Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1404441 Mag Je Nou Wel Of Niet Stepsils Tijdens De Zwangerschap Innemen

• Auteur

Ik heb al een week de griep en ben wellicht zwanger, doordat ik veel pijn in mijn keel hebt vroeg ik me af of ik stepsils mag innemen.

Groetjes Vic

#4159804 Quote

volgens mij kan je die beter niet innemen……
    Ik wilde een poosje geleden ook iets halen voor mijn keelpijn en er werd mij toen verteld dat je ze beter niet kan gebruiken.

Denk dat je er beter aan doet een kop thee met honing te nemen.

liefs
    Vanessa

#4159805 Quote

nee mag niet, aldus mijn huisarts

#4159845 Quote

Nee dat mag niet staat op de bijsluiter. Je kan ook plantaardige varianten halen bij de drogist.
    Het heet Isla Mos volgens mij.
    Groetjes Peetje24

#4159862 Quote

Hoi,

Werk zelf in een drogidst, je mag niks behalve een zuurtje, dropje (niet te veel) en mentholsnoepjes.
    Er is geen medicatie die geschikt is voor zwangere vrouwen ook een Isla Moos (zitten ook stoffen in die wij niet mogen hebben).
    Ook geen smeersels gebruiken zoals vicks en Baby Luuf deze bevatten kamfer en dat mogen wij niet hebben.
    Door op zuurtjes te sabbelen hou je de speekselwerking op gang en dat is het beste.
    Uitzieken is het enige wat je kan doen en een paracetamol.
    Echter mocht ik van de dokter ook tijmsiroop maar dit is enkel om te verzachten.

Sterkte en beterschap

groetjes
    Petra

#4159865 Quote

Hoi,

Werk zelf in een drogidst, je mag niks behalve een zuurtje, dropje (niet te veel) en mentholsnoepjes.
    Er is geen medicatie die geschikt is voor zwangere vrouwen ook een Isla Moos (zitten ook stoffen in die wij niet mogen hebben).
    Ook geen smeersels gebruiken zoals vicks en Baby Luuf deze bevatten kamfer en dat mogen wij niet hebben.
    Door op zuurtjes te sabbelen hou je de speekselwerking op gang en dat is het beste.
    Uitzieken is het enige wat je kan doen en een paracetamol.
    Echter mocht ik van de dokter ook tijmsiroop maar dit is enkel om te verzachten.

Sterkte en beterschap

groetjes
    Petra

read more image Lees ook: Zwanger, en nu?
    #4159878 Quote

He meiden, dan heb ik echt pas een probleem, ik ben allergisch voor paracetamol, ik gebruik vanaf men 11de ibuprofen. Die mag ik nu niet meer…. Dan ben ik allergisch voor peniciline. Nu maar hopen dat ik geen blaasontsteking of derg krijg.
    Maar ik ben nu zo grieperig. En mag niets gebruiken. Hoop dat het snel overgaat. hoofdpijn, keelpijn, oorpijn en snot verkouden. we zullen het zien. Dus petra tips zijn welkom.

Victory beterschap, en hoop voor je dat je zwanger bent.

liefs nath

#4159934 Quote

Oh jee ik heb dus een strepsil ingenomen en ook vicks onder mijn neus gesmeerd en gestoomd etc. Zou dit erg zijn in het begin stadium? ??? Hopelijk niet heel erg:(

Hopelijk ben ik gauw beter en mocht ik zwanger zijn laat ik het snel weten.

Liefs Vic

#4160037 Quote

Hoi Nathalie,

Mocht je ergens last van hebben overleg met je ha over ibuprofen in sommige gevallen mag je het wel hebben geloof ik.
    Verder kan je het beste naast zwangerschaps vitamine het beste nog extra vitamine c slikken. Dit kan omdat een teveel aan vitamine c automatisch via de urine wordt uitgescheide en daarom kan je geen overdosis krijgen maar ben je wel beter beschermd tegen vooral blaasontsteking. het hoeft niet elke dag maar een aantal keer per week.
    Verder goed stomen met kamille, zoutoplossing sprayen een half ui naast je bed, thee met honing, koel je voorhoofd voor de hoofdpijn en evt een kruik of kersenpittenzak in je nek kunnen de hoofdpijn ook verlichten, vroeg onder de wol en veel slapen.
    Beterschap en veel rusten dat is het beste.

@vic: zowiezo kan het voor jou nog geen kwaad, mocht je nu zwanger zijn is je baby nog niet ingenesteld en krijgt de stoffen nog niet binnen.

@Debby: ja hoor wordt zelf geadviseerd als je gevoelig bent voor blaasontsteking, geef deze tip net aan Nathalie omdat je vitamine C via de urine weer uitscheid kan je geen overdosis krijgen. Hoeft het niet elke dag in te nemen maar een paar keer per week. Zeker als je voldoende fruit eet is een aantal x per week genoeg.

Beterschap allemaal,
    groetjes
    Petra

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct