mogelijk gedaan om te zorgen dat ze veilig slaapt, meer kan ik niet doen.
    En als ik denk aan alle dingen die zouden kunnen gebeuren, dan heb ik maar zeker ook Myrthe geen leven meer.
    Dus ik doe mijn best er een middenweg in te vinden, met gelukkig een erg nuchtere vriend.
    Maar ik snap beide kanten van verhaal heeeeeel goed.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct