Hallo allemaal,
ik wil ook even reageren.
Ik ben eind 2014 bevallen van mijn dochter.
De bevalling was opgewekt d.m.v. strippen, net voor het slapen kreeg ik plots van niets naar gigantische weeen en heb binnen 3 uur 9 cm ontsluiting gekregen. Was net op tijd in het ziekenhuis, binnen 3 uur en 3 kwartier was ons eerste kindje geboren.
Dit was net voor de jaarwisseling waardoor ik niet heb kunnen slapen. Leek mij ook logisch i.v.m. grote gebeurtenis geboorte, vuurwerk.
Echter dagen erna kwam er geen enkel ‘slaapgevoel’. Het voelde alsof mijn hoofd prikkelde, energie uitstraalde. Ik was gewoon totaal niet moe. Terwijl ik wel dolgraag zou willen slapen. Mijn kraamverzorgende zei continue dat ik moest gaan rusten, gaan slapen etc. Echter was dit hartstikke frustrerend omdat ik dan plafond lag te staren. Ook nachtenlang heb ik, terwijl manlief en de kleine sliepen, naar het plafond zitten staren.
Ondertussen ging ik me steeds meer zorgen maken. De verandering van zo snel moeder zijn, de bevalling, me zo ‘alert’ voelen, het ‘halo’ gevoel in/om mijn hoofd.
Ik werd steeds vergeetachtiger, had totaal geen concentratie, was alleen met mezelf bezig en vond het moeilijk om mijn dochter de liefde te geven die ze op dat moment nodig had. Ik werd helemaal paniekerig.
Ik heb 3 soorten slaapmedicatie gekregen, na 5 dagen, van licht naar zwaar.
Het hielp allemaal niets.
Uiteindelijk ben ik gestopt met de slaapmedicatie, heb ik door veel te praten met mijn partner mijn gedachten weer wat op orde gekregen, en ben langzaamaan gelukkig weer wat uurtjes gaan pakken in de nacht.
Echter draaide iedere dag, heel de dag, om het slapen. In de ochtend maakte ik me ook al druk om de avond.
Uiteindelijk is het na 6 weken echt vooruit gegaan, naar zo’n 5/6 uur per nacht.
Nu slaap ik al tijden weer prima (9 maanden verder), moet alleen niet te laat naar bed (na 24.00), anders kom ik over een bepaald punt heen, en heb ik moeite om nog in slaap te vallen.
HET KOMT GOED dames echt waar! Geloof daarop. Ik wilde dit ook zo graag horen en geloven. Maar ik kan je zeggen: Het komt goed, het is zo.
Het zijn je hormonen, je leven staat op zijn kop. Dit gaat langzaamaan herstellen en beter worden.
Mocht je in deze situatie terecht komen, draag ik je een warm hart toe <3