Beste allemaal,
Ik heb ook geen bericht gekregen dat er nog mensen hebben gereageerd. Ik vind het heel bijzonder dat er zoveel mensen na de bevalling ernstige slaapproblemen hebben. Je zou haast denken dat daar toch meer over bekend zou moeten zijn. Ons zoontje is inmiddels 1,5 en ik kan jullie nu met zekerheid zeggen, het gaat over! Maar wat een bloed, zweet en tranen kost het. Ik zal nu hier mijn verhaal afmaken.
Doordat ik al heel snel door had dat het niet goed met mij ging, heb ik op tijd aan de bel kunnen trekken. De huisarts vertelde dat ik een pnd had, vandaar de slaapproblemen. Maar naar mijn idee was de depressie een gevolg van de slaapproblemen. Ik heb nog nooit in zo’n zwart gat gezeten. Vreselijk. Ik werd gewoon nerveus om naar bed te gaan. Ik zat op max. 2 uur slaap per nacht en ik had het gevoel dat ik doordraaide. Dormicum en themazepam hielpen niet. En dat je vanzelf in slaap valt als je echt moe bent, klopt echt niet!
Uiteindelijk ben ik met escitalopram begonnen en zwaardere slaapmedicatie. Wederom weet ik niet wat als eerste beter ging: het slapen of de depressie. Ikzelf denk dat doordat het slapen weer goed ging, ik mij beter ging voelen.
Nog steeds slaap ik niet zoals voorheen. Maar het is nooit meer zo erg als toen! Een traumatische ervaring vond ik het zeker. Alsof je de controle over je eigen lichaam en verstand verliest.