Hoi Corina,
Ik ben heel blij met je reactie. Het doet me zoveel terug denken aan mijn eigen situatie. Heel herkenbaar.
Fabienne zat klem achter het schaambeen dus ik moest in allerlei houdingen bevallen! En dat met rug weeen … het was heel erg pijnlijk! Doordat ze klem zat voelde ik haar op een gegeven moment al bungelen, heel raar en bizar. Het heeft heel veel moeite gekost haar te halen. Met lof voor de ervaren verloskundige die zo kalm bleef. Achteraf hoorde ik van haar dat ze dit nog nooit mee had gemaakt.
Eerlijk gezegd is het voor mij goed zo, geen tweede kindje, ook gezien het feit dat ik nu 38 ben. Ik ben heel blij dat ik toch nog een kindje heb mogen krijgen. Dat heeft jaren geduurd tot ik het opgegeven had en ik spontaan zwanger werd!
Nee, die roze wolk ken ik ook niet. Ik heb dit ook vaak gezegd tegen buitenstaanders. Dan wordt er raar naar je gekeken, het zij zo.
Gisteren heeft Fabienne buiten gelopen, ze vond het geweldig! Dan voel ik me een trotste moeder en is de rest vergeten. Dat vrolijke gezichtje en zo ondeugend! Je gaat vanzelf weer lachen!
Of ik toch nogeens met een psycholoog ga praten? Ik hou het in gedachte en blijf alert op signalen van mezelf … als ik het gevoel ga krijgen dat ik lange tijd zware lasten mee ga dragen dan moet ik gewoon gaan. Ik ga eerst naar een osteopaat om naar mijn bekken en rug te laten kijken want dat zit niet goed … Ik heb te vaak pijn daar dus eerst de boel maar weer recht zetten!
Heel erg bedankt voor je mede-leven en jouw verhaal, dat doet me erg goed.
Groetjes Esther
Ik heb me lang depressief heb gevoeld, nu gaat het beter maar of ik het echt verwerkt heb? Soms denk ik van wel tot ermomenten zijn dat ik weer in een dal zit en dan denk toch hulp te gaan zoeken.