Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

1404703 Monica En Andere Taartenbaksters

• Auteur

Jaja ook ik ga eraan geloven. En heb zoveel ideeën en rondgekeken, ik heb er zin in! Moet alleen nog bijna 3 weken wachten.
    Nu zag ik dat je marsepein heb en fondant. Dat laatste ook in rol fondant zodat je het ook als “laag” kan gebruiken. Nu zijn we niet zo van de marsepein hier, dus wilde dat proberen.
    Iemand al ervaring mee?
    En wat gebruikten jullie als vulling tussen de lagen?
    Wij zitten aan citroenbavarois te denken en citroenkwark. Lekker fris, maar dan ga ik het wel kant en klaar kopen, kan toch wel?
    En wat voor recept voor taart? Gewoon cake?

Liefs Irene, die er erg veel zin in heeft!!!!!

#4160082 Quote

hoihoi

mijn ervaring van gister is dat je met rolfondant heel moeilijk poppetjes oid kan maken omdat t niet goed plakt en snel droogd en daardoor afbrokkeld of verkruimeld
    de marsepein plakte goed en dat ging erg goed

ik maak voor de taart een grote ronde cake
    de vulling weet ik nog niet
    je moet wel de cake afstrijken met botercreme oid zodat je fondant mooi erop krijgt en dan blijft ie ook plakken zeg maar

tis erg leuk om te doen

veel succes/plezier

liefs maurilla

#4160083 Quote

ps ik gebruik ook de rolfondand als laag waar ik de poppetjes ed op zet

dotjuh
    Bijdrager
    #4160095 Quote

wij hebben het hier juist meer op marsepein dan op fondant. heb er dus ook nog niet mee gewerkt.

maar wat ik zou zeggen is:
    ga naar planet cake 😛
    leef je uit daar hahahaha.
    er is daar een ontzettend lieve meneer, die je alles kan vertellen. wat je nodig hebt enz.
    hij is ook heel eerlijk, dus niet alleen maar aan het verkopen. zo vroeg ik of ik een smooter nodig zou hebben, zei hij heel eerlijk nee tegen. hij had het me zo kunnen verkopen, maar vond hij onzin.
    heb je pas nodig als je veel verder gaat, dan het begin 🙂

geen cake, maar biscuitmix, ook te koop bij planet cake.
    vulling: heel veel verschillende smaken, ook bij planet cake.
    ik had als vulling aardbeien jam en banketbakkersroom. was heerlijk, al zeg ik het zelf hahaha.

dus hup, naar de planet cake 😛
    en als je dan toch daar bent… k woon er 5 minuten vandaan hahahahahaha.

liefs, do

#4160207 Quote

Hahahaha nou Do ik ga naar die winkel hier in Spijk, is mij toch ietsje dichterbij. Mocht zij nou niks hebben, dan kom ik alsnog jouw kant op hihi,

Ik wilde ook geen 3d poppetjes maken, ben niet zo goed in klei, dus hierin ook niet denk ik.
    Ik wil van woezel en pip een kleurplaat namaken op de taart.
    Ik laat zeker een foto zien als ik hem gemaakt hebt.
    Ben toch wel voor dat fondant denk ik.

Liefs Irene

#4160226 Quote

He maar Irene, cake planet heeft ook een internet site, en kan je de marsepein e.d gewoon via internet bestellen…

#4160250 Quote

Marsepein kent iedereen wel, is gemaakt van suiker en amandelen. Rolfandant heet zo omdat je het dan uit kunt rollen, is een suikerpasta, ( Normaal vind je fondant bv in vloeibare variant op je roze koek…) Fondant is een hele andere zoete smaak, Marsepein is wel iets machtiger van smaak. Je kunt je taart met allebei bekleden, alleen verschillen de meningen in wat iedereen makkelijker vind. (Persoonlijk heb ik een kleine voorkeur voor fondant om mee te werken) Boetseren kun je beter met marsepein doen, of als je fondant gebruikt alles goed afgedekt bewaren, droogt het minder snel uit.
    je vulling klinkt lekker, koop ik vaak ook kant en klaar hoor. Er zijn wel recepten om zelf je biscuit te maken maar ik gebruik zelf alleen maar kant en klare mix, veel sneller en kan niet mislukken, hihihi. Maar ik heb me laten vertellen dat je ook kant en klare biscuits kunt kopen bij de appie… Botercreme is inderdaad wel handig om je taart mee af te smeren, anders blijft je bekleding niet plakken. Anders even rondneuzen op http://www.deleukstetaarten.nl Bij de FAQ aan de linkerkant staat heel veel info!
    Ben benieuwd hoe íe word straks!

Liefs, marieke

vlijtige mama
    Bijdrager
    #4160430 Quote

Hoi Irene,

Wat leuk zeg, iedereen is nu van de taarten, het enige nadeel is dat we dan iedere forumdag moeten uitvechten wie de taart maken mag 😉

Ik heb tot nu toe alleen nog maar met marsepein bekleed en het boetseren/3-d plaatje heb ik met zowel marsepein als fondant gedaan.
    Ik gebruik ballina paste to cover fondant, je hebt het in 2 smaken: vanille en chocolade.
    Ik heb tot nu toe alleen nog maar met vanille gewerkt, maar volgens mijn vriendin is de chocolade ook errug lekker!

De taart raad ik ook aan om met botrercreme af te smeren, een klein laagje gebruiken voor op de taart en de randen om je marsepein/fondant te laten plakken.
    Smeer de botercreme zo glad mogelijk, want iedere oneffenheid zie je! (misschien vind jij dat niet zo erg, maar ik ben een pietlut…)

Ik maak de taart zelf van de biscuitmix van http://www.leukstetaartenshop.nl
    Hier vind je helemaal links onderin benodigdheden tabellen, ook supermakkelijk.
    Het voordeel van de biscuitmix is dat het goed luchtig is, cakemix bijv. is vaak machtiger en doordat je de taart gaat bekleden wordt ie al zwaarder op de maag….

Je vulling klinkt goed, alleen zou ik kiezen voor of citroenbavarois of citroenkwark en niet allebei, dan wordt het weer te machtig.
    Ik zou 1 laag vervangen door sinaasappeljam blijf je wel in de citrusvruchten (tip: ze hebben superlekkere jam bij de LIDL).

Kijk eens rond bij http://www.leukstetaarten.nl, dan kun je neuzen op het forum (kom je misschien nog bekenden tegen…) en je kunt er allerlei howto’s en recepten vinden.

Mocht je nog iets willen weten bel je maar even, gaat toch makkelijker dan in zo’n klein rotvenstertje alles te moeten typen.

Enne… is dat de taart voor de verjaardag van Myrthe?
    Dan kijk ik er zeer naar uit om hem te mogen proeven 😉

Liefs Monica

#4160488 Quote

Monica: ballina paste to cover, is fondant om te bekleden, niet om te boetseren etc! Je “moet” eens een ander merk proberen, dan werkt veel beter met boetseren. Ook het maken van bijv. strikken enzo, die blijven dan beter in de vorm staan (ballina paste to cover, hard namelijk niet uit)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct