Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1403908 Onzeker

• Auteur

Ik wordt er gek van, als ik volg wk weer ongi wordt zit ik daarna al in de 8e ronde voor ons eerste kindje. Iedereen om mij heen wordt binnen no time zwanger. Ik rook en drink niet en ben alleen een beetje te zwaar, maar dat moet geen belemmering zijn. Ik wordt hier heel onzeker van! Vooral omdat het ons eerste kindje is en dan weet je nog niet of je uberhaupt zwanger kunt worden. Hopelijk is het snel zover, want ik ben er momenteel te veel mee bezig, dit komt ook omdat ik geen baan heb.

Hebben sommigen dit ook? Het is iedereen maand weer zo onzeker en soms voel je van alles en is het toch weer niet zo….:(

Liefs Vic

#4159280 Quote

Hoi meid,

Ja heel herkenbaar. Iedereen om mij heen wordt ook “zomaar” zwanger. Terwijl je ook niet weet of mensen net als jij en ik een tijdje bezig zijn (geweest) voor het zover was.

Ik zou als ik jou was toch echt proberen om je gedachten te verzetten en andere dingen te gaan doen. Hoe meer je ermee bezig bent, hoe eerder het je tegen kan gaan werken. Ieder klachtje voelt aan als zwanger zijn terwijl het tegendeel ook vaak waar ik. Ik heb 2 weken lang zeer gevoelige borsten gehad, vanaf mijn eisprong tot nu, en ben ook gewoon weer ongi geworden. Dus helaas, je lichaam houdt je echt vaak voor de gek.

Probeer je er niet teveel mee bezig te houden en je tijd een andere invulling te gaan geven. Ik snap dat als je geen baan hebt je tijd hebt om na te denken, te voelen en vooral te hopen maar hou het bij het laatste en geniet ook van je leven zoals het nu is!!
    Klinkt misschien een beetje zwaar allemaal maar echt, het komt als het komt en ook voor jou!!!!

Liefs Joy

#4159300 Quote

Hoi Victory,

Ik denk eerlijk gezegd ook dat je er wat té veel mee bezig bent. Ik zie zoveel topics van jou dat je er haast wel de hele dag mee bezig moét zijn. Ik weet dat het lastig is, want ik heb die periode ook gehad tijdens de eerste 6 rondes. Nu kan ik er wat rustiger mee om gaan.
    je zegt dat je overgewicht hebt. probeer te gaan lijnen, gezond te eten. Probeer je gedachten daarop te richten, ga sporten en al wat niet meer.

Er komt ook een kindje voor jou Victory.

Groetjes Karin

#4159351 Quote

Inderdaad erg herkenbaar! Zitten nu in ronde 8 en ik vraag mezelf steeds meer af of het wel voor ons is weggelegd. Het lijkt ook of iedereen in mijn omgeving zomaar zwanger wordt.
    Iedere keer opnieuw hopen, wachten, hopen….. Ik wordt er gek van! Vanaf volgende week begint de ovulatie weer, maar ben er zeker minder mee bezig dan eerst. Ik ben klaar met al die teleurstellingen, als het komt dan komt het. We zullen zien……
    Ga vanaf volgende week weer sporten en fietsend naar m’n werk. Ik zit dan altijd een stuk lekkerder in mijn vel, heb er nu al zin in!!
    Kop op, Victory. Ook voor jullie is er goed nieuws onderweg, wanneer dat komt is helaas afwachten.
    Succes met zwanger worden en je gevoelens erom heen, je bent niet alleen.

Liefs Star

#4159399 Quote

Hoi

Ind wat karin zegt denk ik ook wel, dat je er teveel mee bezig bent, ik zeg neit dat je er neit mee bezig moet zijn, maar teveel is ook niet goed, en je kan wel allemaal denken voel ik hier iets voel ik daar iets, dit ziet er anders uit als anders, dan maak je jezelf helemaal gek. En stress is neit goed om zwanger te worden. En je moet maar zo denken de meeste worden in het eerste jaar zwanger. Je moet er wel positief in blijven staan anders zal het erg zwaar worden.
    Ikzelf ben al 2 jaar bezig voor 2e kindje, en tuurlijk heb ik mn dips, maar je schiet er neits mee op.

Hoop dat je er een beetje afstand van kan nemen en probeer te genieten van eht zwanger worden. Er zijn een hoop meiden bij forum als het langer duurt die al bij de 2 jaar zitten.

Succes met alles.

#4159440 Quote

hey Victory,

misschien moet je er inderdaad minder mee bezig zijn en je op andere dingen richten. ik was er zelf ook veel mee bezig maar probeer me nu te richten op het afvallen en het weer wordt beter dus ga ik vaak even wandelen.
    wie weet komt het dan sneller als je er minder mee bezig bent. succes ermee.

liefs, Kaatje

read more image Lees ook: Vruchtbare dagen en ovulatie berekenen
    #4159483 Quote

Het viel inderdaad de laatste dagen erg op dat je veel topics had waardoor ook ik de indruk kreeg dat je er wel heel erg veel mee bezig bent. Je let vreselijk op alles wat je voelt (of misschien wil voelen) begrijp ik uit de topics die je opent. Heel begrijpelijk aangezien je al een tijdje bezig bent. Zoals andere meiden ook al aangeven zou het wellicht beter zijn wat afleiding te zoeken in andere dingen. Misschien wordt je juist sneller zwanger als je probeert om het een beetje los te laten. Anders is iedere maand dat je niet zwanger bent een steeds grotere teleurstelling. Meid het is vreselijk moeilijk als je zo graag een kindje wil en je wordt maar niet zwanger…..maar probeer het een beetje los te laten. Succes meid
    Veel liefs

#4159502 Quote

Hoi Victory,

Ik hoor eigenlijk niet thuis op dit deel van het forum want ik ben 19 weken zwanger. Bij ons duurde het ook ong. 8 maanden. Het lijkt idd maar alsof het bij iedereen om je heen wel snel gaat. Elke maand baalde ik als een stekker als ik wéér ongesteld werd! Nu, achteraf, is het helemaal niet zo lang geweest. Maar dit zie je pas als het zo ver is. Wat andere meiden al aangeven is om je zinnen te verzetten. Wij zijn samen een weekje weggeweest in de herfstvakantie en daarna bleek het raak te zijn!

Geniet ook van je leventje zoals het nu is, vergeet niet nu te leven. Later komt vanzelf. Dus ook je gezinnetje. Geniet van je mannetje en maak het leven samen leuk, dan komt die kleine vanzelf.

Heel veel succes met alle adviezen! Haal er uit wat voor jezelf van toepassing is.

Groetjes Siem

#4160169 Quote

Bedankt voor alle reacties… ik ga wat afstand nemen en probeer alleen op andere berichtjes te reageren…..Ik moet alleen aankomend weekend afwachten en als ik dan ongi wordt ga ik ff een tijdje rust nemen, wellicht dat ik dan juist zwanger wordt.

Liefs Vic

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct